40+ers, wie is er zwanger van IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stewardess72, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Tjee, Eek,
    Kan me voorstellen dat je schrikt van IVF. Het is absoluut heel andere koek dan IUI zonder hormonen. Het spuiten, kans op overstimulatie, punctie en terugplaatsen, allemaal heftige factoren.
    Maar ik vind ze wel voortvarend en efficient in jullie kliniek. Ik moest echt praten als brugman om evt na 3 keer IUI naar IVF te mogen.
    En ja, IVF geeft een veel grotere kans op slagen dan IUI. En, wat mij persoonlijk aansprak is dat de resultaten echt zichtbaar zijn, je weet wat er gebeurt.
    Je weet hoeveel follikels je aanmaakt, hoeveel er na punctie een goede eicel hebben, hoeveel zich daarvan laten bevruchten, en hoeveel goede embryoᷰs er overblijven. Aleen na de terugplaatsing verlies je het zicht, en is de spanning enorm als je weet dat je technisch gezien zwanger bent maar dat je moet afwachten of het blijft plakken.....

Ik wens jullie succes met beslissen, het is hoe dan ook een heftig traject. Maar wel 20% slagingskans, t.o.v ongeveer 10% bij IUI...

Hier al aan het uitdijen....Niet zo zeer de buik als meer vet door het vreten....Kan wel de hele dag eten, liefst hartig. Ben al geen slanke den (maat 40 bij lengte 165)
    maar nu moet ik wel opletten anders kom ik nooit meer mijn uniform in.....

Grappig dat je oom over kwam uit Israel. Zat net te denken dat ik aan maar 2 bestemmingen een echte hekel heb, dat zijn Teheran en Tel Aviv. Beide vluchten zwaar en niet aardige passagiers....Maar lees dat met jouw oom wel gezellig was, haha.

2. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Ik reageer morgen weer, als afspraak is geweest.

3. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Gisteren in ziekenhuis geweest en we gaan over op IVF. Een hele stap, maar wel het meest kansrijken het beste passend bij onze situatie.
    Er is bloed afgenomenen aan de hand daarvan gaan ze de waardes bepalen en het schema van de hormonen vast stellen. Dat duurt zo'n twee weken en dan hebben we weer afspraak. Dan gaan we schema bespreken en vast stellen wanneer we kunnen starten. Dat zal dan januari of februari zijn.

Spannend hè! En tot die tijd even rust.

Hoe zijn ontwikkelingen bij jullie?

4. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Hoi stew en eek,

Grappig stew dat jij niet zulke leuke ervaringen hebt met de vluchten naar Israël. Maar die oom heeft ook wel z'n kuren hoor. Hij is bijvoorbeeld erg egoïstisch en betweterig. Maar verder wel heel enthousiast en gek op kinderen. Het was wel heel gezellig.

Eek, wat spannend allemaal, weer helemaal een andere weg in slaan.
    Wel even wachten, vind je dat niet erg?

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor echo. Ik weet niet waarom, maar was erg nerveus. Ik was ook erg misselijk en hoofdpijn ( hoofd ben ik al heel de week, dat komt door de decapeptyl).
    Er zaten 4 follikels. De grootste was nog maar 10 mm. Vorige x was hij al 16 mm. Dit komt doordat mijn cyclus nu anders is en menstruatie opgewekt.
    Ik moet donderdag terug komen voor weer een echo. Ze denkt dat ik donderdag een inseminatie krijg.
    Wat ik me alleen afvraag is. Zijn de follikels dan niet te groot. Ik dacht dat ze ongeveer 2 mm per dag groeien. Dan zouden ze 22 mm zijn. Vorige x waren ze 18. Wat denken jullie?
    Het is een nieuwe arts dus. Haar eerste werkdag.

Fijn weekend!

5. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ow ja stew, nog even over dat uitdijen. Ik ben dan niet zwanger, maar door de hormonen, heb ik enorme lekkere trek. Ben nu ruim 2 maanden met iui bezig, maar al 2 kilo aangekomen. Moet ook op de lijn letten. Ben 175 cm lang en maat 42.

6. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi linneke,

Spannend van de echo. De maat verschilt per persoon, maar het lijkt mij niet te groot. 18 lijkt me zelfs wat klein, omdat ze gemiddeld springen tussen 20 en 25. Een nieuwe arts lijkt me juist extra precies. Vervelend van de hoofdpijn.

Em volgens mij hebben we een vergelijkbaar figuur alledrie ( Hollands gloren) ?? Ik ben 1.68 en heb maat 40.

7. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Juist eek, ik heb net een berichtje terug gekregen vd fertiliteit. De follikel zal tussen de 18 en 22 mm moeten zijn. Hij zal dan rond de 22 zijn. Ik zei dat ik do. Voor echo moet, maar ik bedoel dinsdag.

We zijn dus alledrie hartstikke slank joh, haha

8. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Heeee

Hier stervensdruk weekend.
    En gelukkig weer iets meer energie, en geen misselijkheid zolder afgetrokken, en meer, fijn!

Heb al wel wat positiekleding van zolder gehaald en wat nieuwe dingen gescoord.
    En een ander autootje, nog geen 3 jaar oud dus erg fijn allemaal.

Eek, goed dat er duidelijkheid is en jullie besloten hebben! Fijn ook dat je even rust hebt nu, of had je nog snel een poging in dit jaar willen wagen met IUI?
    Anyway, klinkt alsof ze in jullie ziekenhuis goed nadenken over waar ze mee bezig zijn.

Linneke, volgens mij is je follikel dan prima hoor! Ik spoot ovitrelle toen hij 20 mm was, en had 40 uur later mn eisprong. Zal dus ook rond de 23 mm zijn geweest!

Tja.....slanker zal ik er voorlopig niet op worden, maar ik hoop dat we alledrie lekker gaan uitdijen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

9. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Fijn Stew, dat de misselijkheid minder is. Wat gaat de tijd snel, of niet. Nog even en je hebt er al een kwart op zitten.

En bij jou linneke, dinsdag iui?

Ik vind het niet erg (tot mijn verbazing) om even te wachten. Als we de volgende cyclus zouden doen, is de punctie rond kerst, en dat willen ze niet inplannen. Kan ik me zo mooi met man en dochter ook lekker richten op de kerstvakantie en me alvast 'voorbereiden', en dan de hormonen en stress pas in januari of februari, afhankelijk hoe mijn cyclus valt. Januari is ook op mijn werk nooit heel druk, dus dat is fijn voor als ik een hormoonmonster zou worden. En tussendoor nog snelle, laatste iui werd afgeraden.

Jullie al druk met sinterklaasactiviteiten? Ik heb vandaag boek van dikkie dik viert sinterklaas gekocht.

10. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

jammer dat er zo weinig contact is. blijven we wel hier schrijven?

Linneke, veel succes vandaag!! Doen ze vooraf nog een echo, of weet je dat niet? Ik ga voor je duimen.

11. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Hoi hoi, ik krijg vandaag alleen echo om te kijken naar de follikels. Ik denk do. Inseminatie

Beetje druk nu. Vader ligt in t ziekenhuis. Bloedvergiftiging

12. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Echo gehad. Follikels waren nog te klein. 2 van 14 mm. Het waren er ook veel te veel. Bij meer als 2 insemineren zij niet. Ik spoot 75 Gonal. En nu mag ik 37.5 spuiten. Om te voorkomen dat de andere follikels niet te groot worden.
    Vrijdag weer echo. En de arts zei misschien dan maandag inseminatie.

Mijn geduld wordt op de proef gesteld.

13. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh, wat een onverwachte uitkomst. hopenlijk helpt de aangepaste dosering.
    had je al wel eerder gonal gebruikt?

14. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ja 3 jaar geleden. Daar is mijn dochtertje van
    En bij vorige iuibehandeling. Dit is poging 2

15. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat bijzonder dan dat nu blijkt dat de dosering aan de hoge kant is. wel fijn dat het nog in dezelfde cyclus aangepast kan worden, al zal jij vooral balen dat er weer iets tussen komt. ben je nu ook extra gespannen of het wel goed verloopt? of heb je wel vertrouwen?
    hoop natuurlijk het laatste.

16. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ow nee hoor eek. Heb nergens last van. Ik baal ook niet, want elke cyclus verloopt nu eenmaal anders.
    Heb ook liever dat de follikels goed zijn en een paar dagen later inseminatie, zodat je weet dat je het meeste kans hebt op een bevruchting. En ook geen kans op een vierling ofzo.

En hoe is het bij jou? Jan. IVF?

17. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, dat is waar. Fijn dat je er zo tegen aan kijkt. Hopelijk is maandag de dag.

Bij ons is bloed afgenomen en op basis daarvan wordt hormoonschema bepaald. Over twee weken afspraak met arts en dan gaan we ook moment plannen. Waarschijnlijk eind januari of februari.

18. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Hoihoi,

Was hier druk met de sintintochten (zaterdag met mijn moeder en zondag met schoonouders)

Verder al bezig met laagje verf op commode en het ledikantje. Mogen ze straks
    toch nog van de zolder af....

Ben ook nogal uithuizig, in 1 week 3 keer uit eten/borrelen met vriendinnen.
    Komende week nog vakantie en aanstaande zondag weer aan het werk, zal wel weer even tegenvallen na een maand vrij. Verder niet veel te melden hier, pas vrijdag over een week weer een echo voor de combinatietest.

Linneke, goed dat de dosering gonal nu meteen wordt aangepast zodat dit geen verloren kans is. Hoop dat je de volgende meting 2 mooie eitjes hebt, en ze de IUI gaan plannen.

Eek, kan me voorstellen dat het wel lekker is om u in de sint/kersttijd even geen iuispanning te hebben. En de rust dat je weet dat jullie in het nieuwe jaar een nieuwe weg inslaan, met goede vooruitzichten!!!!

Hoorde gisteren van een vriendin dat haar schoonzus, 43 jaar oud en altijd single geweest, nu zwanger is. Ze heeft uiteindelijk voor KID gekozen, en werd van de 6e IUI zwanger. Ze is nu ruim 20 weken, en alles ziet er goed uit. Dussss.....het kan echt nog boven de 40 hoor!!!!!!!!!

XXX

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Breekt weer even in... Mijn "ex-buurmeisje" is ook onverwacht weer zwanger op haar 43ste, van een tweeling.

Onverwacht maar wel heel welkom. Er zijn wel wat spanningen rond een minder gunstige combinatietest van een van de twee kindjes, maar ze laten verder niets onderzoeken en wachten het gewoon af. Ze hebben al twee wat grotere kindjes. Vond ik ook heel bijzonder om te horen.

20. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super stew, kijk ik ooknaar uit om de spulletjes in orde te maken.

Voel jij al iets linneke? Wanneer weer echo?

Deel Deze Pagina