Gisteren dan eindelijk mijn ongi. Vandaag begonnen met de deca. Ik spuit die 3 dagen en dan begin ik met de Gonal erbij. 15 mei de eerste echo. @chevellie Blij dat je echo er goed uit zag. Zo, liggen we toch niet ver uit elkaar
neen inderdaad word weer spannend..alleen valt t wel tegen dit keer ik ben nu al 2 kil bijgekomen niet zo blij mee maar goed.ik heb vrijdag weer een echo...ik wens alvast heel veel succes met spuiten
Hier ook een 40-er die zich hierbij kan aansluiten. Ben laat moeder geworden op m'n 38e, omdat ik niet eerder een relatie had gehad waarbij de kinderwens binnen handbereik lag. Vorig jaar op m'n 39e vrij snel zwanger geraakt in ronde 4, maar is helaas in april op een mk uitgelopen. Nu een jaar verder (ruim 40 inmiddels) nog steeds niet zwanger geweest. We zijn vorige maand ook naar de gyn geweest en daar moeten we woensdag terugkomen. Inmiddels heeft mijn man zaad moeten inleveren en heb ik 2 keer in mijn cyclus bloed laten prikken. Ze gaf de vorige keer al wel aan, dat als we verder wilden gaan, moesten gaan nadenken over IVF. Voor ons, hoe erg ik er ook tegenop zie, geen moment van twijfel. We gaan ervoor. Heb liever later spijt dat ik het gedaan heb, dan volgend jaar denk. Goh, had ik het maar gedaan. Maar goed, we moeten eerst nog het groene licht zien te krijgen om uberhaupt daarvoor in aanmerking te komen. Woensdag dus naar de gyn. Ben nu toch best wel zenuwachtig aan het worden. Heb nu mijn eisprong, dus stiekem hoop ik nog steeds dat het deze ronde gewoon toch nog spontaan raak mag zijn en het hele IVF-traject ons bespaard blijft.
Misschien @ Succes meis met spuiten lukt het een beetje? chevelie@ Waarom valt het tegen? die kilo s is nog niks meis . Toen ik begonnen ben in 2009 was ik 62 kilo later 10 kilo aan gekomen en nu weer 66 kilo blijf nu mooi hangen. Wel na mijn vleesboom er uit was . Nu nog een aardig buikje dus hou je maar vast komt allemaal door de hormonen . In juni al weer een jaar niet gespoten. Dus meiden staan jullie nog wat te wachten hihi. Sneeuwmees@ Spannend meis succes jammer van de mk knuf. Hier wat ziekjes verkouden verder gaat het wel moe kan niet na de wc moet denk ik aan de droge pruimen morgen. Nu al vier dagen niet geweest .Heb ook weer een buik daar zeg je u tegen. Dankje wel manlief zeg ik dan die heeft me aan gestoken .
@ marnat. Spuiten valt me niet tegen, gewone natuurlijke weerstand denk ik. Is wel eng, maar doet gelukkig niet zeer. 10 kilo aangekomen!!! Ojee, die side effect had ik nog niet over nagedacht... Hoop dat je je snel beter gaat voelen, meid @ chevelie 2 kilo in een weekje? Das best veel, toch? Tis allemaal voor het goeie doel en laten we hopen dat met de kilos ook een mooie baby komt, toch. Vrijdag kan je iig zien of er Follikels groeien, toch? @ sneeuwmees, succes woensdag in ieder geval. Hopelijk lukt het idd spontaan.
marnat....nee hoor niet zozeer de kilootjes maar dat t ieder keer weer bloed na t spuiten , dit had ik niet bij mijn 1ste ivf , maar heb gezien dat die naalden van de deca bot zijn. dat is wel veel 10 kilo , je kom zo makkelijk aan maar om dat weer deraf te krijgen en is probleem haha..droge pruimen zijn wel heel goed hoor en veel water drinken..beterschap alvast. sneeuwmees...hopelijk lukt t voor jullie met deze ronde. misschien1969 hoe gaat t met prikken , heb je ook last van bijwerkingen
Ik sluit me ook bij jullie aan als het mag. Ik ben 40 jaar en mijn man 49. Man heeft uit zijn vorig huwelijk 2 kinderen (24 en 21 jaar), ik heb nog geen kinderen. Begin dit jaar in de mm terecht gekomen en vrij vlot de conclusie gekregen voor een ICSI behandeling. Ben nu sinds vorige week zaterdag aan het spuiten met decapeptyl. Komende donderdag de uitgangsecho en dan hopelijk de puregon erbij. Vind het een rollercoaster van emoties en spanning maar heb het er graag voor over als we een mooi resultaat krijgen. Ik las al van jullie dat jullie ook moeite hebben met het nieuws als er anderen zwanger worden, dat heb ik ook. We hebben afgelopen weekend net gehoord dat mijn man opa wordt (en ik dus stief oma), zowel mijn man's zoon als dochter krijgen beide een kindje. De één is getrouwd en helemaal klaar ervoor, de ander woont net op zichzelf, is nog met een studie bezig en heeft geen relatie pfffff. Dit nieuws heeft er behoorlijk in gehakt, en ik was dan ook aardig van streek. Maar heb mijn emoties nu weer bij elkaar geraapt en probeer weer positief te zijn.
@ Hai Naomi welkom. Het is inderdaad emotioneel als anderen om je heen zwanger worden(gepland of ongepland) en jij (nog) niet. Schrijf het lekker van je af hier. Fijn dat je al begonnen bent met de behandeling. W hebben volgens mij allemaal rond dezelfde tijd een echo. Ik zal eens kijken of ik het vanavond wat overzichtelijker neer kan zetten. @ Chevelli Voorals nog gelukkig geen bijwerkingen. Ik vind de spuitjes best scherp van de deca, voel dr niets van. Hb eerste keer klein druppeltje bloed gehad, maar dat was meer omdat ik twijfelde denk ik en niet doordrukte in mijn buik. Moest hem er tweede poging iets harder indrukken
Ik durfde de spuitjes eerst niet zo goed in mijn buik te prikken. Zette de naald op mijn buik en drukte hem er dan in, maar dit is als de naald stomp is best pijnlijk. Nu prik ik hem er met een vlotte beweging in en dan voel je het nauwelijks. De vloeistof inspuiten vind ik een vervelend gevoel.
Je moet de deca er iets scheef in doen als een dart pijl en even laten zitten , en dan er uit halen. En dan er over heen wrijven . Dat ze bot zijn klopt waren klachten over dat ze te scherp waren . Nog 4 kilo dan zit ik weer op mijn oude gewicht , maar dat hoeft niet , vind het zo wel goed alleen het buikje he , moet ik me eerst maar weer beter voelen dan doe ik daar weer wat aan . Vanmorgen ontlasting gehad , morgen neem ik bruinbrood mee . Normaal elke dag ontlasting vandaar ik in eens dacht waar is het soms om de dag .
@ nu dan ook de Gonal erbij. Spannend. Effe geklooi met de pen, mmm als je het raampje ondersteboven hebt dan kun je niet zien als hij op 0 staat, hihihi. Maar ik was erg dapper volgens mijn dochter, die griezelt van het zien van de spuiten. Daar hoef ik nie opnte rekenen met spuiten dus. Maar goed het is heel goed zelf te doen vindt ik.
Daar was ik weer even. Moet straks naar het zkh en dan horen we wel of we uberhaupt in aanmerking komen om evt. met IVF te mogen beginnen. Begin hem nu dus wel aardig te knijpen. Toch het idee dat je door een commissie goedgekeurd moet worden. Pfff..... Ik zie overigens dat het merendeel van dit clubje toch allemaal wel in de mmm zit. Lees ook verhalen over jezelf spuiten. Brrr.. Ik weet dat ik dat ook moet gaan doen als we straks gaan beginnen, maar heb nog een beetje struisvogelpolitiek dat ik me er een beetje voor afsluit. We willen ook nog steeds een vakantie boeken, maar weet niet goed hoe dat met de planning zit van een evt. IVF. Dus we kijken wel naar bestemmingen, maar wachten nog even met definitief boeken. Ik heb net mijn eisprong erop zitten en klustechnisch zaten we goed (dat is wel eens anders omdat mijn man onregelmatig werkt), maar nu hadden we er voldoende tijd voor. Maar goed, ik heb vaker gedacht dat dit het lucky shot moet zijn en bleek het ook niet te zijn. Dus nog eventjes 2 weekjes geduld. Dan weten we of we de IVF-dans ontspringen of.... @Naomi: herkenbaar dat gevoel dat je hebt als anderen om je heen zwanger worden. Er zijn dagen dat ik er beter mee om kan gaan dan anders (en het ligt er ook wel aan wie er zwanger raakt).
Bij mij is het ook heel verschillend hoor, maar nu kwam ie toch wel heel hard binnen. Ben gewoon eerder (stief)oma dan moeder en dan klopt in mijn beleving niet.
Ik begrijp wat je bedoelt,het lijkt me gevoelsmatig er lastig. Mijn dochter is 22, dus de kans zit erin dat als het mij niet nog een keer lukt, dat ik dan moet wachten tot ik oma wordt. Dat lijkt me ook leuk, maar wil zo graag nog een keer moeder worden.
Misschien@ Ik begrijp je wel oma worden is leuk maar mama zijn /worden nog leuker . Ik word helaas geen van twee en mijn souders worden geen oma en opa. Ja je dochter heeft wel een leeftijd om aan kinderen te denken , doet ze dat al ? Hoe denkt zij er over dat jij nog een keer mama wil worden? Ben wel benieuwt ! Ik ben zelf de oudste thuis mijn zusje is 10 jaar jonger .[ ongelukje ] Was erg geschrokken toen ik 10 was dat zij er nog bij kwam . Het was voor ons beide best moeilijk maar zijn erg blij en trots op elkaar , En kunnen het erg goed met elkaar vinden . Begrijpen elkaar ook erg goed in de situatie waar we nu in zitten , zij wel mama en ik niet. Had me geen betere zus kunnen wensen.
@marnat mijn dochter studeert nog, maar wil wel graag kinderen. Ze zal wss wel voor dr 25 aan de slag gaan en wie weet, ik hb haar wel geleerd dat dit soort dingen niet vanzelfsprekend is. Zij is ontzettend blij dat ze nu eindelijk een kans heeft om grote zus te worden en steunt me. Ze wilde atijd al een broertje of zusje. Met prikken hoef ik alleen niet op dr te rekenen, ze kan dr niet naar kijken, hahaha
Fijn dat ze achter je staat voor een zusje of broertje , het is ook erg leuk hoor een zusje maar het zal in begin niet mee vallen denk ik. Mijn ervaring is ik werd als mama aan gekeken terwijl ik 13 was . Berijd je daar maar op voor en zeker ook je dochter . Het kan zijn dus dat als er een broertje zusje komt dat ze roepen neem je dochter/ zoon mee . of wat ook . heb ik ook gehad en mijn vader werd als opa gezien terwijl die met zijn dochter liep . Spuiten wie weet moet jij haar spuiten mocht het bij haar ook moeilijk gaan . Hopen dat haar dat allemaal bespaard blijft. Wens der maar succes met haar studie .
Marnat ik denk dat ze dat maar al te leuk zou vinden om voor moeder aangezien te worden, ze is dol op kinderen.:d Ik was altijd een jonge moeder dus men geloofde niet dat ze mijn dochter was, dus dat zou wel apart zijn nu andersom. Ik hoop idd dat dit traject haar bespaart blijft en zo niet dan zal ik dr voor dr zijn. Ook met de injectiespuit..
@ Zo dag 6 van de deca en dag 4 van de Gonal. Voel nog steeds niks, geen bijwerkingen, prikken gaat steeds makkelijker. 1 klein blauw plekkie, maar verder niets. Hoop dat er wel iets groeit, dinsdag de echo. Ben benieuwd. Gisteren ook weer accupunctuur gehad, ze stimuleerde de aanmaak van baarmoederslijmvlies en de groei van de follikels. We gaan het allemaal meemaken. @Sneeuwmees wat hebben ze in het ziekenhuis gezegd? Mag je beginneneedoen met IVF? @ Cheveli hoe gaat het met jou meid, hoe is de echo gegaan? Groeit er al wat? @ Naomi hoe is het met je? hoe is de uitgangsecho gegaan? was alles rustig?
Ik heb wat vleesboompjes in mijn baarmoeder (wist ik al hoor) daar hebben ze heel uitgebreid naar gekeken. Alles zag er verder goed uit, ook de vleesboompjes dus ik mocht starten met puregon. Heb meteen 250 IE, vind dat zelf wel erg veel. Maar goed ik ben geen arts, ga er maar vanuit dat het goed zit. Heb de laatste dagen wel veel pijn in mijn hoofd, tepels die gevoelig zijn en mijn buik is wat opgezet. Hoort er allemaal bij