zalfje soepel houden knip

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ellen291982, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik voel nog steeds vaak de litteken van de knip. Gelukkig wel steeds minder maar soms als ik zit voel ik het vooral. Weet dathet niet raar is en dat het noig wel even kan duren.

Klopt het dat er een zalfje of middeltje is die je erop kan smeren om het soepeler te maken en dat het minder gevoeling is? En zo ja welke?

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk.
    ik heb een flinke knip gehad en voor al bij weer verandering begint de lit teken te jeuken.
    en het is soms nog pijnlijk tijdens het vrijen ondanks dat ik 2 jaar geleden bevallen ben.

3. Ellen291982

dat hoorde ik eerder ook eens op het forum dat als het weer veranderd het pijn gaat doen of jeuken. Hoe dat dan kan snap ik ook niet. ik heb er nu wel wat meer last van maar weet niet of dat komt doordat het kouder is kan zo. Ik heb daar volgens mij eens iets over gelezen over een zalfje maar zou het zo niet weten vandaar mijn vraag. Hoop dat iemand het weet.

Maar je hebt er na 2 jaar nog last van af en toe vervelend zeg!

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

je zou weleda zwangerschaps olie kunnen proberen,
    kun je ook gebruiken om alles soepel te houden voor de bevalling.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ellen, ik heb het ook!
    Ben benieuwd naar dat zalfje.

Soms lijkt het net alsof er een draad in je vagina zit ofzo...

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#6 Ons Kleintje, 25 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2009
    oja, dat heb ik ook, en soort opstaand randje litekenweefsel. ik ben erop gewezen door zowel de gynacoloog als de huisarts dat het bij het vrijen pijn zou kunnen gaan doen. het is een soort foute afwerking/ herstel van de knip.
    En het zalfje gekregen via de huisarts, maar dat is volgens mij wel op recept. ik heb het nog niet eens geprobeert.
    Volgens de huisarts is het verdovend en smeer je het erop voor je gaat vrijen. dan verdoofd het 1,5 uur lang en het littekenweefsel kan op den duur soepeler worden, zo niet dan kun je het laten herstellen (liever niet dus ik hoop dat het zo vanzelf beter gaat:))
    het heet
    lidoc hcl 2% orale gel fna
    groetjes

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik heb, toen de wond goed genezen was, het litteken regelmatig (dagelijks) ingesmeerd met Calendulan crème of zalf. Ik heb later nooit ergens last van gehad en had toch een flinke knip!

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi minke, het gaat meer om een soort randje littekenweefsel dat normaalgesproken weggewerkt is, maar nu staat het wat recht overeind voor de vagina zodat het heen en weer beweegt bij het vrijen. misschien krijg je er nu een beter beeld bij van het probleem,
    gelukkig heb jij er geen last van
    groetjes

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik reageerde op de TO, zij zegt niks over een opstaand randje en vraagt om een zalfje. Daar gaf ik een tip voor. Ik had de eerste tijd namelijk wel veel last van m'n litteken en dit zalfje heeft dat weggenomen. Ik had jouw reactie niet gelezen, vervelend dat je er nog last van hebt.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik gebruik gewoon vaseline. Het gaat erom dat je de plek regelmatig masseert, zodat het hele gebiedje weer soepeler wordt. De stugheid gaat weg en je kan je dan beter bewegen. Ook tijdens de sex voel je het dan minder. Ik zou iets nemen wat je makkelijk kan smeren en waar niks in zit wat irritatie kan veroorzaken. De HA kan je ook iets voorschrijven (volgens mij een hormonenzalf), maar dat is chemisch en mag je niet zolang smeren.

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb begrepen dat je het ook gewoon kan masseren met de perineumolie van Weleda - die heeft de juist ph waarde. Wordt het vanzelf soepeler. Ga het ook maar eens doen want sinds een paar dagen voel ik hem ineens!

12. Ellen291982

nee weet niet of het een opstekend randje is. Maar jullie geven goede tips zeg! Mag je vaseline daar gewoon opsmeren dan omdat het zo dicht op de vagina is? (dus kan er misschien wat inwendig komen)

Nee wil liever ook niet heel chemisch als het kan. Heb de laatste tijd genoeg medicatietroep (noem ik maar even zo) gehad voor urineweginfectie, schimmel en blaasontsteking.

Heel erg bedankt

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb hier ook nog lang last van gehad, en zou ook gaan smeren met een speciaal zalfje, maar heb het toch niet gedaan. Uiteindelijk is het vanzelf helemaal goed gekomen. Ik voel nu geen enkel verschil met vroeger. Het trekt niet meer, en het littekenweefsel (ik voelde een bobbel onder mijn huid op de plaats van de knip) is helemaal verdwenen. Dus het kan ook vanzelf goedkomen!!!

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    In vaseline zit niks, dus is niet erg als het eventueel inwendig komt. Ben zelf erg allergisch en idd gevoelig voor schimmel, dus hier geen troep!

Deel Deze Pagina