40+3 en alles zit nog potdicht

Discussie in 'De bevalling' gestart door Blaadje, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Nou vanochtend bij de VK geweest, ben nu 40+3.
    Bij de eerste ben ik met 40+2 bevallen en stom genoeg ben ik er altijd vanuit gegaan dat de tweede eerder zou komen :cool:.

Nou is ons meisje nog steeds niet ingedaald en ze heeft ook even inwendig gevoeld en de baarmoedermond was nog niet verstreken ze kon er niet eens bijkomen alles zat nog pot en potdicht:(.
    Jeetje wat een tegenvaller zeg!

Ik ben dr gewoon klaar mee en ik wil NU bevallen (hint hint hint aan de baby :p )

Grootste probleem vind ik dat ze niet is ingedaald, ik durf echt nergens meer heen want als mn vliezen breken moet ik direct gaan liggen.
    En bij mn eerste begon de bevalling met gebroken vliezen.

Dus ik ben nu aan huis gebonden en zit alleen maar af te wachten, nu mag ik vrijdag weer komen, als ik nog niet ben bevallen en dan wordt er het een en ander besproken over eventueel inleiden.

Wie heeft dit ook meegemaakt en is toch nog relatief snel en spontaan bevallen???

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Kan me voorstellen dat je baalt, overtijd gaan is nooit leuk.

Bij mijn middelste zat ik nog potdicht op 41+4 wkn (!), strippen was niet mogelijk. Ook niet ingedaald. De dag erna ben ik thuis in dikke 2 uurtjes spontaan bevallen.

Bij jongste zat ik potdicht op 40+5 wkn, niet ingedaald. De dag erna vliezen spontaan gebroken en ik moest toen idd meteen platte bedrust in acht nemen. Gelukkig was het avond en was ik dicht bij mijn eigen bed ;). Na 3 cm ontsluiting was ze voldoende ingedaald om weer te mogen staan/lopen. Zodra ik naast het bed stond: weeenstorm en 45 min later is ze geboren (41+0 wkn).

Het kan echt zo veranderen. En ja, eerst vliezen breken bij niet-ingedaald kindje is niet leuk, maar over het algemeen gaat het wel goed. VK zei tegen mij dat het maar weinig voorkwam dat ze echt die bedrust moest voorschrijven.

Veel sterkte met afwachten, hopelijk wat afleiding!

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik ben nog niet bevallen. maar met mn check van daarnet zit ik met 40+4 nog potdicht. Als ik vrijdag nog niet bevallen ben gaan ze hem halen.

4. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Pff hoop het zo dat het toch opeens spontaan begint! Inleiden lijkt me echt helemaal niets! Daarbij is dat ook niet zo makkelijk als t kindje niet is ingedaald.

Nou ja ik probeer toch nog maar een beetje te genieten, dit zal hoogstwaarschijnlijk mn laatste zwangerschap zijn;) Als ze me nou gewoon even de datum van de bevalling konden doorgeven dan zou het me allemaal niets meer uitmaken, maar gewoon dat gevoel het KAN elk moment beginnen maakt me zoooo zenuwachtig..

5. Rietje88

Haha ja ik herken het. Zo'n zwaard dat boven je hoofd hangt :p Dat gevoel heb ik al vanaf week 37. Mij lijkt inleiden ook niks. Maar blijven wachten vind ik ook niks.

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ja zo voelt het echt he! Het kan elk moment maar het kan ook nog meer dan een week duren... En intussen kan je eigenlijk niks meer plannen.
    Inleiden lijkt me echt niks, ben zo aan het duimen dat het voor vrijdag toch spontaan begint :p

Voel jij je verder nog goed?

7. Rietje88

Als ik mijn voeten niet helemaal recht neer zet knal ik door mn heupen heen. Ze willen mijn gewicht niet meer dragen. En mn schoonmoeder is nu in t ziekenhuis beland...

Hoe is het daar?

8. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    He bah dat klinkt niet echt lekker! Heb je ook last van je bekken?
    Hopelijk is het niet ernstig met je schoonmoeder ?!

Op zich gaat t hier best goed, ik waggel nog vrolijk rond, maar snel moe en ik slaap slecht. Daarbij een peuterpuber van bijna 3 en je kan je lol op!

9. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook potdicht bij 41 weken en kleine niet volledig ingedaald. Gyn kon nog nergens bij omdat tuitje ook nog naar achter stond. Toch binnen 24 uur na dat onderzoek ons kleintje in m'n armen.

10. Rietje88

@Blaadje. We hebben nog geen idee wat er nou eigenlijk aan de hand is met mijn schoonmoeder. Ze heeft n ontsteking waarbij de locatie nog niet gevonden is. En via haar bloed kan het eigenlijk overal zitten. Maar voorlopig slaat de antibiotica aan, dus dat is mooi :)

Helpt vl nog een beetje goed mee om af en toe wat rust te krijgen?

@Klets. Geruststellend om te horen dat het toch ineens zo snel kan gaan :) Zit te twijfelen of ik de inleiding toch niet een paar dagen nog vooruit moet schuiven...

11. Rietje88

Is er al wat in gang? Het is zo stil ineens

12. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Nou volgens mij is t hier begonnen! Ga proberen om nog ff te slapen, word er helemaal zenuwachtig van. Afgelopen nacht ook al bagger geslapen door voorweeen.

Heb jij de inleiding nog staan voor vrijdag?

13. Rietje88

Ik hoop heel erg voor je dat het begonnen is! Is ook erg spannend allemaal. Probeer wel te ontspannen. Anders kan het zijn dat je het onbewust tegen houd.

Hier zit de baby nog goed. CTG en echo waren goed. Dus we stellen onze keuze uit tot zondag. Dan word er weer gekeken naar hoe het gaat met de kleine. En dan krijgen we weer advies. Het zou op dit moment meer risico opleveren om hem te laten halen.

14. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    Sluit mij hier bij aan ,alles pot dicht,maar er is besloten om vrijdag keizersnede uit tevoeren ,word anders te gevaarlijk voor ons beide zei de gyn.mijn ventje geef geen zin om intedalen.had ook voorweeën maar pff niks veranderd .dus in mijn geval dat vrijdag maar snel komt.

Wens voor jullie dames dat er nog schot in de zaak komt ,succes,kzal duimen

15. Rietje88

Ik hoop voor je dat hij voor vrijdag uit zichzelf komt. Word toch wel eens hoog tijd. Mag hij wel op een normale manier geboren worden als hij voor vrijdag komt?

16. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    Ja ,alles is inorde,keizersnede is puur noodzakelijk omdat hij niet indaald.

17. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Nou vanochtend de hele trotse ouders van een dochter geworden! Alles is goed met mij en de baby!

18. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    Gefeliciteerd!!👣💕

19. Rietje88

Gefeliciteerd :)

Wij zijn gisteren ochtend ouders geworden van een kerngezonde jongen.

20. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Gelukkig dat ze er beide uit zijn :) gefeliciteerd dames!

Deel Deze Pagina