40 dagen zonder chocolade

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Oh wauw succes!

Ik heb hier nu echt een chocolade verslaving
    Lang leve de hormoontjes

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Haha in mijn zwangerschap ga ik deze weddenschap niet aan :)
    Misschien erna want dan moet ik de kilo's weer kwijt 😂

3. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Sinds ik zwanger ben heb ik helemaal geen trek meer in chocolade! Niet leuk haha :D ik vond het heerlijk op brood of rijstewafel. Milka repen met oreo waren mijn favoriet. Wat hormonen allemaal met je smaak kunnen doen. Voor mij is 40 dagen zonder chocolade dus nu ineens een makkie ;)

4. haha, dank je.

Maakt mij niet uit hoor, die reacties. ;) IK heb het er wel moeilijk mee, maar heb niet het idee dat mensen expres me hier in de verleiding gaan brengen ;)

Tot nu toe gaat het goed. Vanmorgen vond ik het wel moeilijk, ik eet normaal namelijk hagelslag op brood. Nu pindakaas en ik was direct chago :p Ik moet nog wel even bedenken wat ik dan wél lekker vind op brood ipv chocolade, want anders wordt het wel heel lastig ;)

5. Mijn eigen favoriet is trouwens Milka chips ahoy :D Met die chocoladekoekjes erin. Zaaalig. :)

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Sterkte!

Daar doe ik niet aan mee hoor. Chocolade is een eerste levensbehoefte in ons huishouden. En dan niet eens in overvloed, maar elke dag een stukje extra pure, kwalitatief goede chocolade :)

Pasen valt vroeg dit jaar he? Zijn je 40 dagen dan al voorbij? Anders eet ik jouw aandeel paaseieren wel op :D

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Pasen is een paar dagen na de 40 dagen :)

Ik ben dol op die witte chocolade reepjes van de Lidl, met vanillemousse erin. En de nep digestive koekjes van de Lidl met melkchocola. En van Milka, choco en biscuit, de combinatie is zo lekker! Maar dat koop ik sowieso maar 2 keer per jaar ofzo. Neem eigenlijk ook nooit hagelslag op brood dus dat scheelt ;)
    Gaan morgen waarschijnlijk naar de film en daar horen eigenlijk wel M&M's bij, maar morgen dan dus maar even niet ;)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    :D :)

9. misa

misa Niet meer actief

:D:D geweldig! Hier ws ook... Al is mijn man missch nog wel een grotere chocoladefan.
    Dus sorry... Ik doe niet mee..! ;)

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Vasten is de 40 dagen tussen carnaval en Pasen.dus voor diegene die willen vasten of deze gelegenheid gebruiken om iets anders te proberen succes. Mij lukt dat echt niet.

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Als je daarvan al opgeeft is er inderdaad geen beginnen aan haha;)

Mijn opmerking was uiteraard als grapje bedoeld.
    Ik hoef niet zo nodig ergens 40 dagen zonder, hoewel ik echt een snoepkont ben kan ik mijzelf aardig beheersen en alles met mate eten. Maar voor wie het wel kan helpen om bepaalde (eet)gewoontes in te dammen; succes!

12. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Haha nee bedankt, niet nu ik zwanger ben. Vraag volgend jaar maar weer :D

Succes in ieder geval! Zijn er al dames die hun boterham met hagelslag niet konden weerstaan vanochtend?

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

#53 mamabri, 18 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2015
    De vastenperiode is de periode tussen carnaval en pasen ;) Met carnaval kun je dus nog een paar dagen helemaal los gaan, daarna is de boeteperiode (het vasten dus) met als hoogtepunt Pasen, waarbij je de vasten verbreekt door feest te vieren.

14. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Vasten met chocola zou me wel lukken maar 40 dagen zonder Lays paprika ribbelchips zou echt mijn dood worden. Ik moet elke avond een schaaltje eten (past precies in mijn voedingsschema ;) gelukkig).

15. tuc

tuc Niet meer actief

Hoewel ik dol ben op chocolade zou mij dit wel lukken hoor. 40 dagen zonder enige vorm van zoetigheid zou mij niet lukken..maar zonder chocolade..ja hoor vervang ik het wel door een dropje oid.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb van mijn 16 jaar tot vorige zomer (zo'n 14 jaar) geen chocolade gegeten ivm allergie. Van de zomer te horen gekregen dat cacao helemaal geen probleem geeft, dus me volop erin gegeven. Kan me niet voorstellen dat ik nu weer geen chocolade zou eten...

Langs de andere kant zou ik zeggen: ik ga de uitdaging aan, heb het nog al gekund. Maar zie het topic nu pas en heb een handvol pure hagelslag naar binnen gewerkt vanmorgen :) :)

Succes voor wie het gaat doen!

17. Ja, dat bedacht ik me dus ook vanmorgen :p Ik ga het dus niet vervangen door iets anders.... ;)

18. Hier is het tot nu toe gelukt ;)

Maar ik ben dus wel tot een conclusie gekomen toen ik om half 12 met een rommelende maag liep: blijkbaar eet ik elke dag gewoon voor de lekker een boterham extra rond 10 uur. Omdat ik een boterham met pindakaas niet echt het toppunt van lekker vind heb ik vandaag dus overgeslagen. Maar merkte dat wel direct. Ik wist wel dat ik dat af en toe deed, maar dat mijn maag direct begint te knorren omdat ie zijn 10 uur boterhammetje mist, dat had ik niet verwacht :)

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier wilde dochter een bonbon. Nu eet ik dat niet vaak, maar omdat ik het niet "mag" lonkt het toch! Raar he? Terwijl ik dus echt niet van de chocolade ben haha.

20. Ja, gek is dat.... ;)

Ik heb gigantische koppijn. Vraag me toch af: zouden het afkick-verschijnselen zijn?? :p ;)

Deel Deze Pagina