wie heeft er ervaring met zwanger worden na de prikpil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door meissje1984, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meissje1984

27 jan 2009
    95
    0
    0
    Ik heb juli 2008 mijn laatste prikpil gehad, en sinds januari vrij regelmatig ongesteld.
    Alleen het is niet meer zo hevig als vroeger.
    Zou ik nu al een eisprong hebben?

Zijn er meer mensen hier die zwanger zijn geworden na het gebruik van de pikpil?
    En wat zijn jullie ervaringen?

2. parmessar

parmessar Niet meer actief

Hey meissje1984,

Het hoeft niet altijd lang te duren om zwanger te raken nadat je gestopt bent met de prikpil. je lichaam probeert dan weer een normaal cyclus te krijgen en daarna kun je zelf bijhouden wanneer je eisprong plaats vindt, tenminste dat heb ik gedaan.

ik was vorig jaar november gestopt met de prikpil in december werd ik ongesteld 11 dagen lang! in januari werd ik mooi op tijd ongesteld, ik heb bijgehouden wanneer ik eisprong zou hebben, op 10 februari was de zwangerschapstest positief.

je kunt nog altijd naar de huisarts gaan, ik denk dat je dan wordt doorverwezen naar de gynaecoloog.

ik hoop dat je snel zwanger wordt.

groetjes

3. meissje1984

27 jan 2009
    95
    0
    0
    hoi charmin,

Gefeliciteerd!, hoe heb jij dat bijgehouden dan door middel van tempraturen of testen?

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hoi,

Ik heb vanwege een zeer onregelmatige cyclus de prikpil gehad van begin 2005 tot de laatste prik in april 2008.
    Toen ik ermee gestopt was, klopte er weer niks van mijn cyclus. De ene keer had ik wel 2 a 3 menstruaties per maand en andere keer helemaal geen, dus ik kon daar niks van op aan :(.
    Eind augustus 2008 (ik had al 1,5 maand geen menstrustie) heb ik maar eens een test gehaald, en wat bleek, ik was zwanger :D:D.
    Meteen de huisarts gebeld en een afspraak gemaakt, en wij dachten dus dat ik nog maar een paar weken (4a5) zwanger was, dus toen ik de verloskundige belde kon ik 2-3 weken later komen voor de eerste echo.
    Maar nu komt het:
    Ik kom aan bij de verloskundige (19 september) en ik was zeer nieuwschierig hoe lang ik al zwanger was (vanwege mijn onregelmatige cyclus). En wat bleek nu, ik was al 12 weken en 2 dagen zwanger hihihi.

Dus ik was gestopt in april 2008 en blijkbaar al zwanger geworden rond eind juni (had ik juli nog een korte menstratie gehad).

Dit is dus mijn ervaring met de prikpil en zwanger worden.

Deel Deze Pagina