hallo ik heb een klein vraagje, Ik ben vandaag precies 40 weken zwanger. Nou hebben wij een piromaan in de flat wonen. ( alleen jammer genoeg nog geen andere woning toegewezen gekregen) Maar nou is er afgelopen nacht weer brand geweest, en ik voel mijn kindje nu niet meer bewegen, ik me wel heel erg druk gemaakt over de brand. Het was naast onze voordeur dus ben best wel geschrokken ? Iemand een idee wat ik moet doen ? Moet ik mij zorgen gaan maken ? moet ik gaan bellen ? Wat moet ik doen? ik weet het allemaal niet meer! Ik heb me hoofd op huilen staan!! Asjeblieft help!!
sins vannochtend.. maar heb indd even vk gebeld. moest naar het ziekenhuis toe voor ctg scan. moet straks om 10 uur weer in het ziekenhuis zijn voor nog een ctg scan, en een echo! dus kijken wat er uit komt ze vertrouwen het toch niej helemaal !
Na een hele dag int ziekenhuis rond te hebben gelopen, van ctg scan naar echo, naar weer een ctg scan, ( onder tussen nog moeten wachten omdat iemand ging bevallen ) En toen eindelijk het gesprek met de verloskundige! Ik hoef me nergens zorgen om te maken! Alles gaat goed! Placenta ziet er goed uit, er is nog genoeg vruchtwater Dus weg met de zorgen dat het niet goed gaat met de kleine de kleine vind het nog veels te lekker bij mama binnen! Nou maar hopen dat ze snel komt.. Thnx voor de reactie`s allemaal! Liefss Neutron!
Hai Neutron, Gelukkig is alles goed met je beeb. Mijn beeb is sinds gisteren ook opvallend rustiger. Maar was gister bij de VK en die heeft naar het hartje geluisterd en dat was goed. Verder heeft de baby ook gewoon bewogen, zowel gister als vandaag, maar toch maak ik me zorgen. Ik heb het gevoel dat de bewegingen veel minder fel zijn en wat trager. Twijfel steeds of ik de VK moet bellen want denk aan de ene kant, hartje gehoord en voel de baby sowieso zeker een paar keer op de dag. Maar toch zit het me niet helemaal lekker. Weet niet of ik me voor niets zorgen maak of toch moet bellen. De baby beweegt nu bv weer en dan denk ik tja, wat moet ik zeggen? dat ik de baby voel meer dan een paar keer en dat ik toch ongerust ben? Ik weet het niet. Hoop dat ik me druk maak om niets.
Had ook in het novem mama 2009 dit gevraagd. Schijnt normaal te zijn dat je ze minder hard voelt. Je moet hem wel een paar keer per dag voelen maar niet meer echt dat schoppen. Te weinig ruimte voor. Ook zei iemand dat het er net aan ligt aan welke kant hij ligt, met de voetjes richting rug schijn je bijna niets te voelen.
er is mij in het ziekenhuis verteld, dat je moet kijken als de baby meer of minder dan 6 x per dag beweegt ( dat je het voelt ) voel je het minder dan 6 x op een dag, moet je de vk bellen.. voel je het meer al 6 x per dag dan is het gewoon goed, maar dan heeft je kindje een luie dag! zo werd het mij uitgelegt!!
Dank je wel neutron. vandaag helemaal happy opgestaan want de baby bewoog er weer vrolijk op los. Sowieso de afgelopen dagen meer dan 6 keer gevoeld alleen zo anders dat ik me echt zorgen maakte. Maar ben nu weer helemaal blij
hier ook de laatste tijd een rustige baby, maar ga dr echt niet op letten of ik 'm nou meer of minder dan 6x per dag voel de enige dag is het meer, de andere dag minder en alles is nog steeds goed
Ik maakte me wel zorgen, omdat ik het helemaal niet meer voelde! en dat is toch wel angstig!! En k kan alleen vertellen wat ik in het ziekenhuis te horen heb gekregen! en gelukkig kan ik daar nog iemand mee gerust stellen! Zoals de verloskundige zei : als je het vaker als 6 x voelt is alles sowieso goed! En als je je toch echt zorgen maakt, kun je dat in de gaten blijven houden als je het vaker voelt, ookal is het maar een kleine beweging! er is toch een teken van leven!! en dat is erg belangrijk