eerste kindje dysmatuur geboren, zal het deze keer ook zo zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rashidaatje, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Hoi lady's,

In 2012 ben ik bevallen van ons zoontje en hij is dysmatuur geboren. Ben toentertijd met 39 weken ingeleid, hij woog maar 2050 gram. Helaas door laksheid zijn we hier pas bij de geboorte achter gekomen, terwijl het op de echo's te zien kon zijn.
    Nu ben ik bijna 9 weken zwanger en ontzettend bang dat dit kindje ook zo geboren word. Het scheen kantje boord te zijn al met mij en ons zoontje toen (dit is mij toen op de kinderafdeling verteld)

Zijn hier nog meer meiden die hetzelfde hebben meegemaakt en als julie een 2e hebben, is het toen ook dysmatuur geboren?

Liefs

2. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Eerste was hier ool dysmatuur.
    2e en 3e niet maat wel extra groei echo's gehad.
    Vierde lijkt nu ook weer erg klein, doorgestuurd naar academisch ziekenhuis.

3. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste dysmatuur geboren.

Tweede geboren met 3000 gram.

Derde geboren met 2925 gram.

4. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Babylove och jee hoop dat je kleintje straks toch nog een redelijk gewicht bij de geboorte mag hebben, weet je al wat je een beetje te wachten staat in het academisch ziekenhuis?

5. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Mamavjulia heeft je eerste ook even in het ziekenhuis gelegen toen?

6. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36

Ik maak me er niet super veel druk om. Mijn gyn zegt ook dat wij waarschijnlijk gewoon kleine kinderen maken.
    Uiteraard hoop ik wel dat dit kindje binnen de lijnen valt, het maakt de start toch wat makkelijker!
    In het zh gaan ze guo maken om te kijken of er misschien adwijkingen zijn en verder weet ik het niet precies. Ik heb de echo verplaatst omdat we met vakantie zijn.

Heeft jou kindje lang in het zh gelegen en is er een reden gevonden?

7. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Babylove ja dat maakt de start zeker makkelijker, zal duimen voor je.

Ze zagen dat de placenta voor 5% met infarcten zat. Verder niks gevonden. Toen m'n moeder zwanger van mij was zagen ze tijdens de echo dat ik ook te klein was, ze moest toen de rest van de zwangerschap plat liggen, woog bij de geboorte 7 pond eindstand. Begrijp niet dat ze het 26 jaar geleden wel zagen en bij mij niet.

M'n zoontje heeft 6 dagen moeten blijven en heeft aan de sondevoeding gelegen. Hij was ineens binnen een dag 110gram aangekomen, hadden ze nog nooit meegemaakt, maar blijkbaar wou die ook snel mee naar huis toen hihi.
    Heeft jou kleine lang moeten blijven?

8. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Toch is niet bewezen dat bedrust helpt al houd ik me ook rustig in de zwangerschap! Probeer s'middags even te slapen en laat zware klusjes aan mijn man over.
    Bij hoeveel wkn krijg je je eerste groeiecho?
    110 op een dag is veel zeg! Hij wilde duidelijk naar huis :)
    Onze kinderen waren ook prematuur dus moesten ook blijven. De eerste (pre- en dysmatuur) was het snelste thuis. Na 6 dgn! Zelfde dus :)

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoeft niet zo te zijn hoor.
    vaker gehoord en gelezen dat een opvolgend kindje wel een mooi geboorte gewichtje had.
    mijn zoon is met 39.3 weken geboren en was 2375 gram.
    om deze reden krijg ik extra groeiecho's.
    met 28 weken woog ze 1200 gram dus netjes binnen de curves.
    32 en 36 weken de volgende echo's

10. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, ook al zijn we nof niet bezig voor nr 2. Bij ons hebben verschillende verloskundigen en gynaecologen met als middel voeleb en verschillende echo's gezegd dat zl rond de 7 pond zou zijn. Nou niet dus. Net 5. Raar dat ze dat niet kunnen zien. Ze stonden zelf ook voor een raadsel.

11. samaa

samaa Niet meer actief

Zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij wel.
    Haar eerste kindje was prematuur en dysmatuur, geboren met 35 wkn en 1800gram.
    Zijn ze pas achter gekomen bij 33 weken zwangerschap, kindje is met spoed gehaald omdat het niet goed meer ging.

Haar 2e is gewoon rond normale termijn geboren, met normaal gewicht.

Wil dus niet altijd zeggen dat een volgend kindje ook dysmatuur is.

Deel Deze Pagina