40+1 Weken zwanger en nog niet (volledig) ingedaald?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MissSporty76, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Hallo allemaal,
    Het onderwerp laat al weten met welke vraag ik zit. Zijn er meer dames die hier mee zitten???
    Ik hoop dat de beeb alsnog kan indalen als de weeen starten en/of de vliezen breken.
    Wie heeft ervaring.......

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Mijn zoon was ook niet ingedaald, tot aan de bevalling niet (bij 40 wk 6 dagen). Het kan geen kwaad; hij is gewoon geboren. ;)

Je moet wel even aan je vk of gyn vragen wat je moet doen als je vliezen breken. 2 jaar geleden moest ik toen nog accuut gaan liggen, nu zegt mijn gyn dat dat niet nodig is maar ik wel meteen naar het ziekenhuis moet komen.

3. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Thanx, voor je antwoord! Ik heb idd te horen gekregen dat ik meteen moet gaan zitten/liggen en naar het ziekenhuis moet komen. Ik vroeg me alleen af of het indalen nog steeds kan of dat je er al erg rekening mee moet houden dat ze een ks gaan uitvoeren. Als het even kan zou ik namelijk liever 'gewoon' bevallen.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zegt helemaal niets....Er zijn er bij die pas tijdens de bevalling indalen. Eva is ook pas laat ingedaald, zo tegen de 40 weken aan.
    Ook deze kleine is nog niet waar ie moet zijn haha

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

bij mij was ze ook niet volledig ingedaald. en mijn gyneacoloog zei dat het helemaal geen probleem was.. ze lag wel goed naar beneden, maar ze konden haar nog een beetje bewegen tussen de bekken.. dat was niet erg zei ze, zolang de baby maar wel goed met het hoofd naar beneden ligt in de bekken zal de bevalling waarschijnlijk gewoon normaal gaan..

en ik ben met 41+ 5 bevallen,.. en geen keizersnede dus

6. Shyen

Shyen Actief lid

7 sep 2009
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een meisje dat niet wilde indalen. Ik ben ook "gewoon" bevallen met ruim 41 weken wel met behulp van de vacuumpomp maar dat kwam meer omdat baby's hartslag naar beneden ging en ze er uit MOEST.

Geen zorgen dus meis, niet indalen wil niet zeggen dat je een KS krijgt.

Succes met de bevalling :D

7. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    hoi hoi,
    hier hetzelfde probleem,baby ook nog steeds niet volledig ingedaald.
    ik was gewoon onder begeleiding van de dokter maar die vond het te riskant en nu sta ik sinds 2 weken ter controle van de gyneacoloog.
    toen ik vorige week voor het eerst heen moest ben ik door die vrouw best bang gemaakt.ze zei dat het kind nog ruimte had boven de bekken en het kon zijn dat mn bekken te smal waren maar dat gingen ze niet helemaal onderzoeken want het kon met de bevalling allemaal nog goedkomen.en dat ik in een risicogroep zat voor een zware bevalling of waarschijnlijk keizersnede en thuisbevallen zat er absoluut niet meer in wat ik zo graag wou.
    gister moest ik dus weerheen en had ik een andere vrouwelijke gyneacoloog een oudere dame en die zei dat het kind toch nog wel een beetje ruimte had maar wel goed naar beneden lag.en ze heeft ook een inwendig onderzoek uitgevoerd en concludeerde dat ze het hoofdje toch niet uit het bekken kon duwen en dat mn baarmoederhals of mond?al een beetje week begon te worden en dat het een gewone bevalling kon worden en als ik zou willen mocht het gewoon thuis.maar goed ik was al zo bang gemaakt door die andere dat ik toch nu kies voor het ziekenhuis.
    maar ben echt al dagen een beetje gestresst over hoe ze daar elkaar tegen spreken zeg.de ene zegt dit de andere dat ik weet niet waar ik van of aan moet.nou ja ik hoop op positieve verhalen hier dat het tijdens de bevalling goed in het bekken daald.groetjes

8. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Mijn dochter was met 37 weken en 2 dagen ook nog niet volledig ingedaald. 4 dagen later is ze geboren.

9. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Ons mannetje was ook niet ingedaald. Was ook geen probleem, wat wel zo was dat toen de persweeën begonnen ik deze nog weg moest puffen omdat hij nog niet voldoende was ingedaald, daarna mocht ik beginnen met persen. Ook onze kleine man is met de vacuüm gekomen, maar dit heeft niks te maken met het niet indalen.

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook niet met 39,6 en op de 40 wk kwam ze dus echt, het was dus uiteindelijk wel wart lastiger omdat ze scheef ging liggen en dus wat lastiger was haar eruit te krijgen maar met een knip en veel getrek van de vk is ze er normaal uitgekomen hoor. en achteraf viel het dus toch nog mee. zat er wel erg chramant bij moest kwispelen als een hondje om dr wat rechter te krijgen maar ook dat is niet zon ramp dus hier verder ook normaal hoor hihi.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier ook een niet ingedaald meisje, maar bij mij daalde ze ook echt niet in! Na 24 uur aanmodderen uiteindelijk een KS gehad.
    Maar goed, het hoeft natuurlijk niet!

Deel Deze Pagina