bevalling zoon Enzo

Discussie in 'De bevalling' gestart door rensje, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey meiden,
    had sommige belooft dat ik mijn bevallingsverhaal zou plaatsen voor degene die het wilde lezen. Weet niet of dit het goed topic is???
    Had tegen aantal meiden op het "laatste klaagweken"topic verteld dat ik donderdagavond heel erg sterk het gevoel had dat ik ging bevallen die nacht. Nou mijn voorgevoel is dus mooi uitgekomen.
    Had sávonds al wat vochtverlies maar achteraf was dat toch geen vruchtwater. Ging rond 11.00 naar bed, en om 14.00 werd ik wakker van een kramp. En wist meteen dit is een wee! Eerst nog even afgewacht of dat er meer kwamen. En toen heb ik mijn man wakker gemaakt. We hebben samen lekker tv gekeken en ik heb ondertussen de weeen opgevangen die vrij snel om de 5 minuten kwamen. Uiteindelijk braken om 4.00 de vliezen.. toen wist ik zeker vandaag gaat het gebeuren.
    Om 7.00 kwam de verloskundige en toen had ik al 7 cm ontsluiting. Dus ging erg snel, ik kon goed de weeen opvangen met wat ademhalingstechnieken die ik geleerd had tijdens de yoga.
    Om 9.00 besloten we naar het ziekenhuis te gaan (wilde ik zelf).
    Achteraf had ik dat dus niet moeten doen want daar stopten de weeen en waren minder heftig. Dus wilde graag een ruggeprik (rond 14.00) dus wij naar de anasthasist om deze te zetten. Kreeg ik hem niet meer want had als 9.5 cm onsluiting. Dus ik weer naar de verloskamer want het zou beginnen. Niet dusss
    Heb 3 uur moeten wachten tot dat die halve cm weg was.
    Was geen pretje persweeen op te vangen, maar uiteindelijk is onze kleine Enzo om half 7 savonds geboren.
    Al met al kijk ik niet negatief terug op de bevalling, vond het toch een super ervaring. En ben trots op mezelf dat ik alles zonder pijnbestijding heb kunnen doen. Het heeft wel wat langer geduurd maar als je je kleintje op je buik hebt is niks meer belangrijk.
    Ons manneke is nu 1 week oud en doet het verder prima. Hij is heel tevreden.....
    En ik zit op een roze wolk, wist niet dat ik zon gevoel voor iets kon hebben.
    Heel veel liefs Rensje

2. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Wauw fijn verhaal.
    Lijkt me zo byzonder zo mini op je zien liggen en beseffen dit is ons kindje...

Veel geluk en gezondheid!

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Mooi verhaal en nogmaals van harte gefeliciteerd! :)

4. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    mooi positief verhaal! lijkt me heerlijk zo'n klein mannetje!:)

5. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    heeeel mooi verhaal rensje, ik ben blij voor je dat het zo goed gegaan is! je mag heel trots zijn!!

liefs en dikke knuffel
    mamatoB

6. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Heerlijk, mooi positief verhaal om te lezen!
    Waarom wilde je eigenlijk naar het ziekenhuis?

Geniet iig van je zoon! :)

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Mooi verhaal, geniet van je zoon!

8. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd! Leuke naam ook Enzo :)

Geniet lekker van elkaar!!

9. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey rensje

gefeliciteerd met je zoon !!!! goed gedaan hoor !!! heb net jou verhaal even gelezen toppie hoor .

zijn onze jongens alweer een week 'oud' en ik vind het nog steeds onwerkelijk zo bijzonder !!! en dat hij 9 maand bij mij in de buik heeft gezeten heel bizar

geniet van je mannetje !!!

10. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Gefeliciteerd!!

11. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009