@Chevelie: jemig, meid! Wat een domper. Gaan ze dan voor een escape? Ik hoop dat die fostimon de komende uren nog even flink z'n best gaat doen en morgen de verstopte eitjes tevoorschijn komen. Knuffel, meid! @Misschien: succes vandaag!!
@ chevellie, wat balen meid dat ze zo langzaam groeien. Heb je altijd Fositmon gebruikt of is dit eerste keer? @ sandra tjsa je leeft toch met elkaar mee, he. En ik gun het iedere vrouw hier zo enorm, mezelf inclusief uiteaard @ all ik heb 7 follikels die meedoen met de punctie zaterdag. Ben zo blij. Hopelijk groeien dr nog een paar mee en hb ik ook goeie bevruchtingen. Ik duim en duim , maar ben wel tevree, hb er nu veel meer follikels al dan vorige keer. Zaterdag dus de puntie en dinsdag de TP. Groetjes en knuffels van mij , lieve dames
@ sneeuwmees ik hb eerste keer ook accupunctuur gedaan. Deze keer niet, gewoon lekker mezelf blijven voel ik me beter bij. Uiteraard wel allemaal gezonde dingen eten en drinken. @ sandra, gek dat je zo een reactie krijgt van de aloe vera, maar veel mensen hebben dat. Maar dan voornamelijk bij de cremes kan je een heftige reactie krijgen. Ik ben zelf dol op de drank, drink er liters van weg
@Misschien: wow! 7 follikels en wie weet nog een paar meer. Hartstikke goed, joh! De combi van medicijnen ga ik nu zeker op mijn lijstje erbij zetten om te overleggen. Ik duim voor mooie eitjes! De acupunctuur doe ik nu voor het eerst. Ik heb altijd een energie-probleempje, wat als een rode draad altijd blijft spelen. Ik geloof er in dat als alle energie goed stroomt, ik ook sneller zwanger zal raken (of dat zo is weet ik niet, maar je moet wat geloven, toch). Dus is het niet alleen voor het zwanger raken, dan in ieder geval zeker voor mijn eigen gevoel. Ik heb vandaag het zkh gebeld en we mogen na deze rustmaand, weer bellen op de eerste dag van de ongi om onszelf aan te melden, dus vanaf september (verwacht ik), gaan we er ook weer voor. Maar nu eerst deze maand zelf nog maar een poging wagen. Ook wel lekker om weer een keer de regie in eigen hand te hebben.
Chevelie meid wat k.... Zeg word het anders dan een iui? Ik zou met zo weinig eitjes geen IVF doen zo zonde van de poging verdorrie het zit niet mee Sneeuwmees die aloë Vera is er ook als drank moest er heel erg aan wennnen zitten stukjes in bleeeeeh werd er gewoon eng van hahahah Misschien jij ook aan het groene drankje hihih Trouwens ik Lees net op internet dat je het eigenlijk niet moet drinken als je zwanger wil worden Googly het maar eens Pffff je doet van alles hè meiden om je kansen te vergrote maar af en toe denk doe ik het allemaal wel goed Had vandaag een jankdag voel ongi eraan komen dat wil ik helemaal niet Ach kan hier gelukkig ook mijn ei kwijt blijft zo moeilijk allemaal
@Sandra: maar domme vraag misschien, maar waarom drink je dat spul dan, als je het blijkbaar niet mag drinken als je zwanger mag worden. Bevordert dat iets of zo? Ik heb nl. nog nooit van dat drankje gehoord (net wat ik zei alleen in creme-vorm). Toen ik al hoorde dat er stukjes in zaten, had ik al zoiets van laat maar zitten. Brrr... @Chevelie: morgen je echo! Hoop dat de score iets hoopvoller is. Balen is dat als je zoveel rotzooi in je lijf spuit en je ziet het niet terug in een mooie opbrengst van eitjes. Veel succes morgen!
Sneeuwmees ik lees het net een uur geleden op internet zat wat te surfen op het net na gezonde dingen die een zwangerschap kunnen bevorderen Toen las ik over die aloë drank dat dat niet gezond is als je zwanger wil worden ,nou je snap mijn wel ik drink het niet meer ben er gelijk klaar mee Misschien jij drinkt het ook kijk ook even op internet googly aloë en zwangerschap
@ sneeuwmees goed dat je ook op de natuurlijke manier toch je rustmaand goed kan gebruiken. Dan gaat de tijd toch snel en op een leuke manier @ sandra ik drink het gewoon omdat ik het lekker vindt hoor. Ik google idd erop en de meningen zijn verdeeld. Niet drinken omdat jet vruchtafdrijvend werkt, wel drinken omdat het de innesteling bevordert, ik weet het niet. Ik denk dat het ook voornamelijk gaat om de onverdunde vorm en niet die je in de supermarkt in een fles koopt. Die is namelijk sterk verdund. Dat denk ik in ieder geval.
@Sandra: ik neem aan als het echt kwaad zou kunnen, het ook niet verkocht mag worden (of duidelijker aangegeven staat op de fles). Als je het drinkt omdat je je er prettig bij voelt, dan moet je dat vooral doen, hoor! Ik vroeg het alleen, omdat ik de laatste jaren heel wat wondermiddeltjes voorbij heb zien komen (en natuurlijk ook wel eens wat geprobeerd heb), maar deze nog niet kende. @Misschien: ja, het is wel fijn dat we deze maand toch zelf wat kunnen proberen. Geeft toch het gevoel dat het niet helemaal een verloren maand is. Ik ben immers 2 keer op de natuurlijke manier zwanger geraakt en hoop maar dat met acupunctuur en de 9 kilo die ik afgevallen ben, dat dat een positieve boost mag geven.
9 kilo ben ik ook best trots op. Na mijn mk vorig jaar ben ik even in een diep dal terecht gekomen. Ik ben toen 7 kilo aangekomen en die kreeg ik er maar niet meer af. Toen ik voor de intake bij de fertiliteitsarts kwam, kreeg ik dus (zoals verwacht) een opmerking over mijn gewicht. Ze zei dat ik moest proberen 5 kilo af te vallen, zodat dat 1-2 BMI punten zou schelen. Dat maakte al een heel verschil volgens haar. Ik ben toen gelijk de maandag daarna weer met Sonja Bakker begonnen. Wel in een heel rustig tempo, want ik zit nu wel met een gezin en wil niet apart gaan eten. En wat eerst niet lukte, lukt blijkbaar 'onder dwang' van de gyn dus wel. Ik begon af te vallen. Ik probeer nog langzaam aan wat meer af te vallen (al is het maar om een buffertje te kweken voor evt. aankomen in gewicht door de hormonen). Maar ik moet zeggen dat ik de eerste ivf-poging niets aangekomen ben.
Goed zeg, ik ben met de eerste ivf 5 kilo bijgekomen en krijg het er maar niet af.. Baal wel. Lijnen, sporten, anderhalve kilo afgevallen, meer niet
@Misschien: lijkt me inderdaad frustrerend. Dat was ook een beetje mijn grootste angst. Had zoveel verhalen gehoord over kilo's erbij, dat ik bang was dat ik eerst zoveel kilo's er af had en dan door die rothormonen dat er weer bij zou krijgen. De eerste ronde ben ik 'zonder kleerscheuren' doorgekomen en echt nog geen gram aangekomen. Nu ik weer even in een rustmaand zit, wil ik nog ca. 3 kilo eraf proberen te krijgen. Dan zit ik op het gewicht waar ik 4 jaar geleden voor het laatst op zat (en dan vind ik het welletjes). Een slanke den zal ik wel nooit worden.
@ hebb gewoon een normaal gewicht, zelfs met de 5 ki drbij denk ik, maar ben nog nooit zo zwaar geweest. Daar baal ik dus van. Ben 165cm en weeg nu 70 kilo. Weeg al jaren 65 dus, behalve sinds de start ivf in mei.
Misschien moeilijk hè die paar kilo's ,weet je wat bij mijn helpt Het brood laten staan en de aardappels veel groente in de avond en een stukje vlees Ik neem ipv brood crackers wel volkoren zo eet je koolhydraat arm en dan gaat het best snel hoor
Het probleem bij mij met afvallen (ik ben altijd te zwaar geweest , maar toch 2 keer heel snel zwanger) is dat ik altijd veel van hetzelfde at en daardoor mijn stofwisseling 'op slot zat', omdat mijn lichaam altijd precies hetzelfde ontbijt, hetzelfde aan lunch e.d. kreeg. Als ik dan een keer anders of meer ging eten, dan kwam ik gelijk enorm aan. Vandaar dat Sonja Bakker voor mij wel werkt, omdat iedere dag (9 wkn lang) alle maaltijden door elkaar gehutseld worden (de ene keer een licht ontbijt, een zwaardere lunch en andersom). Mijn lichaam wordt daarmee flink aan het werk gezet. Daarnaast probeer ik ook meer te bewegen en dat werkt dus blijkbaar voor mij nu. Wel ben ik gevoelig voor vocht vasthouden en daarom was ik wat bang voor wat die hormonen zouden gaan doen. Maar (moet het afkloppen) de eerste poging is me niet tegengevallen. Vanmorgen ook offiiceel het academische zkh gebeld. Ze willen nl. dat je de uitslag altijd naar zowel het regionale zkh doorbelt en naar het academische waar de punctie en tp plaatsvindt. Ik had dat woensdag al gedaan, maar na een hele worsteling door het keuzemenu, kreeg ik uiteindelijk iemand aan de lijn die zei dat ik naar het verpleegkundige spreekuur had moeten bellen tussen 8.00-9.30 uur (en ik belde om 9.45 uur). Dacht nog, is het nu zo'n kleine moeite even door te geven dat de poging mislukt is. Ik snap dat ze veel mensen zien in zo'n zkh, maar vindt dat ze vaak maar dingen veronderstellen die mensen maar moeten weten.Ze hadden bij de tp alleen maar gezegd, laat je ons ook even weten hoe het afgelopen is (maar dus niet dat daar een hele route met tijden aan vast zat). Maar goed, gisteren was ik te laat en vandaag zat ik al vol goede moed klaar om op tijd te bellen. Krijg ik die verpleegkundige aan de lijn en ze kon mijn dossier even niet zo gauw vinden. Toen ze hem had, bleek mijn dossier al afgehandeld te zijn (blijkbaar toch door dat telefoontje van mij van woensdag). Maar goed, alle medische rompslomp is nu weer afgehandeld voor deze poging. Deze maand rust (ovutesten zijn alweer in the house ) en als alles regelmatig blijft doorlopen verwacht ik rond eind augustus/begin september mijn ongi waarmee ik me weer kan aanmelden. Zo komen we de winter wel door.
Misschien ben het even vergeten maar jij heb vandaag de punctie toch? Wil je even wat sterkte wensen en dat je maar veel goede eitjes mag hebben