Atrium MC Heerlen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Reavelijn, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reavelijn

Reavelijn Lid

14 feb 2012
    66
    0
    6
    Fulltime mommy van een lief meisje!
    Limburg
    Heeft iemand daar ervaringen mee?
    en zo ja? hoe waren/zijn die? :)

ikzelf ben nu al de hele zwangerschap onder behandeling daar en het bevalt me in zo verre prima!

wat ik wel jammer vond is dat er pas in de 28ste week voor het eerst bloed is geprikt bij me... :(

ik vind het heel erg spannend allemaal dus ik hoop dat iemand me meer over de gang van zaken daar kan vertellen omtrend de bevalling! :cool::)

2. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi meid!
    Allereerst nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb helaas geen goed woord over voor atrium in heerlen...
    Ik ben zelf bevallen in orbis Sittard, en alleen maar lof!! Voor het ziekenhuis, de verpleegkundigen de neonatologie afdeling en alles!
    Ook veel meer luxe voor jou en je partner, een eigen kamer, en de partner mag bij een evt keizersnede of wat dan ook blijven totdat jij naar huis gaat, en slaapt bij jou op de kamer!
    In heerlen.... Kan ie dezelfde dag nog vertrekken...
    Ik zeg altijd... Heerlen ziekenhuis, daar wil je niet dood gevonden worden... Al met al geen goede ervaringen...
    Misschien kun je een rondleiding vragen in sittard? Kijk eens op de site van orbis, ze geven 1 keer per maand rondleidingen op de verloskamers, erg fijn! Vraag dat ook in heerlen als dat kan en maak dan je beslissing?

Succes! Xx

3. Mauziej86

Mauziej86 Lid

25 jan 2009
    80
    0
    6
    Kapster
    Kerkrade
    Hoi! Ik ben zelf 3 jaar geleden bevallen in heerlen ziekenhuis. Ik ben daar naartoe gegaan met 3 cm ontsluiting en heb een heeeeele lange bevalling gehad met weeopwekkers en epidurale enzz... mijn moeder en man hadden niet eens een fatsoenlijke stoel maar krukjes om op te zitten. heel veel mensen aan je bed die je aan je lot overlaten.
    wat nog? oja normaal gesproken moet je na de bevalling naar huis maar omdat er nog 1 bed vrij was mocht ik blijven omdat ik ook epidurale had en nog een vreemd gevoel in de benen. Daar ben ik slecht begleid met borstvoeding(hebben de baby snacht in mijn bed gelegd omdat hij bleef huilen en ze het niet zagen zitten steeds te helpen) waardoor ik na 4 dagen moest stoppen.

Ik ga dan ook deze keer voor een thuisbevalling , moet ik toch naar het zh dan toch naar heerlen omdat het dichtbij is.

4. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Heb zelf wel een goede ervaring in Heerlen, maar had dan ook het geluk dat ik op de kraamsituatie mocht bevallen en blijven (daar was een slaapbank voor mijn man).

Het ligt ook een beetje aan de zuster die je krijgt. Alle lof voor kraamverzorgster Tiny, mede door haar heb ik de borstvoeding bij Zoë doorgezet!

5. Mauziej86

Mauziej86 Lid

25 jan 2009
    80
    0
    6
    Kapster
    Kerkrade
    Dat denk ik ook wel vandaar dat als t niet thuis lukt ik ook naar Heerlen ga. Ik heb gewoon pech gehad. Mijn dochtertje komt ook zoë te heten toevallig.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ik heb de hele zwangerschap onder de begeleiding van Gyn Dhr. Offermans geweest en wat een geweldige vent! Ook ben ik bevalling in het ziekenhuis op medische indicatie en er waren 2 verloskundige verpleegsters, de ene was een stagiaire in opleiding, maar twee geweldige meiden. De andere VK was ook nog niet zo oud, maar wat hebben ze me er door heen gesleept!

Ook na de bevalling is alles prima verlopen! We moesten 1 nachtje blijven omdat ik meer als een liter bloed was verloren, maar ik had leuke verpleegsters en ze hebben mij en mijn zoontje goed begeleid. Ik hoefte maar op het belletje te drukken en er huppelde 1 naar binnen!

Mijn volgende zwangerschap hoop ik weer bij mijn gyn te zitten en weer kan bevallen in het ziekenhuis onder goeie begeleiding.

7. Reavelijn

Reavelijn Lid

14 feb 2012
    66
    0
    6
    Limburg
    Hallo dames!
    ontzettend bedankt voor jullie reacties!
    helaas ben k ivm o.a vervoer echt egbonden om in het atrium te bevallen...
    1 lichtpuntje heb k nu wel al gezelen bij G89. ik heb ook Gyn Offermans! en ik vind die man ook heel erg leuk!
    hij maakte al een opmerking van: mochten er dingen zijn dan kom ik in gestrekte draf naar je toe haha :D

bedankt voor de felicitaties :)
    en ik laat het maar op me afkomen.. wel heel erg fijn dat jullie ervaringen willen delen!
    dankjewel!

<3

8. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Zag net een typefout: kraamsituatie moet zijn kraamsuite :D :)
    Een ding die ik bij de volgende bevalling anders zou doen; heel eerlijk zijn tegen het personeel. Wij hadden nl een hele irritante stagiaire; een kwebbel; de hele bevalling door. Zelfs toen ik in serieuze concentratie zat om de weeën op te vangen kwebbelde ze gewoon over koetjes en kalfjes. Mijn man en ik vonden het zo irritant. Waarom hebben wij daar niks van gezegd, denk ik achteraf!!

ps: wat toevallig dat jouw dochtertje ook Zoë gaat heten! Leuke naam, hihi!
    Succes met alles.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Haha... ik was officieel 30 november uitgerekend en bij mijn controle van 39 weken moest ik van hem ook bevallen op 30 november, want dan had hij dienst en dan kon hij onze zoon zelf op de wereld helpen, maar helaas is hij een weekje later gekomen. Die dag had hij wel poli, maar het was helaas te druk, anders was hij even langs gekomen!

10. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik ben ook bevallen van mijn dochter in heerlen en ik moet zeggen ik heb er goede ervaringen over hoor;) goede stoelen voor mijn man en andere dochter. en ze kregen de hele tijd koffie of cola en ze hielden tijdens de bevalling ook mijn andere dochter van 12 jaar in de gaten dus dat vond ik wel prettig!;)

11. Mauziej86

Mauziej86 Lid

25 jan 2009
    80
    0
    6
    Kapster
    Kerkrade
    Nou Zoë is inmiddels vanochtend geboren in... Het atrium heerlen en deze keer super gegaan! Om 3 uur daar met 2 cm ivm stolsels die ik verloor toen de vliezen braken en om 5.55 uur geboren!!

12. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

heel hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter;) mooie tijd ook :D

13. Reavelijn

Reavelijn Lid

14 feb 2012
    66
    0
    6
    Limburg
    Ooooh super! gefeliciteerd!!! <3 <3
    en geniet ervan! ben blijd at het goed is gegaan!! :)

14. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie dochter! Gelukkig het goed 'bevallen'.

15. Reavelijn

Reavelijn Lid

14 feb 2012
    66
    0
    6
    Limburg

dat maakt niet uit hoor! klinkt wel ruig!

WOAH!! ik heb een vette kraamsituatie hier! whahaha :p:D

16. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Wat een luxe hé!! :D

17. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zou echt niet nog een keer in heerlen willen bevallen hoor

bij mn eerste werdt ik ingeleid om 9 uur sochtends, en kreeg ik om 5 voor 3 weeen (door de ruggenprik heen).. dit waren geen persweeen zeiden ze, ik was ondertussen aant huilen van de pijn, en ze liep gewoon weg.. iets meer dan 5 minuten later kwam ze pas weer terug en voelde ze toch maar even.. en toen kon ik al beginnen met persen

2e keer onder begeleiding gestaan van dr vrouwenreats (ofzoiets).. had zwangerschaps suiker maar echt goed gecontroleerd werdt het niet.. werdt me niet gevraagd hoe ik me voelde, alleen even aan mn buik gevoeld en weg moest ik weer.. 4 dagen voor de bevalling zei ze.. ja de baby zal ongeveer 3800 gram wegen (zoals mn 1e)... maar toen ik moest bevallen schrok de verloskundige best toen ze het hoofdje zag, en toen hij eruit was al helemaal.. hij was de grootste die ze tot nu toe gehad had haha..

gelukkig maar dat alles goed gegaan is bij mij.. maar meestal ' altijd' worden dit soort baby's met keizersnede gehaald..
    ik zei al de heletijd toen ik nog zwanger was dat deze echt meer dan 5kg moest wegen.. en dat werdt gewoon weggelachen door de gyn.. wie weet wat er allemaal mis had kunnen gaan met zo'n grote baby.. ?

hij moest ook op de coveuse afdeling liggen daarna.. nou dat was echt verschrikkelijk.. ik wilde borstvoeding geven, maar dat werdt me haast onmogelijk gemaakt door die zusters die de heletijd maar kwamen storen onder het voeden, of gewoon langsliepen en dan over zijn hoofdje aaien (terwijl hij aan de tiet hing).. hij was een ernstige huilbaby zeiden ze.. terwijl toen hij eenmaal thuis was, echt nooit huilde.. hij kreeg gewoon niet genoeg te eten daar (hij kreeg ook flesjes naast de borstvoeding.. dat kon makkelijk zeiden die zusters.. maar dat had eigenlijk nooit mogen gebeuren.. maarja ik wist niet beter)

het enige goede dat ik over heerlen kan zeggen is.. dat er echt hele lieve zusters werken op de kraamafdeling.. voor de rest is het ziekenhuis echt helemaal niets !!

Deel Deze Pagina