Hoi, Ik ben al een tijdje aanwezig hier op het forum, de ene keer wat intensiever dan de andere keer. Wij zitten nu ongeveer een jaar in een traject en hebben gisteren IUI nummer 4 gehad. De wachtweken zijn dus begonnen. Ik ben even nieuwsgierig, zijn er hier dames die zwanger zijn geraakt door middel van IUI en wat waren de omstandigheden waaronder het gelukt is? Hoeveel eitjes had je, hoeveel zaadcellen waren er, heb je dingen anders gedaan dan anders? Enz.
Wij zijn wonder boven wonder zwanger geraakt door IUI. Zoals je ziet met een slechte score. Bij ons ligt het probleem bij mijn vriend. Wij hebben veel geprobeerd: fertiliteitsmassage (bij mij), we zijn bij een orthomoleculair therapeut geweest en begonnen zo met eten. Maar hebben dat echt 2 weken gedaan en toen bleek ik zwanger dus dat heeft niet 100% geholpen denk ik. Al at ik toen wel meer warm, dus wellicht dat dat wat heeft gedaan. We gebruiken omega 3 olie, vitakruid dag en nacht en mijn vriend ook nog vitamine c. Wanneer we voor een tweede gaan wil ik voor hem ook ubiquinol bestellen. Daarnaast zijn wij allebei gestopt met drinken toen we in een traject moesten. Nou moet ik eerlijk erbij zeggen dat het voor de kwaliteit weinig heeft gedaan. De score onbewerkt was hier wel beter dan ooit: meer zaadcellen en ook wel iets betere percentages. Alleen na bewerken was de vcm wel nog steeds laag. De kwaliteit zal er misschien wel door zijn verbeterd. Maar we zullen nooit weten waarom het is gelukt. Voor ons was het de eerste ronde raak en daar hebben we echt geluk mee gehad. Ik heb zelf weinig hormonen gespoten; alleen ovitrelle. Ik wilde het zo natuurlijk mogelijk, want ik ga slecht op hormonen. Ik had dus ook gewoon maar 1 eitje. maar eerste ronde dus warmer gegeten, veel wandelen, mezelf warm houden, vitamines. Maar als we de sleutel nou hadden zou t zoveel makkelijker zijn he…. Ik hoop dat het jullie snel gegund is!❤️ Wij zijn wel t levende bewijs dat wonderen bestaan. Houdt hoop, ik duim voor je!
Bij mij werd verteld dat iui niets zou uithalen vanwege de slechte spermkwaliteit van mijn partner... maar omdat er maar 1 eitje was gerijpt tijdens een ICSI traject heeft de arts alsnog iui gedaan, mijn allereerste iui en succesvol tot nu toe! (prille zwangerschap). Ik heb juist wel FSH gespoten maar geen ovitrelle of pregnyl... Mijn partner heeft met het stoppen van alcohol drinken (in iedergeval nooit meer dan 2 eenheden per dag, maar hij doet nu zelfs maximaal 2 eenheden per 2 weken) en hij is al 9 maanden nu Impryl aan het slikken + Saunaverbod. Resultaat: de hoeveelheid is niet omhoog gegaan, iui met (gewassen) minder dan 1 miljoen waarvan 70% actief... maar de bewegelijkheid was echt drastisch omhoog geschoten! a+b van 5/10% naar 25/35% ten opzichte van de 2 testen die we maanden daarvoor hadden gedaan.
Zwanger met 1e IUI, diagnose onbegrepen secundair verminderd vruchtbaar (1e kind snel en spontaan zwanger). 3 follikels, 17 en 16 mm, derde 14 mm (deed niet mee). Nog -25 eenheden Gonal -F gespoten na die echo, dag daarna de ovitrelle. Zaad na wassen 5,9 miljoen. De eerste IUI ook gelijk voor het eerst omega 3 en kinderaspirine gaan slikken. Baarmoeder geprobeerd warm te houden. 2 cyclussen voor de IUI nog een HSG gehad. Geen idee of dat allemaal geholpen heeft natuurlijk.