4 wijntjes gedronken tijdens hele zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ananas79, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linde90

linde90 Niet meer actief

Precies!!!! Wat denk je van;
    - ouders die even een boodschapje gaan doen terwijl hun kinderen liggen te slapen?
    - ouders die hun kinderen niet meer corrigeren omdat "ze er zo moe van worden dit de hele dag te moeten doen"
    - ouders die hun kinderen lekker laten rond rennen in de boekhandel terwijl ze zelf even de lectuur doorlezen. De kinderen staan dan ondertussen met hun vieze vingertjes (net een plakje worst bij de slager gehad) de wenskaarten om te vouwen die nog verkocht moeten worden
    - baby's die veelvuldig huilen even 'voorzichtig' door elkaar schudde

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Kijk eerst naar jezelf voordat je een grote mond over een ander hebt![/QUOTE]

Doe ik ook allemaal niet..... Zou ik dan toch perfect zijn ??? ;););)
    Nee geintje natuurlijk, maar het gaat hier over bewust risico nemen met je ongeboren kind.
    Het rare is, dat als het kindje geboren is de vrouwen allemaal als leeuwinnen voor hun kindjes opkomen, niemand mag hun kindje in gevaar brengen!!
    Maar dan wel zelf domme dingen doen tijdens de zwangerschap.

Vrouwen:(:(rare wezens:(:(

2. Alita

Alita Niet meer actief

idd lara.....we zijn niet perfect...niemand...maar je doet toch je best om het wel te zijn.....zeker voor je kinderen

3. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Wat heeft mijn tekort aan foliumzuur te maken met alcohol en roken?
    Ik zeg dat je, ook als je gezond leeft, je een kindje kunt krijgen met een afwijking. En ja, ik weet dat je zelf de keuze maakt om te blijven roken en/of te drinken maar ik vind het nergens voor nodig om mensen hier zo op aan te vallen.
    Ik laat iemand liever in hun waarde dan ze af te zeiken.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.846
    19.192
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind dit altijd ZULKE domme reacties. "Ik heb veel gezopen tijdens mijn zwangerschap en mijn kind mankeert niks. Dus kan jij ook gewoon zuipen, want als mijn kind gezond ter wereld kwam, dan zal het bij jou ook wel goed komen."

Ik snap dat wiskunde voor veel mensen erg moeilijk is. Maar kom op: je hebt toch wel IETS geleerd op school? Zo werkt het nu eenmaal niet! Dat één (of twee of drie of veertig) baby's zonder schade geboren worden na zwangerschap waarin alcohol is gedronken of is gerookt, betekent niet dat het dan geen kwaad kan. Dat heet nou 'statistiek'. Het is niet bekend hoeveel baby's van drinkende moeders met een aangeboren afwijking ter wereld komen. Het is in ieder geval geen 100 %, dat is duidelijk. Jouw oudste heeft dus geluk gehad bij de groep te horen die niks mankeert. Maar een hoop andere kinderen lopen wel schade op doordat hun moeder alcohol dronk tijdens de zwangerschap. Die kinderen zijn minder slim dan ze hadden kunnen zijn. Ze hebben problemen op autisme, die ze niet hadden gehad als moeder niet had gedronken. Deze kinderen zijn beschadigd, door het gedrag van hun moeder.
    DUSSSS ...

Ik snap wel dat ik wat Thea23 betreft waarschijnlijk toch tegen eigenwijze dovemansoren aanpraat. Maar ik kan er wel verschrikkelijk kwaad om worden als zij haar verhaal gebruikt om te doen alsof alcohol drinken tijdens de zwangerschap helemaal niet zoveel kwaad kan. Haar kind heeft geluk gehad. Het kind van een andere moeder die op basis van het verhaal van Thea23 (en anderen) toch maar een wijntje drinkt of een sigaretje opsteekt, heeft misschien minder geluk.

Het is bekend en bewezen dat zowel zwaar als matig drinken de kans op schade bij je kind enorm vergroot. Hoeveel glazen drank dan wel veilig zijn, is niet bekend. Dus drink je voor de zekerheid niet. Als je nu al niet in staat bent om 9 maanden niet te drinken, dan moet je je afvragen of je echt wel moeder wilt zijn en of je daar geschikt voor bent. Je zult nog wel voor moeilijkere uitdagingen te komen staan NA de zwangerschap. ;)

5. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Compleet eens met jou ;) Goed verwoord.

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Jeetje mensen maak je niet druk! Veeg eerst je eigen stoep schoon

7. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Vind ik eerlijk gezegd ook een non argument. Dus je mag alleen iets zeggen over een (foute) keuze van een ander als je zelf perfect bent?

Het is en blijft zo dat roken en drinken slecht kan zijn voor je ongeboren kindje. Kan je lang of kort over discussiëren maar dat lijkt mij vrij duidelijk.

8. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Tjonge wat een reacties, kun je verwachten natuurlijk na het plaatsen van dit onderwerp.

Mijn mening: JE weet dat het slecht is, maar schade breng je ECHT niet direct na 4 wijntjes en dan ook nog over je gehele zwangerschap toe. Ik heb de 1e 2 maand ook nog gerookt, tja fout...maar als je niet weet dat je zwanger bent, kun je niet veel he!...En ik heb me toch een mooie kleine gezonde manneke op de wereld gezet:p;)

Denk gewoon aan jezelf en je ongeboren kleine frummel. En laat je niet gek maken door anderen, die weten altijd alles beter. I Know...
    Praat er anders over met je verloskundige, die heeft de opleiding gevolgt om jou het juiste advies/informatie te verschaffen.

Betreft het goeie voorbeeld: Iedereen heeft zijn eigen opvoeding, en die kun je niet vergelijken met je eigen.

Kinderopvang denken ook dat ze alles goed doen,NOU NIET DUS....Kindje blaast een nepkaarsje uit op een taart, omdat hij/zij jarig is,maar brandveiligheid voorop staat....maar er staat over de gehele tafel wel 12 kopjes hete thee, nee dat is niet gevaarlijk:$

Tja... Ben altijd blij met mensen Die geen kids hebben en zich ermee gaan bemoeien, daar heb ik een gruwelijke hekel aan. BAh...Zulke mensen hebben geen idee...:x

9. fafje

fafje Niet meer actief

en op latere leeftijd kunnen er nog veel meer dingen door komen...concentratiestoornis ed op school..

maarja denk je nou echt dat die moeder zich daaaar nog verantwoordelijk voor wilt stellen??? DAT vind ikd us zo erg...

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.846
    19.192
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Typje; ik snap jouw link met kinderopvang echt helemaal niet? En ik weet ook niet wat wel of niet hebben van kinderen hiermee te maken heeft. Ik snap dat je dat kunt denken bij een topic over opvoeden. Het is soms lastig oordelen over (bijvoorbeeld) een rellende peuterpuber als je er zelf nooit één in toom hebt hoeven houden. Maar in dit geval gaat het gewoon om wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat het drinken van alcohol tijdens de zwangerschap in een behoorlijk aantal gevallen schade toebrengt aan het kind. En dat er nog niet voldoende bekend is om een veilige ondergrens aan te geven. Om dit soort feiten te lezen en te begrijpen, hoef je zelf echt geen kinderen te hebben.

Sterker nog; ik heb de indruk dat mensen die het gebruik van nicotine, alcohol en andere drugs goed praten, vooral proberen hun eigen straatje schoon te vegen.

11. linde90

linde90 Niet meer actief

hoe meer ik er over na zit te denken hoe pissiger ik wordt,
    Je wilt niet weten wat ik denk als ik een aanstaande moeder zie lopen pronken met haar buik en een sigaret of biertje in haar hand.. grrrrr
    Ik zou het liefst die peuk ergens op uit willen drukken.....
    En dan ook nog al dat goedgepraat hier op het forum...

Ik reageer misschien wel heel overdreven, maar het doet mij pijn om te zien,
    Ik heb er echt alles!!! voor gedaan om een gezond kindje op de wereld te kunnen zetten, maar het was ons niet gegeven.
    Wij moesten ons kindje na 12 uur al weer laten gaan omdat hij zo ontzettend ziek geboren is.
    En dan zie en lees ik dit allemaal en dan gaan toch echt mijn nekharen overeind staan....Hoe kan het toch dat moeders of aanstaande moeders bewust deze dingen doen.....

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Dat begrijp ik helemaal!!!
    Sterkte!

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.462
    36.414
    113
    Wat een onzin, mijn moeder is ook gewoon gestopt met roken tijdens haar zwangerschappen. Echt niet iedereen rookte toen maar door hoor.

En ja, ik vind het gewoon stom. Je weet dat alcohol slecht is, dan drink je dus gewoon eventjes 9 maanden niet. Klaar toch. Zelfde geldt voor roken, misschien nog wel meer dan voor die 4 wijntjes.

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Dat is jouw/jullie geluk !
    Ik ben een hele erge spuug baby geweest met de nodige long problemen. Met 6/7 jaar zat ik elke ochtend in het ziekenhuis vanwege testjes en weet ik wat. En dat was nog GELUK, want moest eigenlijk de heledag in het ziekenhuis zijn. Maar ivm school mocht ik de middagen daarhern mits mn medicijn gebruik goed geregeld werd.

Dus ja ene kind hoeft er niks aan over te houden maar ik hield er wel wat aan over !

Omdat jou ervaring goed is kunnen andere eigenlijk best wel eens roken en/of alcohol drinken. Pffff idioooot !

15. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Kom je al lang op zp? :)

Je weet zelf zo te lezen ook wel dat je gewoon geen alcohol moet drinken tijdens de zwangerschap. Ik ben geen arts dus kan je geen officieel advies geven, maar ik denk dat de hoeveelheid die je hebt gedronken een hele kleine kans geeft op iets schadelijks.Dat hoop ik dan ook voor je en ik hoop ook dat je de drankjes verder laat staan. :)

16. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er

ik vind het roken van iedereen een eigen keuze.

ik heb idd heel veel geluk gehad bij mn kindjes dat ze niks hebben overgehouden aan de hoeveelheid alcohol die ik binnen heb gehad en daar ben ik erg gezegend mee.. ( drink overgens nu ook geen druppen )

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    De moeder van mijn ex rookte en dronk door tijdens de zwangerschap, en hij heeft verminderde longcapaciteit en bepaalde andere gezondheidsproblemen die er direct verband mee houden.

Er zullen altijd kinderen zijn die prima gezond op de wereld komen ondanks slechte gewoonten van de moeder tijdens de zwangerschap. Dat is nog geen reden om dan maar te denken dat het jou ook niet zal overkomen, de risico's die vermijdbaar zijn moet je gewoon vermijden in mijn mening.

18. Alita

Alita Niet meer actief

legde jij nu niet zelf die link:(

19. Alita

Alita Niet meer actief

daar denken ze niet eens meer aan dat zij het misschien schuld zijn;)

20. Alita

Alita Niet meer actief

@Typje hoe kun jij nu met zekerheid zeggen dat het ECHT geen schade toebrengt terwijl het blijkbaar bewezen is dat het wel zo is?
    Snap nu ook niet wat je wilt zeggen....

het is slecht maar brengt geen schade toe...:(

Denk gewoon aan jezelf en je ongeboren kleine frummel. En laat je niet gek maken door anderen, die weten altijd alles beter. I Know...:(

Tja... Ben altijd blij met mensen Die geen kids hebben en zich ermee gaan bemoeien, daar heb ik een gruwelijke hekel aan. BAh...Zulke mensen hebben geen idee...:(

nee ik snap het niet helemaal......

Deel Deze Pagina