Iemand ervaring met de cursus 40 dagen zonder suiker? Het zou je helpen van je suikerverslaving af te komen en vele lichamelijke problemen kunnen verhelpen. De cursus duurt 40 dagen (e-cursus) omdat die tijd nodig is om nieuwe aanpassingen door te voeren. Ben benieuwd of jullie ervaring hebben met de cursus of suikervrij eten? Link: 40dagenzondersuiker.nl/
De cursus komt niet echt betrouwbaar over, maar leven zonder suiker is geen slecht idee. Volgens mij is het wel erg moeilijk. Kijk eens op suikervrij.nl, daar staat heel veel (gratis) informatie.
Pfoe zou er zo'n bedrag echt niet voor over hebben en mijzelf liever online goed inlezen.. Do's en don'ts, tips etc zoeken en dan gewoon gaan beginnen.
Ik las regelmatig een pauze van suikervrij eten in. Bij mij lukt dat alleen in combinatie met koolhydraat beperkt eten. 'Slechte' koolhydraten (oa witmeel/witte pasta/aardappels) zorgen er voor dat je bloedsuikerspiegel enorm schommelt, waardoor je veel behoefte hebt aan suiker. Ik neem dan rond de 70gr goede koolhydraten per dag in, en ook zoveel gram eiwitten. (is voor iedereen weer anders, dit is verantwoord bij mijn gewicht) Verder laat ik koek en snoep staan. Ik voel me binnen 2 dagen veel beter, heb enorm veel energie en geen vreetbuien meer. Het opgeslagen buikvet van al het gesnaai en gesnoep verdwijnt als sneeuw voor de zon! Dit hou ik dan zo'n 2/3 weken vol en ga dan voorzichtig weer wat suikers eten. Dit is prima vol te houden voor mij! Door al de feestdagen de afgelopen tijd (pasen/hemelvaart/pinksteren) met de nodige feestjes/etentjes was ik weer enorm 'suikerverslaafd' aan het worden. Tijd voor actie dus!
Ik vind de cursus ook absurd duur en zou het zelf niet vertrouwen. Je kunt het idd beter zelf uitzoeken, want het werkt dus echt wel. Vorig jaar heb ik een tijdje koolhydraatarm gegeten en dus zo min mogelijk suikers. Je voelt je echt een heel ander mens en nu ik zo alles weer lees, moet ik het eigenlijk weer gaan doen. Voel me de laatste tijd futloos, opgeblazen en veel hoofdpijn
Ik eet sinds bijna 2mnd (bijna) geen suiker meer(en weinig kolhydraten),geen cursus voor nodig hoor er is voldoende op internet te vinden.Ik voel me echt veel beter,niet zo moe meer en mijn suikerspiegel heeft niet meer van die enorme pieken.
Waarom moet je hier in hemelsnaam een dure cursus voor volgen, je kunt toch ook gewoon kijken of er suiker of andere zoetstoffen in een product zit en zo ja het niet in je mond stoppen . Het is niet bepaald zo dat je dan ineens allerlei gezonde producten moet laten staan (mits je wel fruit blijft eten natuurlijk), want suiker zit doorgaans in producten die je heel goed in de schappen kunt laten liggen. Het is me echt een raadsel waarom je hier geld aan uit zou geven. Gewoon even streng zijn voor jezelf, even in Google opzoeken welke leuke eufemismen er allemaal voor suiker bestaan en etiketten lezen.
Ik heb vandaag wat zitten googlen en kwam een leuke blog tegen met veel recepten. Dus ga me er vanaf morgen weer mee bezighouden en hoop snel weer meer energie te hebben. Heb meeste dagen dat ik me pas ver in de middag een beetje wakker begin te voelen.
Ik probeer het ook al een poosje maar loop best tegen wat dingen aan aangezien ik allergisch ben voor noten en veel soorten rauwe groentes en fruit. Vooral tussendoortjes en afwisseling is lastig. Iemand tips van goede sites waar lijstjes en menu's staan?
@Maja: suikerloze tussendoortjes: Yogurt, een cracker, een rijstwafel, fruit (goed niet suikerloos, maar ik neem aan dat je dit nog wel eet), een stukje zalm, kaas of worst (wel checken op suiker). Neem gewoon eens de tijd om langzaam door de supermarkt te lopen en te bekijken wat je allemaal nog wel mag en kan eten. Er blijft ook zonder suiker echt genoeg over.
Ik eet al jaren suikervrij. Is echt niet moeilijk hoor (tenzij je echt een addict bent, denk ik). Je zult je snel fitter voelen, het is net als stoppen met roken.
Boeiend onderwerp. Ik ga straks mee doen. Eerst de suikerproducten opeten en dan doe ik mee. Clubje starten?
Ik ben ook lichtelijk suiker verslaafd. Ik ben inmiddels wel gewend aan thee zonder suiker, en nou de rest nog.. Vooral 's avonds op de bank krijg ik ontzettende trek in snaaien. Ik kook nauwelijks meer uit pakjes (soms voor de makkelijk, maar 6 dagen in de week eet ik vers dus ook sausjes enz maak ik zelf) Een cursus vind ik overdreven, ik lees verpakkingen en heb alle schuilnamen van suiker opgezocht. Nu alleen mijn snackattack 's avonds nog onder controle krijgen
Ik ben zwaar suikerverslaafd haha, maar goed, gisteren mijn eerste dag zonder overleefd. Wel met de nodige hoofdpijn. Nu recepten aan het opsnorren en dan dadelijk naar de supermarkt
Ik heb er alweer 2 hele dagen koolhydraatbeperkt en suikervrij op zitten. 'k Voel me echt veel beter! Lekker veel energie en ook minder chaos in m'n hoofd (dat voel ik als een van de eerste dingen als ik teveel suiker eet) Ik ben vannochtend stiekum op de weegschaal gaan staan om te kijken of het op dat vlak ook meewerkte, en ja hoor: 1 kg er af! (zal ook wel vochtverlies zijn ik heb sloten met water gedronken) Ik wil er eigenlijk 5 kg van af voor de zomer begint, dus dat moet haalbaar zijn Ik heb met mezelf afgesproken om heel streng te zijn tot volgende week woensdag en dan langzaam weer op te bouwen. Ben benieuwd of het me gaat lukken! Qua recepten en eetdagboekjes kan je heel veel vinden op het forum van weegclub.nl. Voor info hoef je niet in te loggen. Kijk eens bij lowcarb, GOK en Cohen. Er gaat een wereld voor je open.
Als je hoofdpijn hebt moet je extreem veel water drinken, dan gaan de 'gifstoffen' makkelijk je lichaam uit. Even wat richtlijnen: Als ontbijt eet ik de vezelrijke crackers van Wasa, die bevatten niet zoveel koolhydraten. Daarnaast eet ik Griekse Yoghurt van de Lidl, evt kan dat met wat notenmuesli. (let wel op suikers...) Tussendoor eet ik vaak bifiworstjes of neem een Opkikker (liefst pittige kip of tuinkruiden, die bevatten bijna geen koolhydraten) Als lunch eet ik vaak een lekkere salade, een fritatta (mengsel van groente en ei in de oven bakken) of een goed gevulde soep. 's Avonds eet ik met de pot mee, maar probeer zo min mogelijk aardappels en pasta te nemen. Liever meer vlees (kip/rund) en lekker veel groente. Tussendoor mag je ook een handje walnoten/amandelen. En natuurlijk heeeeel veel water. De 1e dagen even afzien, maar daarna goed te doen. (En dat zegt heel wat voor een suikerjunk als ik, ik at gerust een hele zak minimarsjes, zak chips, rol snoep en heel veel koekjes per dag.. ) Je kan natuurlijk ook kiezen voor van die eiwitrijke/koolhydraatarme snoeprepen oid, maar dan hou je je zelf nog voor de gek, want je proeft dan nog steeds 'zoet' en of dat nou van echte of nep suikers is, je zal toch meer trek krijgen....
Ik ga ook meedoen, want ik ben de laatste tijd weer veel teveel aan het snoepen. Vooral wanneer ik 's avonds op de bank zit. En naast dat het voor de lijn niet goed is heb ik ook wel last van wat klachten waaronder vermoeidheid. Het is het proberen waard. Al gaat het denk ik wel moeilijk worden. Ben echt een snoepkont. Maar als we het met meer doen is het misschien makkelijker.
Ik zit dit te lezen met een bak chocolate chip cookies naast me Maar ik ga het ook eens proberen, ik hoorde een poos terug al iemand erover. Die was bij een mesoloog geweest en Adhv bepaalde metingen kon hij zien op welke voedingsmiddelen zij niet goed reageert. Toen ze die weg liet was ze meteen een stuk energieker ed. Zelf heb ik ME/cvs en mijn bloed wordt regelmatig gecontroleerd (oa bij plasmadonatie, maar ook bij andere zaken zoals laatst hoge bloeddruk) maar mijn bloed is perfect steeds, toch voel ik me niet zo... Ik sta voor de klas, best druk, maar ik haal op een werkdag maar weinig vocht binnen. Ook niet goed...
Zo eet ik ongeveer ook En zo at ik ook haha Alleen frittata ken ik nog niet,klinkt goed Ik wil wel meedoen met een clubje