Hallo Allemaal, Ben nu al sinds 2 dagen uitgerekend maar heb nog steeds geen weeen.. soms wel pijnlijke steken rondom mijn schaamstreeks en vooral 's nachts.. ik heb wel erge last van mijn rug en heb ook bekkeninstabiliteit( Toen ik 39 weken was stelde de verloskundige om mijn bevalling in te leiden.. daarna ben ik bij een andere verloskundige geweest die vondt dat een minder goed idee... baby is een sterrenkijker .. en ik wilde perse geen ruggeprik en met een inleiding wordt dat aangeraden althans de laatste verloskundige die ik had zei dat.. Ik wil wel voor pethedine gaan hoop dat dat mijn pijn verlicht.. maar als het een inleiding wordt dan ben ik bang dat pethedine mij niet gaat redden want ik heb een nogal lage pijngrens..Baarmoeder is wel week maar geen ontsluiting... Wie verkeerd zich in de zelfde situatie als ik?? Ben zo bang dat ik word ingeleid..
Hoezo wil jij geen ruggenprik maar wel pethidine? ruggenprik word uit gezet een half uur voor je mag gaan persen. En met de pethidine heb je kans dat je kindje heel suf is. Ruggenprik niet. Oh en hier was ik 42 weken zwanger zonder voorweëen of wat dan ook. En ook ingeleid. En je krijgt niet standaard een ruggenprik hoor die keus is volledig aan jou
ik ben 40+1 en hoop dat ik niet ingeleid hoef te worden maar wat zo is dat is zo... en of ik wel of niet ee ruggeprik wil, zie ik dan wel weer... ook liever niet maarja als het anders niet te overzien is..
Ik ben 3 keer ingeleid tijdens een zwangerschap en heb geen pijnstilling gehad. De bevallingen zijn verder prima verlopen, alleen moesten ze in het ziekenhuis plaatsvinden. Bij mijn eerste bevalling heb ik pethedine gekregen omdat de ontsluiting niet vorderde en ik moest rusten. Na die spuit ging de ontsluiten super snel en heb ik heel suf mijn kindje gebaard. Ik heb weinig pijn gehad, maar kan me ook weinig herinneren van de eerste momenten met mijn dochter.
Bij mijn oudste had ik helemaal geen voorwerk. Bij 41 weken controle, en de kleine was nog niet eens ingedaald. Voelde me ook goed (op watmilde bekken klachten na). Zat in mijn hoofd ook met inleiden.. Die nacht begon het, en lunchtijd had ik een baby op mijn buik.. De tweede keer bijna hetzelfde verhaal, toen wel 2 avonden iets rommelig.. Maar toch was ik verrast.. Je weet nooit wanneer het begint..
He ik kan alleen vertellen dat ons zoontje te vroeg was dus echt eenverassing en bij ons meisje ben ik met 41 weken ingeleid en weeopwekkers gekregen. Bij beide bevallingen geen pijnstilling gehad. Bevalliing zoontje duurde 17 uur en van mijn dochter 5,5 uur. En qua pijngrens is voor iedereen verschillend, maar denk niet dat je echt van te voren kunt zeggen dat je wel of geen pijnstilling nodig hebt. Het is dus niet standaard, je moet er zelf om vragen.succes. Xxx joyce
ik werd gestript met 41.5 dagen. maar was al zo goed als te laat want 2 dagen later met 42 weken werd ik ingeleid. mij vroegen ze niks over n ruggenprik maar ik vroeg ook om pijnstilling, had nooit verwacht dat het zo killing zou zijn in 1 klap. k kreeg n prik in me been geen flauw idee wat dat was, maar ik heb de hele bevalling door geslapen en ook door de persweeën heen. heel handig, zat ik te persen zonder weeën, en vk maar zeggen, als je een wee voelt persen he.. maar k voelde niks en zei t ook niet voor mij geen pijnstilling meer, al helemaal geen ruggeprik. maar ik hoop ook niet dat ik weer ingeleid moet worden.. ben best tevreden over hoe het is gegaan, maar een droom bevalling werd het niet door dat inleiden ik ga er niet mild over praten want ik dacht ook het zal wel meevallen.. maar als iemand me had voorbereid om die pijn in 1 keer, had ik misschien geen pijnstilling genomen maar je hebt nog 2 weken toch? kunnen ze nog niet strippen? want dat hielp bij mij wel
Lieve ts de meeste kinderen worden geboren tussen 40-41 weken. Ik snap dat het vervelend is maar de uitgerekende datum is niks meer dan een richtlijn. Ik begrijp dan ook volkomen dat je niet word ingeleid als er geen medische reden voor is. Maak je geen zorgen over je pijngrens, je reageert anders op je bevalling en pas dan weet je of je uberhaupt pijnstilling nodig hebt. Komt goed!
Je bent pas twee dagen overtijd meid. Paniek niet zo, je kleintje kan elk moment beslissen dat het tijd is om eruit te komen. Mijn tip zou zijn om lekker te gaan ontspannen. Doe een computerspelletje, ga winkelen, uitgebreid badderen, zoiets. Het komt vanzelf, echt waar.
Ik snap je gevoel, ik zat bij mijn vorige zwangerschap ook bij 40 weken... "zo...en nu...???" Maar wij pinnen onszelf zo vast op die 40 weken. Zoals gezegd worden de meeste kinderen na 40 weken geboren. Helaas kwam die van mij niet uit zichzelf en ben ik ingeleid met 41+6. Ik heb geen pijnstilling gehad. Relax!
hai ik ben nu 40.3 weken zwanger en moet zeggen dat ik me daar helemaal niet druk om maak. Ik heb zoiets van we zien het wel. Als het vanzelf niet gaat gebeuren word ik volgende week maandag met 41.2 weken gestript en als dat niet werkt naar de gynaecoloog idd 40 weken is een richtlijn ( er zit geen kalender in je buik) de verloskundigen en gynaecologen zullen wel weten wat het beste is inleiden strippen ruggenprik of andere pijnstilling. ik laat het allemaal over me heen komen. het kan nooit lang meer duren nou veel sterkte
meid, het kan zo ineens beginnen hoor! mijn kids zijn 40+2 en 40+4 geboren. ik heb me nooit zo druk gemaakt. er is er nog nooit 1 blijven zitten, zei mn moeder altijd. binnen 2 wkn heb jij je kindje in je armen.
Waarom ben je bang om ingeleid te worden? Ben 2 keer ingeleid (wel eerder als de 40 weken ivm mediche noodzaak) maar heb het beide keren absoluut niet vervelend ervaren. Deze keer zal ik ook weer ingeleid gaan worden, maar zie er alleen maar naar uit. Ook mijn man vond deze manier erg fijn omdat hij mee kon kijken wanneer een wee op zijn top zat. Zo kon hij aangeven wanneer het ergste weer geweest was. (Niet dat dat heel veel geweest is, want bij onze oudste zijn ze om half 8 begonnen en die was er om 12 uur, vanaf 11.25 werd het zwaarder en bij onze jongste zijn ze om half 9 begonnen en die was er om kwart voor elf, vanaf half 11 werd het toen zwaarder) Maar inleiden is echt niet erg!! Succes met de laatste dagen!!
ik ben er wel puur zat van, maar heb ook zo iets ik zie wel wat t lot me brengt meer kun je niet... wel weet ik niet wat ik moet zoeken juist omdat het d 1e is... maar goed tot nu geen weeen... hoop dat t vanzlf komt.... morgen naar de verloskundige dan ben ik 40+3 dus ach ben benieuwd.... idd er is er nog nooit 1 blijven zitten.... komen er allemaal via one way or another uit
Hier bij de eerste met 40w5d bevallen, en ik kan alleen maar zeggen: relax en probeer nog wat uit te rusten nu het nog kan!! Spaar je energie voor de bevalling want die komt er echt aan in de komende 2 weken, al weet niemand wanneer precies!