4 weken zwanger en schouderpijn.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moonlightt, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Normaal verdubbelt je HCG om de 48-72uur ongeveer, bij een bbz gaat dit langzamer. Dus je zal idd niet zo snel vroeg positief testen bij een bbz en je testen lopen normaal gezien minder snel op (uitzonderingen daargelaten).
    En ik sluit me bij de rest aan dat je eileider in principe nog niet gescheurd kan zijn met 4wk zwangerschap (weer: de uitzondering bevestigt de regel) omdat er nog geen groeiend vruchtje is, of althans niet zo groot dat het gaat scheuren.

Mijn bbz werd rond de 7-7,5 wk ontdekt. Mijn eileider was meer dan 2x zo dik als normaal en was lichtjes aan het scheuren maar nog niet zo erg dat ik ernstige inwendige bloeding of pijn had.

Je kunt je alvast aanmelden bij een vk hoor en dan gelijk je zorgen uiten. Houd er wel rekening mee dat ze bij 4wk zwangerschap nog niks kunnen doen want dan is het heel normaal dat ze op een echo nog niks zien in je baarmoeder. Maar dan ben je vast bekend bij de vk en kun je bij vragen contact houden.

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn nichtje is net hersteld van een bbz en bij mij gaan alle alarmbellen nu rinkelen als je dit verteld. Heb je ook een verhoogde druk op je perineum? Bij haar is haar eileider dus wel gescheurd. Ik zou als ik jou was morgen toch echt even contact opnemen met de vk of ha. Beter een keer teveel onderzocht dan een keer te weinig. Een bbz kan echt heel gevaarlijk zijn. Het heeft bij mijn nichtje niet veel gescheeld of ze was er niet meer geweest. Ik krijg er weer kippenvel van als ik er asn denk.
    als je alleen last van je schouder hebt en verder geen symptomen van een bbz dan heb je waarschijnlijk gewoon een verkeerde beweging gemaakt o.i.d. maar nogmaals, beter een echo teveel dan een echo te weinig!

3. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Ik heb ook een trekkend gevoel in mijn rechter bovenbeen, maar dit had ik ook al op 11 Dpo.. voelt als een soort been weeen, maar dan wel een stuk minder erg.

Kunnen ze met een echo kijken of er iets in de eileider zit?

Dus de meeste symptomen beginnen eigelijk rond een week of 6?

Ga sowieso zometeen de ha bellen.: en desnoods ook daarna de vk.

4. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Heb net zowel de HA als VK gebeld.

Kan pas woensdag terecht bij de HA..

Maar... De assistente van de VK wilt toch eerst even overleggen met de VK (aangezien ze liever het zekere voor het onzekere willen).
    En word later deze dag terug gebeld :) Assistente zei wel dat het te vroeg is voor een echo met 4 weken.... Maar misschien zijn er andere opties om een bbz uit te sluiten..

5. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Verloskundige heeft teruggebeld... Het is nu onmogelijk om iets te zien op een echo.
    Dus krijg ik volgende week een echo om te kijken waar de zwangerschap zich bevind :)

heb er toch goed aan gedaan om te bellen! Krijgen we volgende week meer zekerheid

6. ns1988

ns1988 Actief lid

16 mei 2013
    119
    0
    0
    Dronten
    hoe is het inmiddels met je?

Deel Deze Pagina