De tip tegen bloedend tandvlees

Discussie in 'Gezondheid' gestart door NeverGiveUp2018, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NeverGiveUp2018

    NeverGiveUp2018 Bekend lid

    30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Hoi dames!
    Net als bij mijn vorige zwangerschap heb ik van af het begin af aan last van mijn tandvlees. Ik word er echt gek van.
    Zijn er meer dames die hier tijdens de zwangerschap last van hebben en misschien goede tips hebben.
    Tandarts komt met niet meer dan gewoon goed blijven poetsen en flossen. Maar echt beter wordt het niet:(
    Buiten de zwangerschappen om heb ik eigenlijk nooit last gehad. Het is dus echt iets wat bij mij tijdens de zwangerschap opspeelt.
    Gouden tip is meer dan welkom! :rolleyes:
     
  2. Cil88

    Cil88 Niet meer actief

    VK zei tegen mij dat ik naar mondhygiënist moest gaan. Blijkbaar is er een oude gezegde elke zwangerschap kost een tand.

    Vanochtend toevallig geweest. Beter poetsen en met zo'n lachertje tussen mijn tanden elke dag.
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Elke dag ragen met een ragertje. Niet met flosdraad of hout. Voor extra effect kun je het ragertje dopen in chloorhexidine mondspoeling / perio-aid. Hoe harder het bloedt, hoe vaker je dit moet doen. Ik heb het drie zwangerschappen gehad maar bij de eerste het ergst en heb zo’n beetje alles geprobeerd. Sterkte!
     
  4. NeverGiveUp2018

    NeverGiveUp2018 Bekend lid

    30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    @Bootcamp babe thanks voor de tip! Zal beide even halen en kijken of dat enig verschil op wil leveren
     
  5. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Poetsen met parodontax?
     
  6. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik kreeg juist advies om tandenstokers met hout te gebruiken van mijn mondhygiënist
     
  7. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik merk ook hoe vaker ik poets en flos hoe minder snel het bloed.

    Ik merk wel dat het nu tijdens mijn zwangerschap sneller bloed maar heb er geen last van ofzo, dus het is niet extreem.
     
  8. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik had precies hetzelfde. Ik kreeg het advies om met elmex (de groene) te poetsen en metalen raggertjes te gebruiken. Elke dag te raggen. Als je veel bloed met het raggen is dat juist goed omdat er bacteriën vrij komen. Na een paar weken werd het vanzelf minder en nu heb ik geen last meer van bloeden.
     
  9. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.534
    1.885
    113
    Het heeft niks met de staat van je gebit/tandvlees dat het zo bloedt tijdens de zwangerschap hé?
    Het heeft er puur mee te maken dat je meer bloed in je lichaam hebt, daarom kan je ook vlugger bloedneuzen krijgen.
    Je hoeft er dus niks aan te doen verder, het gaat weer over zodra de baby geboren is.
     
  10. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dit klopt niet. Vrouwen die zwanger zijn hebben ook sneller en meer last van ontstoken tandvlees. Door progesteron word je tandvlees gevoeliger voor ontstekingen.
     
  11. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.534
    1.885
    113
    OH dat heb ik nooit geweten ..
    Ik heb mijn informatie ook maar van het internet...

    In dat geval : spoelen met waterstofperoxide (niet door slikken). 1:1 aanlengen met water, en 4 keer per dag spoelen maar niet langer dan een week.
    Ik worstel regelmatig met ernstige tandvleesproblemen en heb zo ongeveer alles geprobeerd dat er bestaat, en voor mij is dit een wondermiddel.
     
  12. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Elektrisch poetsen en listerine werkt bij mij goed.
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn tandarts zegt altijd dat gezond tandvlees niet bloedt bij poetsen/flossen etc.
    Sinds mijn zwangerschappen heeft mijn tandvlees echt een klap gehad, ik poets goed en gebruik raggertjes. Het bloedt nu (bijna 5 jaar na de laatste zwangerschap) echt wel minder, maar vooral bij mijn kiezen is het toch snel weer raak. Mondhygieniste maakt ‘t 4x per jaar schoon, meer die pockets en telkens weer het advies om vooral die raggertjes te blijven gebruiken, ‘dan ben je er in 2 weken vanaf’... Ik spoel ook met Corsodyl, haalt helaas vrij weinig uit.
     
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Die mondspoeling mag je niet te lang gebruiken. Kan je gebit verkleuren. Daarom adviseerde mijn mondhygieniste destijds om het ragertje erin te dopen en daarmee te ragen. En dat werkt echt als een tierelier.

    Gezond tandvlees bloedt idd niet dus als je tandvlees bloedt in je zwangerschap is er wel degelijk wat aan de hand.
     
  15. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Volgens mijn tandarts had de keuze raggertjes, houten tandenstoker of flosdraad vooral te maken met de stand van de tanden (hoeveel ruimte ertussen bijvoorbeeld). Elke dag blijven doen. Het bloed dan behoorlijk maar dat wordt steeds minder.
     

Deel Deze Pagina