40+ers, wie is er zwanger van IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stewardess72, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoihoi,

hier alles goed, de eerste wachtdagen prima doorgekomen. Dochter heeft wel last van uur tijdverschil (dacht vannacht om één uur dat het ochtend was, en ging lekker luidruchtig spelen), maar dat komt wel weer goed.
    Nu weer die stomme utrobollen, maar hopenlijk .....:)

Linneke hoe is het met jouw geduld?

En stew, red je het nog met je klachten? En is je vertrouwen nu nog klein, of inmiddels? En volgende week alweer volgende echo. Mooi om te zien!

2. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Hoi eekhoorn,

Ik zit gelukkig niet in de wachtdagen dus. Vrijdag stoppen met die pillen voor het slijmvlies en dan over paar dagen ongesteld. Dan weer kijken naar het slijmvlies

Succes met wachten eek!

Ben benieuwd naar de echo stwardess

3. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    He meiden,

Hier alles ok. Voel me verrot, echt zoooo moe en moet elke 2 uur eten, tegen de misselijkheid. Heel anders dan mn eerste zwangerschap, dat deed ik fluitend!

Dus heb er nu wel echt vertrouwen in dat dit goed zit, mn lijf werkt zo hard. 7 november nog een echo, dan lekker naar de verloskundige om de hoek door, heerlijk!

Eek, laat die utrobollen dit keer zijn nut bewijzen, en geen bijwerkingen voor niks want deze ronde wordt hem!

Linneke, hoop dat na je rode dagen het slijmvlies in de baarmoeder weer in topconditie is!

Laterrrr

4. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Jammer dat we stiller worden. Snap het wel hoor, er zijn geen dagelijkse nieuwtjes ofzo. Weet zelf ook even niet wat te schrijven. Hoop dat het goed gaat!
    Grotjes

5. Suze70

Suze70 Nieuw lid

31 okt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik zal me even voorstellen. Ik ben alleenstaand en 42 jaar. Ik ben sinds februari dit jaar bezig met IUI-D (KID) bij UZ Gent. Ik heb op 10 oktober mijn 6 IUI gehad en gebruik sinds de 4e keer clomid. Op maandag 8 oktober was mijn grootste van de 2 eitjes 22 mm en moest 's avond spuit pregnyl zetten. Op 12 oktober heb ik de inseminatie gehad. Toen ik tegen de arts die de inseminiatie uitvoerde aangaf, dat ik de vorige keer al na 9 dagen ongesteld was geworden, heeft ie me utrogestan voorgeschreven. Deze ben ik op donderdagochtend 13 oktober gaan gebruiken: 3 x 2 per dag. Had wel beetje last van bijwerkingen, zoals soms beetje misselijk en wat eerder en vaker moe. Mijn NOD zou ik normaliter op woensdag 24e moeten krijgen, maar van de arts mocht ik pas op zondag de 28e testen. Deze was negatief. Ik heb dan ook vanaf zondag geen utrogestan meer gebruikt, maar ik ben ook nog steeds niet ongesteld. Zojuist naar het toilet geweest en toe ik afveegde was er een beetje uiterst lichtroze slijm. Ik weet dat utrogestan de ongesteldheid wat kan tegenhouden, maar 8 dagen. En na het stoppen met de utro al 4 dagen. Zou ik morgen nog eens moeten testen of is dat ijdele hoop.

En eekhoorn: heb je al getest. Ben benieuwd.

6. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ik had ook Utrogestan gebruikt, 14 dagen. Op vrijdag de laatste pil en werd meteen ook vrijdag ongesteld, terwijl ik pas dinsdag daarop mocht testen

7. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    #187 eekhoorn, 31 okt 2012
    Laatst bewerkt: 31 okt 2012
    Hoi Suze,

Leuk dat je mee komt schrijven! Spannend zeg! Bij mij duurt het ook zeker vier dagen ,na stoppen met utro, voordat ik ongesteld word. Heb je voor de zekerheid al extra testje gedaan? Zou ik doen, persoonlijk heb ik hekel aan die onzekerheid.

Mijn iui was afgelopen vrijdag, ik moet dus nog anderhalve week geduld hebbe, voordat ik mag testen.

8. Suze70

Suze70 Nieuw lid

31 okt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Eekhoorn en Linneke voor jullie reactie.
    @Eekhoorn: Voor jou dus nu de spannende weken. Succes! Ben benieuwd.
    @Linneke: veel succes de komende ronde!!
    @Stewardess: proficiat met je zwangerschap. Top!

9. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    He dames!

Suze, ook welkom bij de club!
    Jeetje, 6 keer IUI.....Ik hoop voor je dat het echt snel raak is hoor!!!!!

Meiden, vond ook al zo stil worden. Maar ja, ook hier verder geen ruk te melden.
    Denk en duim wel continu hoor!!!!!!!!

10. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen dames
    hoe is het vandaag met jullie?
    Stew lekker gebruikelijk misselijk?
    Linneke, morgen laatste dag van je medicijnen?

En Suze, weet jij al meer????

11. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Hoi eek, Suze en stew,

Voel me nu heel de week goed. Na inseminatie krijg ik iets anders als Utrogestan, omdat ik van alle bijwerkingen last had.
    Ik neem zo mijn laatste pilletje en dan wachten op de ongi

Kom net uit de stad, bepakt! Pfffff
    Nu die kleine van peuterschool halen

Fijne dag!

12. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

Linneke wat fijn dat je iets anders krijgt. Weet je al wat dat is? Ook iets met progesteron er in?
    Jammer Suze dat we nog niks van je gehoord hebben, ben wel heel benieuwd hoe het je gaat.
    En jij stewardess telt de dagen vast al af naar de volgende echo! Ga je daarna los??

Hier gaat alles prima, eerste wachtweek zit erop!

13. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Hoihoi,

Linneke, hoorde al dat ze in Belgie een alternatief hebben voor utro, als je last vande bijwerkingen hebt. Degene die ik sprak is erg tevreden over de andere variant!
    Suze, al getest?
    Eek, zo te lezen kom je de wachttijd aardig door?

Hier mag ik natuurlijk absoluut niet klagen. Maar voel me wel echt verrot.....
    Elke dag misselijk, moet continu eten, heeeeeel erg moe, huilerig en nu ook staking van mn darmen. Buik als 6 maanden zwanger, alles zit op slot en doet echt pijn. sleep me door de dagen heen, nog 4 weken dan wordt het vast beter!!!!!
    Maandag alvast intake bij verloskundige, en woensdag echo in t AMC. Daarna helemaal door naar de VK. Ik heb nog geen shopplannen voor de baby, eerst een ander autootje. En ik wil ook eerst weten wat het geslacht is, hoop op nog een jongetje, want met een meisje ga ik echt failliet aan jurkjes etc, hihi

14. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Hebben jullie allemaal fijn weekend? Hier gaat alles goed. Net lekker gesport en voel me hartstikke fit. Lijkt wel alsof ik minder last heb van de utrogestan, misschien gewenning?
    Hoop dat met jullie ook oké is, of in geval van stew, lekker-zwanger-nietoke-maarwelblij.

Doegdoeg

15. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Hoi Dames!

Hier ook een prima weekend gehad.
    Eek, al weer aftellen naar de testdag? mag je vrijdag testen?
    Ben zo benieuwd!!!!!

Linneke, al uit de rode dagen? Mag je dan meteen weer beginnen?
    Hoop het voor je, de medische molen is al zo veel geduld hebben....

Ik straks intake bij verloskundige, ben benieuwd.....Fiets al 2,5 jaar langs die praktijk en elke maand hoopte ik me aan te kunnen melden. En nu is het dan eindelijk zo ver dat ik daar naar binnen mag....Klinkt nogal labiel maar ik krijg er echt een brok van in mijn keel....(mijn zoontje is in onze oude woonplaats Amsterdam geboren, dus vandaar dat ik deze praktijk niet ken)

Meiden, hang in there, hoop zo dat we heel snel allemaal naar de VK mogen!!!!!

16. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Eek, ik weet nog niet wat het is, wat ik ipv Utrogestan krijg.

Gister al ongesteld geworden. Vanmorgen zh gebeld en mag vrijdag komen voor echo om te kijken of het nu weer schoon is. Als dat zo is mag ik gonal erbij prikken

Stew, was jij nou ook via iui zwanger? Succes bij verloskundige

Heb laten pendelen ( als ik het moet geloven), wel 2 x dec., dus als het goed is zal ik deze ronde zwanger raken

17. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames.

Dus Linneke, de officiele start van de nieuwe ronde. Hopenlijk wordt deze succesvol, en heb je straks geen last van de utro-vervanger.

Stew, hoe was de kennismaking bij de vk? Speciaal moment, zo mooi dat je daar nu echt voor jezelf naar binnen mag! had ik toen ik voor mijn dochter het eerste pakje ging kopen. Tranen met tuiten toen de verkoopster vroeg "zal ik het inpakken" en ik kon antwoorden "hoeft niet, het is voor mezelf" :D:D

Ik mag vrijdag testen, en de eerste zenuwen beginnen alweer te komen....

18. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Wow spannend Eek! Ik ben benieuwd en duim voor je
    Maar door de Utrogestan bijwerkingen lijkt het of je zwanger bent. Of heb jij daar geen last van?

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Ik doe geen iui, ben zelfs helemaal niet bezig met zwanger te worden, behalve dan soms in mijn hoofd... :) Maar ik wilde jullie alleen even bewonderend toespreken, en succes wensen, dappere veertigers op weg naar een kindje!

(Ik lees wel af en toe mee dus, dat begrijpen jullie nu...)

Moniponi

20. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Meiden, laat vrijdag een mooie dag worden!!!
    Linneke, jij een goede echo met startschot voor nieuwe ronde waarin je zwanger wordt.
    En Eek, voor jou een vette positieve test!

Lin, ben inderdaad via IUI zwanger geraakt. 1e kind kwam spontaan in 2008.
    In mei 2010 gingen we voor een 2e, maar een zwangerschap bleef uit. In 2011 de medische molen in, en bijna een jaar onderzoeken gehad. Laatste onderzoek was in mei, een laperascopie met doorspuiten van de eileiders. Pal daarna werd ik ineens spontaan zwanger, maar met 5 weken een VMK. Daar ik ondertussen 40 werd, in overleg met AMC meteen doorgegaan met IUI.
    En de eerste IUI, 3 maanden na VMK, meteen zwanger. Achteraf denk ik dus dat iets mn eileiders blokkeerde, en dat ze door het doorspuiten weer open zijn. Anders raak je niet ineens 2 keer in 3 maanden zwanger....Soms baal ik even dat deze ingreep niet eerder was gedaan, aan de andere kant zijn we erg blij en dankbaar dat het alsnog gelukt is....

Intake bij VK voelde erg goed. Gewoon lekker zwanger zijn, en niet zo klinisch als in een ziekenhuis. Zit al weer emo de folders en magazines die ik meekreeg door te lezen....

Moniponi, thanks voor je hart onder de riem!!!

Deel Deze Pagina