Vaginale infectie vlak voor bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door luca2504, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afgelopen maandag hebben ze een uitstrijkje gemaakt in het ziekenhuis, waaruit bleek dat ik een vaginale infectie heb die behandeld moet worden met een 10 daagse ab-kuur in de vorm van vaginale capsules. Ik heb zelf verder geen symptomen oid, maar het schijnt tegenwoordig protocol te zijn. Ik ben daar nu dus 2 dagen mee aan de gang, maar mijn lijf reageert vrij slecht op de ab. Krijg enorm last van diarree en winderigheid bijvoorbeeld, en ik ben al gevoelig voor schimmelinfecties dus die verwacht ik er een dezer dagen ook nog achteraan. Allemaal niet echt prettig zo in de laatste weken vd zwangerschap. Vk gebeld en die zei dat ik de behandeling echt moet afmaken. Wel rot dat het precies nu moet want het rommelt al flink soms en aangezien die capsules er ook weer uit lekken is het moeilijker om evt slijmprop of bloed te ontdekken.

Ook zat ik me af te vragen hoe dat nou moet als ik straks al beval en ik heb die kuur nog niet afgemaakt. Is die bacterie dan niet alsnog gevaarlijk voor de baby? En moet ik die kuur dan ondanks dat ik net bevallen ben gewoon afmaken? Kan dit betekenen dat we straks langer moeten blijven ter observatie oid? Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ook zat ik te denken, als ik moet bevallen en ik heb door de ab een schimmelinfectie, dan kan de baby daar toch ook weer mee besmet raken? Is het dan niet een beetje onzinnig om zo'n behandeling nu nog voor te schrijven, als het ook tig andere problemen op kan leveren?

2. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Heb je niet juist al een vaginale schimmelinfectie, dat is toch waar ze op controleren of heb ik dat fout?

3. Nee het is geen schimmelinfectie, daar had ik nog naar gevraagd want ik heb juist een paar dagen daarvoor nog een kuur daarvoor gehad. Ik zit inmiddels al op de helft van deze kuur dus ik ga hem maar afmaken zolang ik niet beval ;) Dan hoor ik in het ziekenhuis wel hoe of wat als ik beval en de kuur nog niet af is.

4. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Inderdaad, daar zullen ze het dan vast wel weten wat je er mee moet. Als je een ab-kuur hebt ben je wel veel gevoeliger voor schimmelinfecties, helemaal als je die al vaker hebt gehad. Ik heb er ook zo veel last van. Vooral als je bv gaat geven moet je rekening houden met spruw, dat is best pijnlijk, maar als je het gelijk laat behandelen dan hoef je er niet lang last van te hebben.
    Op al je andere vragen heb ik helaas geen antwoord.. Succes!

Deel Deze Pagina