Verflucht en andere geuren

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Zonnetje23, Sep 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje23

May 30, 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik heb sinds een paar weken ongelovelijke drang om verf, rubber, plastic of benzine te ruiken. :(
    Nu heb ik een typex potje met verf van de box in de la liggen en daar ruik ik zo nu en dan aan (ja echt van de zotte:$!) maar is dit schadelijk voor de baby? Ook heb ik syntetische schoenen voor de kleine en daar ruik ik af en toen aan de zool. Vind die geuren ineens zoooo lekker. Ik kan er echt niks aan doen, zelf s'nachts denk ik er wel eens aan. Ik ga er nog net mn bed niet voor uit.:$
    Ook eet ik zo'n 10 ijsklontjes per dag (normaal had ik daar nooit trek in!) Vind het gewoon lekker om in mn mond te hebben en dan dat gekraak als je kauwt. Nu hoorde ik laatst dat dat iets met tekort aan ijzer te maken kan hebben?
    Hoop dat je me antwoord kan geven.
    Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, het komt wel vaker voor dat je ineens behoefte hebt aan bepaalde geuren. Die schoenzolen zijn geen probleem, maar verf zou ik niet doen, alleen als het wateroplosbare verf is kan het geen kwaad. Ijsblokjes is ook geen probleem. Als het goed is is bij 30 weken nog je ijzergehalte gecontroleerd, dus een ijzertekort zal het niet zijn.

Mirjam

Share This Page