4 weken zwanger maar heel ongerust

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door noukytje, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Sinds afgelopen dinsdag weet ik dat ik zwanger ben (bevestigd door bloedonderzoek). Ik ben vandaag 4weken en 1 dag. Nu heb ik al sinds dinsdag avond op en af gaand last van buikkrampen.
    Het rara is dat het vaak zo verschillend voelt.
    Soms denk ik dat het echt mijn darmen zijn (was ook geobstipeerd en had dan vanmorgen ineens diaree) en een ander moment denk ik dan weer dat het toch meer mijn baarmoeder en/of eierstokken zijn.

Ik heb wel d e indruk dat het erger wordt tegen de avond en wanneer ik actief bezig ben. Wanneer ik rustig op een stoel of in de zetel zit beterd het precies elke keer.

Soms voel ik een echt menstruatiegevoel dat dan ook doortrekt in mijn onderrug, soms zijn het steekjes die ik voel trekken boven mijn schaambeen en in mijn liezen tot soms zelfs in mijn schaamlippen en soms voel ik meer een stijf gevoel in mijn baarmoeder.

Mijn hele buik rommeld ook wel sinds deze namiddag dus mijn darmen zullen er toch wel voor iets tussen zitten denk ik.

Verder heb ik van kwaaltjes last van misselijkheid, voelt mijn maag vaak leeg aan terwijl ik toch geen honger heb en krijg ik moeilijk iets binnen (zowat alle smaken steken mij tegen na 2 happen). Ook mijn borsten zijn dikker en mijn tepels erg gevoelig.

Ik maak mij vooral ongerust over die buikpijn. In oktober heb ik een miskraam gehad en ik ben bang dat mij nu weer hetzelfde te wachten staat.

Zijn de dingen die ik voel normaal? Ik kan pas 19 februari voor mijn eerste echo gaan.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Noukytje,

de klachten die je beschrijft kunnen inderdaad ook heel goed bij een goede zwangerschap horen. Het kunnen je darmen inderdaad zijn, maar wellicht reageert jou lijf net iets heftiger op de hormonen dan een ander en heb je al vroeg last van de kwaaltjes. Zorg goed voor jezelf, rustig aan, kleine beetjes eten, dan zorgt die kleine ook het beste voor zichzelf.

Groeten Brigitte

3. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Bedankt voor het antwoord! Ik ben er zelf al iets geruster in ondertussen. Ik voel me als maar meer zwanger, misselijk en mijn borsten pfff amai dat wordt ook met de dag gevoeliger. Gisteren ben ik nog bij de ha geweest omdat ik een briefje voor mijn werk moest hebben (werk in een verzorgingstehuis en ik wil de kamers met ziekenhuisbacterie enzo vermijden nu). Ook mijn ha zei dat het tot nu toe allemaal goede tekens waren eigenlijk. Ook over mijn niet zo hoog hcg maakte zij geen problemen.

De buikpijn is ook minder sinds gisteren, ik voel het vooral tegen de avond maar ik denk dat ik er mij ook teveel op fixeer. Ik spurt toch ook nog veel naar het toilet om toch maar de controleren dat er geen bloeding is ofzo. Ik zou het echt moeten loslaten, maar het lukt me gewoon niet.

Deel Deze Pagina