Welke anti-striae creme is het best?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stefanie83, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Vanaf het begin van mijn zwangerschap smeer ik iedere dag (of bij voorkeur 2x per dag) met de anti-striae creme van de Hema. Die is echter bijna leeg en voordat ik een nieuwe koop ben ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Dus welke creme of olie heb jij gebruikt en wat is het resultaat (wel of geen striae)? Ben benieuwd!!

Gr. Stefanie

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Voordat je uberhaupt iets smeert is het goed te weten dat vit.E de basis is voor een gezonde huid ( naast goede voeding,genen niet roken enz. enz).
    Je kan dus het beste iets nemen waar vitamine E in zit, dit werkt huidherstellend. Daarnaast is striae altijd een teken dat de huid te snel onder druk is komen te staan, de huid scheurt als het ware. Na verloop van tijd hersteld dit altijd wel iets,maar het gaat nooit helemaal weg.
    Kortom een ordinaire vit.E creme, bijv. van dr.Hooy, te koop bij drogist en apotheek is voldoende, kost je rond de €7,--
    Olie ( zonder vit.e, zorgt wel voor een soepele huid, maar doet niets aan striae).

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

en hou er ook rekening mee dat striae niet te voorkomen is! al smeer je alle cremes ter wereld op je buik ;)

overigens is striae áls je het krijgt ook niet het einde van de wereld, ik ben 2 maanden terug bevallen en bij mij is het al driekwart vervaagd. (en mijn hele buik zat onder..)

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zwangerschaps olie van weleda! ik kreeg op mijn dijen streepjes waar ik niet gesmeerd had(tja ik wist ni dat je het daar ook kunt krijgen), maar niks op mijn buik waar ik wel had gesmeerd.
    jacob hooy vit e creme was vr mij niet goed genoeg dus(op mijn dijen gesmeeerd)

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Je kunt smneren wat je wil al neem je de duurste creme. Als je er aanleg voor hebt krijg je ze toch wel helaas..... Ik had bij de eerste een hele grote flinke buik zonder scheurtjes. Tijdens de bevalling kwam er toch wat meer druk op te staan en toen is het er in gesprongen maargoed...je ziet er nu niet zo heel veel meer van en er hebben inmiddels nog 2 kindjes in gezeten dus mag ik best trots zijn op hoe mijn buik er nu uitziet.

6. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik ben het hier helemaal mee eens,je kunt wel smeren tot je een ons weegt :(het ligt gewoon eraan hoe snel je buik groeit en de rekbaarheid van je huid ;)

7. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ja, hier idd ook de olie van weleda, en exact hetzelfde verhaal. Ook ik heb alleen op mijn buik gesmeerd tijdens mijn 1e zwangerschap, daar dus ook niets te zien nu, maar wel op mijn dijen.....:(

8. happymama

happymama Niet meer actief

ik gebruik zwitzal mama !!!!!
    ruikt lekker .
    ben er vanaf t begin mee begonnen en heb nog geen 1 streepje ben zo blij met mijn mooie gladde buik 1!!!

9. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik ben begonnen met smeren van palmer moet ook goed zijn maar dat is ff afwachten:p

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    tegen striae kan je niet smeren.. het is nl het onderhuidse bindweefsel dat barst en zover komen de zalfjes niet. Toch is het wel lekker om te zorgen dat je buik en benen lekker ingesmeerd worden.. maar striemen voorkomen, helaas.

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Smeren is altijd goed maar het voorkomen kun je niet omdat je huid aan de binnenkant kapot scheurt.

12. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    als antwoord op de vraag: ik gebruik buik en borsten creme van de kruidvat en nog geen striae, maar wat niet is kan nog komen dus ik juich nog niet te hard..

of t smeren nou wel of niet helpt.. i dont know!

13. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik gebruik ook de olie van Weleda en heb nog geen striae. Ik gebruik vooral tegen de jeuk want mijn buik werd zo droog dat ik de hele dag kriebel hard. Ik vind ook dat de olie lekker ruikt en dat vind ik op dit moment niet zo snel van iets:D.

14. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Overtuigend palmer!!! je huid wordt er ook echt strakker van. Ik smeer het ook op mijn benen.
    Ben nu 40 weken en geen striae

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb m 9 maanden lang gebruikt, en zoals ik al zei zit mijn hele buik onder. je hebt er gewoon geen/ weinig invloed op! zo simpel is het.

16. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Smeren helpt niet tegen striae...helaas.
    Maar nu ik 'bio-oil' smeer vervagen ze echt sneller! Superspul!

17. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik heb er in het beginn één flesje van Weleda doorgesmeerd, maar daarna had ik er de puf niet meer voor. Ik ben nu 37 weken en heb nog geen striae. Maar ik denk dat het niets met de olie te maken heeft hoor, ik heb ook wel een iemand met een héle dikke buik gezien en die had ook geen striae. Het is een kwestie van aanleg en leeftijd. MAar smeren is wel lekker en kan zeker geen kwaad!

18. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    ik smeer Van de tuinen cocos met vanille bodycreme. Gaat meer om 't smeren dan dat je het er mee kan voorkomen.

Ik heb nu één cm striae. van vorige week en er is niks bijgekomen.

Toevallig was er s avonds bij genante ziektes iets over. En toen zeiden ze dat het wel hielp om met twee vingers over je hele buik steeds stukjes buik te pakken en te knijpen. Soort massage van je onderhuidse bindweefsel waardoor de doorbloeding goed blijft.

Ik moet zeggen dat mijn huid er wel anders door voelt. En de cm striae is niet gegroeid!.

19. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Ik smeer de creme van VSM Puur mama en ben er erg tevreden over. *Heel hard afkloppen, nog geen streepje te zien!*

Maar denk niet dat t echt straie voorkomt hoor, denk dat t grotendeels met de rekbaarheid van je huid te maken heeft!

Maar smeren kan nooit kwaad!

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik gebruik nu gewoon bodylotion met vit. E. Smeer me er helemaal mee in, en we zien straks wel wat de schade is aan het einde van m'n zwangerschap.

Deel Deze Pagina