40+ en kinderwens

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Misschien1969, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: helpt die combi van Puregon en Gonal ook voor het rijpen van meer eitjes? Ik hoop natuurlijk geen evaluatiegesprek (vanwege mislukking) meer nodig te hebben, maar als dat wel zo mocht zijn, wil ik zoveel mogelijk alternatieven hebben om mee te denken zodat ik de volgende keer hopelijk meer follikels heb.
    @Chevelie: in dat geval zou ik ook geen maand rust meer nemen. Ik vind zo'n hele poging al lang duren (had het lange spuitschema en moest ook nog eens langer doorspuiten), dat je toch 2 maanden bezig bent met 1 poging. En in juni mocht ik al niet zwanger raken vanwege een hysteroscopie en ja, het klokje tikt maar door, hè. Krijg jij niet standaard 2 emmies teruggeplaatst? Bij mij is dat vaste regel vanwege mijn leeftijd.

Heb nu een beetje een onwerkelijk gevoel, alsof er niets gebeurd is. De laatste weken was je druk met spuiten, van de ene fm naar de andere en spanning rondom de punctie. Nu is dat even weggevallen. Maar ik ga ervan uit dat de spanning snel genoeg zal toenemen als je in de laatste wachtdagen zit.

2. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @misschien1969,
    Hoe is tie vandaag ? mag je beginnen ?

@chevelie,
    bah, wat een vervelend nieuws, toch mislukt. Dikke knuffel.

@sneeuwmees,
    heel veel suc6 met de wachtperiode. Blijft toch altijd een killing iets. Het is misschien nog wel het vervelendste gedeelte van het hele traject, ervaar ik. Gewoon lekker iedere dag hier met ons meeschrijven, dat lucht al behoorlijk op en scheelt ook weer wat om de tijd door te komen.

Ik heb deze morgen weer echo gehad. Links waren er 4 te zien, rechts 1 grote en 1 kleine. We gaan nog effe afwachten tot vrijdag om te kijken of die kleine nog wilt groeien, dan hebben we toch weer meer kans :). Waarschijnlijk heb ik maandag PU, dus gaat weer errug spannend worden...bibber, bibber.

Liefs,
    Jolanda

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jolanda: fijn dat er al een paar mooie te zien waren. En volgende weer al weer de punctie. Dan kun je me gezelschap houden op de wachtbank.
    Misschien een brutale vraag, maar zie dat ICSI 4 bij jou mislukt is en dat jullie nu met een poging bezig zijn. Er worden toch maar 3 pogingen vergoed? Hoop dat deze poging hem gaat worden voor je.
    Ikzelf merk nog niet veel van de spanning van de wachtbank, maar had dat toen wij zelf aan de klus waren ook pas vlak ervoor. Wrijf af en toe wel liefdevol even over mijn buik en spreek ze af en toe toch even toe dat ze maar lekker bij me moeten blijven. Succes de komende dagen!

4. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @sneeuwmees,
    Ik hoop dat ik je gezelschap mag gaan houden op dat bankje, want het is maar afwachten natuurlijk hoeveel eicellen ze gaan plukken uit die blaasjes, en of ze dan ook nog eens goed genoeg bevrucht gaan worden, maar dat zijn zorgen voor volgende week, denk ik dan maar. Eerst de PU maar doorstaan. Ik heb 3 x eerder PU gehad (met narcose), en de laatste PU hadden ze moeite om mij wakker te maken uit die narcose, dus vindt het wel een beetje eng.
    Enne, brutale vragen zijn er niet hoor, dus stel ze maar gerust. ;)
    Wij hebben 3 icsi's gedaan, waarvan er nog 1 cryo over was, dus in totaal 4 tp gehad. ICSI 4 was in maart, maar niet goed genoeg om door te gaan, dus deze ronde beschouw ik dan maar als icsi 4.
    Ik zit in belgie in behandeling, en daar mag je tot 6 pogingen doorgaan, die dan ook vergoed worden. Wat dat betreft, zit je in belgie veel beter.
    Ik begrijp dat heel goed dat je praat tegen je emmy's (heb ik soms ook gedaan hoor), dat kan toch nooit kwaad, dan ben je zelf ook wat geruster en relaxter en wie weet, horen ze het daarbinnen wel en voelen ze de liefde waardoor ze aangetrokken worden en niet meer weg willen. :)
    Ik heb begrepen dat je baarmoeder warm houden, ook heel goed is, om de innesteling te " begeleiden / bevorderen". Geen directe warmbron natuurlijk (want te warm is ook niet goed), maar lekkere warme voeten, veel (groene) thee's en bouillon zou voor sommige dames echt geholpen hebben. Ik ga het sowieso proberen, mocht ik een TP krijgen deze ronde.
    Liefs,
    Jolanda

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jolanda: wat een 'luxe' dat je in België 6 pogingen vergoed krijgt. Ik heb nu al, na net de eerste tp, dat ik de hete adem al in mijn nek voel omdat je maar 3 pogingen vergoed krijgt. Wordt dat dan ook vergoed door de Nederlandse zorgverzekering?
    Dank je voor de tip van de groene thee. Zal het zeker gaan proberen. Baadt het niet, dan schaadt het niet en het helpt in ieder geval voor de dorst.;)
    En onder narcose bij de punctie. Heftig. Ik vond de punctie 300% meevallen, maar ik had dan ook maar 5 follikels.
    Nou, succes ermee en tot snel op de wachtbank!

6. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sneeuwmees, de arts zei dat het vanwege de hogere dosis misschien een beter resultaat zou geven bij het stimuleren. Er komen helaas niet meer eitjes dan je van nature klaar hebt liggen op je eierstok, in mijn geval zouden dat er misschien hooguit 6 zijn. Geken naar de uitgansechos. Maar goed een goeie bevruchting zou prima zijn en misschien dat er nu ook cryo's komen . Dan is het toch minder belastend dan iedere keer een nieuwe ivf poging doen. Hopelijk is dit echter de laatste en succesvolle poging..:)

Die wachtdagen vond ik erg, om de voordehandliggende redenen, maar ik duim voor je hoor meid. De eerste week was ik blij met even niks, alles valt effe van je af en ik kon weer dromen over een lieve babie, maar in de tweede week was er meer spanning.
    Rustig aanen laat je lekker verwennen de komemde tijd, meid

@ jolanda hier helaas nog effe niks geen ongesteldheid, hoewel het er naar uit ziet dat het morgen zover is.. Begin al wat bruin (sorry voor de heldere taal, hihih) te verliezen.
    Ik hoop dat het morgen gebeurt, ik ben dr klaar voor ..! :)
    Goeie opbrengst in eicellen meid. Nu nog effe wachten of er nog meer gaan meedoen en we duimen voor een goeie punctie en bevruchting(en) hoor. We willen wat succes stories nu.

@ chevellie. Hoe gaat het met je? Wat een teleurstelling, maar kop op, gewoon doorblijven gaan inderdaad. Je gaat straks idd gelijkmet mij op dan. Dan spreken we nu af dat we beiden zwanger worden, ok? Smile..

Succes iedereen en ook een beetje genieten van het mooie weer, straks is het weer over, uiteraard als ik vrij ben zaterdag hihihihi...
    Knuffels meiden

7. chevelie

chevelie Actief lid

4 apr 2011
    221
    0
    0
    deventer
    jolanda1971..zo spannend ook voor jouw hopend maar voor de volgende keer op meer eitjes zal vast lukken toch..maar wauw 6 behandelingen in belgie . je zit zeker goed en in ned maar 3 beh. wat je krijgt...wel heftig dan je puncties..bij mij viel de 1ste mee maar de 2de deed wel pijn.

sneeuwmees we duimen voorje.. straks zitten we ook op de wachtbank

Misschien1969....vandaag ben ik begonnen met deca en morgen fostimon (nooit eerder van gehoord) dus geen puregon de dokter zei dat t beter is voor vrouwen die ouder zijn..dus ik hoop dat er meer eitjes gaan groeien tot mooie bevruchtingen....is lekker druk hier vandaag
    t kan zijn dat ik iemand heb over geslagen..sorry..maar ik wens jullie alle geluk toe..o ja ik krijg 2 emmie teruggeplaats...pff wat was t warm vandaag

8. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Cheveli, ik las het volgende over Fostimon en Menopur enz.
    Gezonde vrouwen maken uit zichzelf voldoende FSH aan om elke maand een eisprong te hebben. Bij vrouwen die geen eisprong hebben (anovulatie), of vrouwen die een IVF-, ICSI- of gestimuleerde IUI-behandeling ondergaan, wordt via injecties extra FSH toegediend. Er zijn verschillende soorten FSH-preparaten op de markt verkrijgbaar:
    Fostimon:[1] dit wordt gewonnen uit urine van vrouwen in de overgang ('Grootmoeders voor moeders'). Het resultaat is volledig natuurlijke FSH, echter mogelijk zeer licht verontreinigd met andere stoffen (zoals LH en andere humane eiwitten) die in urine aanwezig kunnen zijn. De wetenschappelijke naam voor Fostimon is urofollitropine. Een andere naam voor Fostimon is Bravelle.
    Menopur:[2] ook dit wordt gewonnen uit urine van vrouwen in de overgang. Hierbij worden echter zowel de FSH als de LH-hormonen uit de urine gehaald, in een verhouding die van nature voorkomt bij vrouwen tijdens de folliculaire fase (de fase waarin de eicellen rijpen). Het samenstel van FSH en LH wordt humaan Menopauzaal Gonadotrofine (afkorting: hMG, kortweg: Menotrofine) genoemd. Andere namen voor Menopur zijn Humegon, Menogon en Pergonal.
    Gonal-F:[3] de werkzame stof is follitropine alpha, dat in laboratoria wordt verkregen door het te kweken in Chinese-hamsterovariumcellijnen met behulp van recombinante DNA-technieken. Dit resulteert in zeer zuivere FSH.
    Puregon:[4] de werkzame stof is follitropine bèta. Ook dit preparaat is het resultaat van recombinante DNA technieken.
    FSH die verkregen is uit recombinante DNA-technieken (zoals bij Gonal-F en Puregon) wordt aangeduid met rFSH.
    Onderzoek lijkt erop te wijzen dat het gebruik van in het laboratorium gemaakte rFSH (Gonal-F, Puregon) leidt tot een significant groter aantal eicellen dan bij het gebruik van de humane hormonen (Fostimon, Menopur).[5]
    Echter, recenter onderzoek toont aan dat er meer voldragen zwangerschappen zijn bij gebruik van de humane hormonen.[6]

Ik denk dat het per vrouw verschilt hoe je op de medicijnen reageert, maar ik dacht dat het mss wel interessant was om te weten wat het verschil is tussen al die hormonen. Ik wist het ook niet hoor.

Het is bloedheet, kan ook niet echt slapen, pfff

9. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ps dit stond op wikipedia

10. chevelie

chevelie Actief lid

4 apr 2011
    221
    0
    0
    deventer
    toppie....wauw ik heb zeker wat aan hoor..ik heb t gelezen.was echt niet bekend mee alleen gonal en menopur heb wel af en toe wat van gelezen...ik zie dat t laat is geworden voor jou . kon je nog in slaap vallen ????

Hoe is t met de andere meiden ????

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: dank je voor deze uitleg. Ga ik zeker ook even pikken voor mijn lijstje. Ik hoop dat natuurlijk niet meer nodig te hebben, maar verzamel van alles wat ik lees op het forum voor het geval deze poging mocht mislukken en ik een evaluatiegesprek krijg.

Hier een dagje naar het zwembad geweest met mijn man en zoontje. M'n zoontje heeft weer de tijd van z'n leven gehad en was bij thuiskomst total loss.
    Vanavond weer gewerkt, gegeten en nu weer even lekker met zp op schoot alles bijlezen. Fijne avond!

12. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag gedaan, sneeuwmees. Ik ben gisteren gestart met de eerste deca weer. We gaan weer aan de slag voor een beebje. :)

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: nou meid, spannend weer! Succes weer met spuiten en hopelijk een mooi eindresultaat over een paar weekjes.
    Hier nog steeds in de broedstand. Voel of merk eigenlijk niets. Zelfs helemaal geen bijwerkingen van de uterogestan. Weet dus niet wat ik ervan denken moet. Het is zo verwarrend want je weet niet of je juist wel of juist niets moet voelen. Nog 1,5 week en dan weet ik het antwoord.

14. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sneeuwmees, ik begrijp het helemaal. Ik voelde ook niets en alles.. maar nog 1 weekje en dan weet je idd of je succes hebt gehad ik duim voor je hoor. Ik ben nu de gonal en de menopur aan het spuiten ,is wel een gedoe, want de menopur moet je zelf mengen en daar moet ik nog handigheid in krijgen denk ik :). Voel me verder ok, zondag de eerste echo...

15. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ chevellie hoe gaat het meid?
    @ Naomi. Hoe is het met jou en met je man?

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: ben benieuwd hoe je reageer op die dubbele soort medicijnen. Hoop dat er een mooi stel follikels klaarliggen a.s. zondag. Vandaag is het bij mij een week na de tp. Heb de afgelopen dagen afwisselend, steekjes, druk e.d. onderin mijn buik gevoeld. En dan is het moeilijk er niet te veel mee bezig te zijn. Sinds gisteren ook een enorm honger gevoel. Ik weet niet of dat ook door die utero komt. Herken jij dat?

17. chevelie

chevelie Actief lid

4 apr 2011
    221
    0
    0
    deventer
    hoi....hier gaat t goed met prikken ik krijg nu fostimon moet ook zelf alles mengen net als die pregnyl spuitjes dus valt mee met prikken vandaag dag 7 echo gemaak maar mijn eitjes waren nog klein..dus zaterdag weer een echo of ze gegroeid zijn..anders word die fostimon verhoog . ik spuit nu 300..

sneeuwmees ik duim voor je dat t psitieve tekens zijn...dum

misschien1969..word weer spanend .doe je weer verkorte ivf.

naomi gaat t weer bij jullie ????

sandra ben je alweer begonnen met iui

derest van de dames die ik vergeten ben..alles goed met jullie

18. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ chevelli, ik doe idd korte ivf, ben begonnen op 1e dag menstruatie met deca en dan derde dag de gonal en menopur erbij. Vindt het mengen wel een gedoe. Vandaag weer een flesje versplinterd..:)
    Maar voel me verder ok, beetje moe dat wel. Zondag dus echo, hoop dat er iets groeit... Duimen voor een flink aantal follikels of minimaal 4 goeie dus. Ik verwacht ergens eind volgende week de punctie.
    Ik ben dit keer iets rustiger volgens mij, maar zal wel opbouwen na de punctie.. die wachtweken zijn het ergste. Maar laat je nie gekmaken, vooral jij Sneeuwmees, jij gaat gewoon een positieve test tegemoet. En dan volgen chevellie en ik je op de hielen. Hihihi

19. Sandra 41

Sandra 41 Actief lid

22 dec 2011
    225
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Meiden was ff niet zoveel op zp maar zie er gebeurd weer veel
    Hier ik zal voor jullie duimen hoor op naar veel goede eitjes meiden
    Naomi hoe gaat het met jou nu?
    Ego. Maandag iui 5 gehad merk dat ik steeds meer mijn grenzen ga verleggen ben toe aan IVF met de iui heb ik geen hoop meer meiden nog maar 1 iui en dan op gesprek

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nou, meiden, even ego! Helaas ook hier rood gespot bij het afvegen. Op dag 9 na de tp notabene! Helaas dus officieel mijn eerste IVF poging mislukt. Moet even kijken of ik straks al naar het zkh bel, of morgen. Heb zo'n enorme koppijn en weet niet of ik al zin heb in al dat geregel en geplan. Dus even zien hoe ik me voel en anders bel ik morgen maar. En natuurlijk ook de spanning, willen ze uberhaupt nog wel verder met mij, gepieker of ik daar wel moet blijven of nu niet alvast verder moet kijken in Dusseldorf of zo. Want daar vriezen ze wel alle embryo's in (ongeacht de kwaliteit). Kortom, zo vroeg op de morgen en mijn kop draait nu al overuren. Maar goed, ik kan er toch niets (meer) aan veranderen, dus eerst maar even een kop koffie en maar proberen afleiding te zoeken vandaag.

Deel Deze Pagina