40+ en kinderwens

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Misschien1969, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: ongi is vanmorgen wel op gang gekomen, maar nog niet veel. Heb toch al wel het zkh gebeld en mezelf aangemeld. IVF-2 gaat hiermee dus officieel van start. Ze belde me vanmiddag terug van het zkh of ik mee wilde doen aan een studie voor een nieuw medicijn. Heb dat nu maar even afgehouden. Vindt het nu al spannend genoeg (en wil zelfs al met de arts overleggen of we niet iets anders moeten proberen deze keer) en voel er dan weinig voor zo'n testmedicijn uit te gaan proberen. Straks pakt dat bij mij niet zo goed uit en heb ik mijn hele poging verkloot. Tenzij ze me een gratis ivf-poging aan bieden natuurlijk. Maar dat zal natuurlijk wel niet...hihihi..

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: hoe is het met je, meid? Ging je deze week nu op vakantie? Of was dat volgende week?
    @Sandra: en bij jou, meid? Nog nieuws te melden? Of in afwachting van een nieuwe poging?

Zaterdag is mijn ongi goed doorgebroken. Dus hoefde mezelf niet meer af te vragen of ik stiekem niet toch zwanger was. Ik had me donderdag al aangemeld, omdat ik dacht dat het op gang gekomen was. Toen stopte het ineens donderdagavond. Tot zaterdagmorgen het in alle hevigheid toch weer begon. Weet niet of ik het zkh nog moet bellen dat de eigenlijke eerste dag van de menstruatie 2 dagen later was. Zal denk ik niet heel veel uitmaken, want met stimuleren kan het soms ook wel eens een paar dagen langer duren dan vooraf gedacht of gepland. Maar misschien dat ik (voor mijn eigen gevoel) het op z'n minst even laat weten.

3. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ hoi sneeuwmees,met mij alles lekker hoor. Ik ga volgende week op vakantie. Nog 1 weekje werken. Ik hb het wel lastig, want ben ontzettend moe. Totaal geen energie. En 5 keer wakker worden in de nacht om te plassen helpt ook niet..;)
    Maar klaag niet hoor, ben blij dat ik iets voel. Hihihi.
    Fijn dat je weer kan starten , meid. Met de deca al begonnen dus, neem ik aan. Ik blijf voor je duimen, dat dit de poging wordt.

@ san, hoe gaat het?
    Knuffel, Misschien

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: fijn dat het goed met je gaat. En ja, die 5 keer plassen, niet prettig, maar je weet waarvoor je het doet. Ik vond dat toen ook niet prettig, maar ik zou graag weer willen ruilen met alle kwaaltjes die ik toen had.;)
    Ik mag 22-9 weer beginnen met de eerste Decap-spuit. Omdat ik over de dosering wilde praten met de gyn, mag ik woensdag even langskomen. Ze had dan nog een gaatje. Normaal zou ik dat bij de uitgangsecho moeten doen, maar dat is vaak zo onrustig dat je niet echt ontspannen even overleg kan hebben. Dus nu moet ik dan wel extra ernaar toe, maar dan heb je wel even de volledige aandacht van de gyn. Die assistente stelde het middel Evolon voor. Weet niet wat ik ervan moet denken. Ze wilden me daarvoor vorige week ook al voor een studie voor strikken. En nu stelde die assistente dat voor als medicijn. Dus een beetje toevallig. Weet niet goed wat ik ervan denken moet. Wil niet een of ander proefkonijn zijn en straks daardoor een hele poging verkloten. Dus mijn voorkeur zou eerder hebben hetzelfde medicijn, maar dan een hogere dosering. Nou, we zullen zien wat ze woensdag te zeggen heeft.

5. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ spannend dat je woensdag een gesprek hbt. Ik vond het toen heel verhelderend. Ik kon al mijn vragen kwijt en overleg over de medicatie is ook fijn. Vraag om de combi menopur/ gonal en hoe zij daarover denkt. Misschien is het wat voor jou..
    Tsja wat betreft die experimentele medicijn, ik weet het niet. Zou me wel eerst heel erg goed laten voor lichten over wat het doet en waarom het voor jou toegevoegde waarde zou moeten hebben, hoor.

Ik heb vandaag bovenop de moeheid ook nog eens griep.
    Koorts, niezen, hoesten, lekker hoor. Wil ook geen paracetamol innemen ivm de beeb. Maar voel me wel beroerd.
    Knuffel en groetjes

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: vervelend dat je je beroerd voelt. Zo af en toe een paracetamol kan geen enkele kwaad (al kan ik me voorstellen dat je voorzichtig bent), maar dat mag je gerust innemen als het echt niet gaat.
    Dat middel schijnt al veel langer in gebruik te zijn en schijnt (toen ik zat te googlen) bij vrouwen op oudere leeftijd een beter resultaat te kunnen boeken. Maar ik weet het nog niet.
    De combi van jou stond inderdaad al op mijn lijstje en dat wil ik morgen zeker meenemen. Ben wel blij dat ik even met haar rustig kan doorpraten. Bij zo'n echo gaat dat toch altijd wat chaotischer. Maar aan de ene kant vind ik het ook wel weer heel erg spannend. Ook hoop ik dat ze wat voor me kan betekenen met het invriezen van embryo's. In mijn zkh doen ze dat niet, alleen a-kwaliteit vriezen ze in. Nu had ik een c-kwaliteit en die wordt dan gewoon vernietigd of weggegooid. Het zkh wil dat niet doen omdat ze de capaciteit er niet voor hebben. Ik kan me voorstellen als stellen veel jonger zijn en ze een kweekvijver van embryootjes opbouwen dat ze daar dan selectief in willen zijn.
    Maar ik ben 41, dus zo veel eitjes en zo lang hoeven ze van mij dus ook niet op te slaan. Dat is een kwestie van nog geen jaar (hooguit). Dus ik hoop dat de arts daar misschien nog iets in kan betekenen dat ze bij mij toch ook de wat mindere kwaliteit invriezen, in de hoop dat ik er toch nog een keer eentje terug kan laten plaatsen.
    Nou, ik ga maar wel eens een paracetamol erin gooien. Heb de hele ochtend al barstende koppijn!

7. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja,wat voor een traject heb jij, sneeuwmees. Begin jij niet met de deca op de eerste dag van je menstruatie? Of moet jij nu de pil slikken tot de 22e?

8. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh bijna tegelijk gepost.
    Nou laat je goed voorlichten hoor.
    Wat die eitjes betrft, ik zou het zeker ook vragen. In mijn ziekenhuis zijn ze ook terughoudend tov cryos. Sterker, de arts zei tegen mij dat ze de behandeling niet inzetten om cryos te hebben. Ze gaan voor een goeie bevruchting. Tsja, dat snap ik ook wel, maar het is toch een stuk minder belastend als je ze wel hbt. Gewoon vragen,dus hoor meid. Wij oudjes hebben nu eenmaal niet alle tijd, toch..

Ik durf toch geen paracetamolletje in te nemen, bangerd die ik ben. Ik doe een vitamine bruistabletje..;)

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: nee, ik hoef niet eerst aan de pil. Mijn cyclus is heel regelmatig, dus ik moet op dag 21 van mijn cyclus met de Decapeptyl beginnen. Als ze met dat middel willen beginnen deze ronde, dan zou ik het korte spuitprotocol hebben.
    Ja, ik laat me goed voorlichten. Op zich had ik nu wel goede kwaliteit eitjes. Je kan soms wel meer eitjes kweken, maar als het dan van die fluteitjes zijn waar je niets mee kan, schiet je er ook niets mee op. Lastig, hoor! Ik vertrouw maar op de deskundigheid van mijn fertiliteitsarts morgen.

10. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn wij de enige die nog schrijven? Lijkt dr wel op, he.

Je hebt wel gelijk, je moet vertrouwen hebben in je fertilitetisarts. Het komt vast goed.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: zat er laatst ook al aan te denken. Wat een luxe, een heel topic voor 2 personen.;)
    Jij had nu toch die combi van Gonal F en Menopur gespoten. Heeft dat bij jou nu ook meer follikels opgeleverd? Heb het in ieder geval als suggestie op mijn lijstje erbij gezet.
    Voel je je al weer wat beter?

12. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sneeuwmees, mijn resultaat
    IVF 1 5 follikels, 1 eicel, 1 bevruchting, geen cryo's, niet zwanger.
    300eh gonal-f
    IVF 2 8 follikels, 2 eicellen, 2 bevruchtingen, geen cryo's, zwanger.
    225eh gonal-f en 225eh menopur.

Ik weet niet waaraan het ligt, maar dit is wat ik gebruikte en het resultaat. Verder slikte ik de tweede ronde alleen de zwangerschapsvitamine van het KV en Tarwekiemoliecapsules 3 x per dag.

In de eerste ronde deed ik accupunctuur, DHEA 75 mg per dag en het bovenstaande erbij.
    Ik ga nu lekker weer me bedje in. Nog steeds grieperige hier..
    Slaap lekker.:)

13. Sandra 41

Sandra 41 Actief lid

22 dec 2011
    225
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Lieve meiden ben er nog hoor.....,maar was zo druk met mijn werk
    Misschien als je koorst krijg neem dan echt wel een paracetamol hoor,kan echt geen kwaad
    Sneeuwmees word voor jou ook weer spannend hè
    We zijn nog maar met ze drieën hè hier op het forum
    Vind het zo sneu voor chevelie
    Ik voel nog niks à.'s zaterdag is het twee weken geleden en maandag mag ik testen
    Heb wel buikpijn dus verwacht niks meiden

14. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sandra, hier nog steeds beroerd. Durf geen paracetamol in te nemen, ben aan het hoesten en niezen, maar koorts neemt gelukkig af. Voel me wel beroerd zo, zeg. In de ochtend misselijk en slaap slecht, wss door de obstipatie en mijn griepje.
    Hihihi. Nu ik teruglees is het wel een klaag zang, tsjonge. Goeie nieuws is dat de dame van MvM gisteren langs is gekomen en ik begin ermee mijn vakantie. Dan kan ik wat terugdoen.
    Ben ook nog steeds zwanger, volgens haar testje..;) dus das ook mooi hahah

Meid ik hoop zo dat je nu eens geluk heb. Ben je dr al uit wanneer je overstapt naar IVF of blijf je bij deze behandeling voorlopig? Fijn dat je nog meeschrijft, dacht dar sneeuwmees en ik alleen waren.

Ik vind het ook heel erg voor chevellie. Lees ook mee met een ander forummeisje, die ook voor een enorm dilemma staat en dan staan de tranen wel in mijn ogen hoor.
    Maar kom op, jij gaat slagen deze maand.
    Knuffel en liefs

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: moet zo naar het zkh en begin hem nu wel te knijpen. Had gedacht alleen op mijn werk te zitten, waardoor ik er even ongemerkt tussenuit kon knijpen, maar nu heb ik toch gezelschap van 2 collega's.
    Ik neem alles mee in mijn hoofd en lijstje om te bespreken. Hoop op een antwoord waar ik me prima bij kan neerleggen. Maar vind het ook wel weer spannend om evt. op iets anders over te schakelen. Jij nog even sterkte met je griep, hoop dat je je snel beter voelt.
    @Sandra: ik moet zeggen dat de keren dat ik zwanger bleek, er het minste vertrouwen in had, juist omdat ik zo weinig voelde. Wie weet ga je ons heel blij maken op maandag. Ik duim in ieder geval voor je.

Ook ik zit nog steeds met chevelie in mijn hoofd. Hoe oneerlijk kan het zijn, hè. Een vriendin van mij, ook even oud, is ook bezig voor een tweede. Zij heeft zelf een harde deadline gesteld. Als ze nu weer ongesteld zou worden, zou zij er een streep onder zetten. Ik vind het knap van haar (en hoop toch dat ze stiekem toch op de valreep nog zwanger is). Maar het is wel confronterend en wordt je toch weer met de neus op de feiten gedrukt dat ook ik echt wel een beetje in de blessuretijd zit (en ook voor mij een moment kan komen dat ik die beslissing moet gaan maken).

16. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sneeuwmees, meis, hoe is het gegaan gisteren?

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: ben gisteren geweest en we hebben alle opties besproken. Meer spuiten heeft volgens haar geen zin. Ze zei dat aangetoond was dat het maximale effect bij die 225 IE lag die ik al spoot en dat het daarom geen zin had om meer te gebruiken. Ze stelde dat middel voor, waar momenteel een studie naar loopt. Niet om die studie op te dringen, maar omdat ze van mening is dat dit een goed middel voor mij kan zijn. Het blijkt goed te kunnen werken bij vrouwen die wat moeilijker te stimuleren zijn. Dit middel schijnt ook wat kleinere follikels beter te bereiken, waardoor die ook beter 'meegetrokken' worden. Een ander voordeel is dat je veel minder spuiten hoeft te zetten.
    Met dit middel krijg je het korte spuitschema. Ik moet nu wachten tot ik weer ongi wordt (rond 29 september). Dan moet ik gelijk bellen en 2-3 dagen later voor een uitgangsecho komen. Dan wordt die spuit gezet met dat middel (dat is maar een spuit). Dan een paar dagen later moet ik een paar dagen achter lkaar een soort Decapeptyl spuiten, maar ook dit hoeft maar een dag of 5-6. En dan moet ik beginnen met Puregon. Gewoon de 225 IE die ik eerder spoot. En verder gaat het als voorheen, spuiten tot de punctie wordt afgesproken, pregnyl spuiten enz.
    Dus ik heb er op zich wel een goed gevoel over om dat te gaan proberen.
    Omdat ik nu niet deze cyclus al begin, maar pas als ik weer ongi wordt, mogen we het deze maand dus nog een keer zelf proberen. Dus we gaan ons best weer doen!;)

18. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi.. Dat klinkt goed.. Spannend.. En dan nu nog zelf proberen. Dat lijkt me ook een spanning van je af, toch. Wij konden helaas alleen droog oefenen, vanwege mijn sterilisatie. 0 kans dat het zou lukken.. Maar dat is nu ook op een laag pitje,hihihi. Moet dr niet aan denken, effe. En vanwege de utro na de ivf is het best weer lang terug. Maar ik lees overal dat als je weer wat minder moe nen, de zin weer terugkomt. Dat hopen dan maar.

Maar goed dat was effe eho. Jij gaat gewoon weer lekker klussen en hopelijk heb je ivf helemaal niet nodig. Zoja, dan wordt je zwanger met planB , het wondermiddel.
    Liefs van mij

19. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liefs

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Misschien: de zin in, had ik geen probleem mee bij mijn eerste zw.schap. Bij de tweede zwangerschap voelde ik me niet echt happy en erg onzeker. Dus ik moest er niet aan denken omdat ik met mijn hoofd teveel bezig was. Ik zie een mooie banner. Grappig om te zien wat er nu in je buik groeit. Gingen jullie nu volgende week ook op vakantie. Ik ga zelf een midweek weg. Hoop dat mijn eisprong een beetje gunstig valt, want op vakantie slaapt ons zoontje altijd bij ons in bed. Niet de ideale situatie om een ei te tacklen!

Deel Deze Pagina