40+ers, wie is er zwanger van IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stewardess72, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ja leuk hè stew. Kamertje in orde maken.
    Lekker borrelen met je vriendinnen, gezellig.
    Wij zijnook naar Sint intocht geweest. Jade werd er stil van, normaal een kwek. Morgen komt hij hier weer aan het eind vd straat. Dus mag ze savonds weer schoentje zetten. Ze vind het allemaal heel indrukwekkend. Tja voor haar ook allemaal voor het eerst, ze is net 2 geworden.

Vanmorgen echo gehad. Het was me een drukte daar bij die eierstokken. Ongeveer 10 follikels. Krijg maandagochtend een punctie om erenaam weg te prikken. Schijnt nogal pijnlijk te zijn. Meteen ook de inseminatie.
    Ze vroeg wel of ik de punctie wilde. Maar ja ik twijfelde geen moment. Anders ben ik bijna 2 maanden voor niks aan het prikken. Ach en je moet er wat voor over hebben hè.
    Ik had ook heel de week af en toe pijn in mm onderbuik. Is niet verwonderlijk zei de arts met zoveel follikels.
    Maarja ze zijn gewoon bang op een meerling en complicaties

2. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Linneke,

Hoe is gegaan vanochtend? Pijnlijk, of is het meegevallen? En ze hebben ook inseminatie gedaan? Dan kun je gaan aftellen, spannend! Weet je hoeveel follikels geschikt zijn overgebleven?

Wij zijn gisteren naar intocht van de Sint geweest. Dochter is natuurlijk nog klein, maar is dol op pepernoten. En niet bang toen Piet haar de hand schudde. Maar het meest onder de indruk van het paard!

3. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    En stew, jou natuurlijk niet vergeten!
    Hoe is het bij jou? Wanneer naar de vk??

4. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Hoi eek,

Viel vies tegen. Zo vreselijk pijn deed het. Rot gevoel. Ze heeft bijna alles links weggeprikt. 1 hele grote. Rechts alles laten zitten. 2 die groot genoeg zijn. Ze vroeg wel of ik er 1 of 2 wilde laten zitten. Ik dacht, tja we willen eigenlijk geen tweeling, maar dacht met 2 wel meer kans dus.
    Na 2 uur na de punctie eindelijk geen pij meer. Ik werd er misselijk van. Voelde de pijn met lopen.

Leuk hè. Sint en pieten kijken. Grappig, het paard maakt meer indruk dan waar het eigenlijk om gaat.

Werk jij trouwens eek? Ik niet. Ben gestopt toen ik zwanger was. Was peuterleidster. En jij?

5. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi! vervelen dat zo'n pijn heeft gedaan! NL is ook het enige land waar ze een punctie niet met narcose doen! Maar, nu wel een goede kans met 2 follikels. Volgens mijn arts is op onze leeftijd de kans op een tweeling zo'n 7 of 8 procent, dus dat is niet heel veel. Ik ga voor je duimen dat er een prachtige bevruchting en innesteling ontstaat!

ik heb donderdag afspraak met arts, dat vind ik toch ook wel spannend. ik hoop dat mijn waardes allemaal beetje in orde zijn, en dat daar niet een onaangename verrassing weg komt.

Ik werk drie dagen in de week in het hoger onderwijs.Dochter gaat naar kinderopvang en heeft het erg naar zin. En moeder ook, want heb leuke baan. En ik geniet dubbel op dagen dat ik thuis ben.

6. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Hoihoi

De kans op n meerling met iui is 20%.

Ik ben niet zo voor werkende moeders. Jammer dat het in deze tijd helemaal in is. Maar ik heb daar mijn eigen mening over.

7. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Sorry Linneke,

Dat je zelf graag thuismoeder bent is prima maar een mening over het wel werken van andere moeders schiet bij mij helemaal verkeerd!!!!!

Ten eerste werk ik hoofdzakelijk voor mijn salaris, want dat kunnen wij niet missen. En nee, we wonen niet boven onze stand in een villa maar gewoon in een rijtjeshuis. En ben ook geen shopaholic we leven gewoon ook van mijn inkomsten.
    En ik ben dan ook nog gezegend met een superfijne baan, die ik ontzettend leuk vind en waarbij ik heeeel veel thuis ben. En ik ben nu een maand vrij geweest, om de opstart van de basisschool, maar ben erg blij dat ik ook weer even wat anders doe nu dan alleen maar thuis te zorgen.

Dus bespaar me die opmerkingen aub

8. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Jammer dat je meteen boos wordt en het niet kan respecteren/ accepteren dat iemand een andere mening heeft

9. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Linneke,

Ik word boos omdat je insinueert dat werkende moeders dit doen omdat het tegenwoordig in de mode is. Ten eerste ga je dan compleet voorbij aan het feit dat er ook vele moeders gewoon voor de centen werken. En je impliceert dat moeders het meedoen met de mode boven het welzijn van hun kinderen stellen.

De discussie over het welzijn van kinderen van werkende moeders ga ik niet met je aan, daar mag je je eigen mening over hebben. Ik persoonlijk heb prima ervaringen als kind van 2 werkende ouders. Maar ga er niet vanuit dat ik werk omdat het in is, en dus mezelf boven mijn kind verkies. Dan beledig je me.

Verder wil ik nog even zeggen dat een vriendin van mij, tijdens haar zwangerschap in de steek gelaten is door haar vent. Die kon de verantwoording van een kind toch ineens niet aan. Zij heeft er voor gekozen om het alleen te rooien, zonder alimentatie of uitkering. Ze werkt nu 3 dagen in de week, en haar ouders passen 2 dagen op, en 1 dag creche. Ze moet elke cent omdraaien om rond te komen, maar haar kindje komt niks te kort en krijgt alle liefde. En daar heb ik respect voor, ipv maar weer een handje op te houden bij de bijstand werkt ze hard en betaalt belasting. Daar neem ik dan mijn petje voor af!

10. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ik heb ook een vriendin die alleenstaande moeder is, dat is weer een ander verhaal

Maar je zoek het hier maar uit. Op deze manier heb ik geen zin meer om hier te komen. Ik kom hier voor m'n plezier! Jij mag jou mening hebben en ik de mijne!

Fijn leven verder

11. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Nou, jij plaatst een insinuerende opmerking over werkende moeders (dus zoals Eek en ik) en zodra ik daar tegenin ga haak je beledigd af.
    Blijkbaar heb je dan niet nagedacht over hoe lullig jouw stukje op anderen overkomt. Daar mogen wij dus niet op reageren.

Jammer, maar your loss!

12. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Eek, hoest met jou?
    Hoe was je afspraak vandaag? Goede uitslagen?
    Ben benieuwd.

Hier afgelopen week toch wel weer moe, dus las wel mee maar geen puf om zinnige reacties te geven. Vanaf gisteren weer lekker in mn vel, hopen dat het zo blijft! Morgen de echo voor de combinatietest, toch wel weer spannend!

Tot laterrrr X

13. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Daar mag je gerust op reageren, maar het gaat om de manier waarop.
    Ik respecteer jou mening. Maar uit jou felle berichten maak ik op, jij de mijne niet.
    Maar ik voel me natuurlijk nu door jou manier van reageren niet meer prettig hier. Dus ik kom nu niet meer lezen

14. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ik wil wel nog graag zeggen, dat ok wel over je woorden heb nagedacht. Jou situatie logt wel wat anders denk ik. Je leeft en woont niet lux, zoals de meeste werkende moeders wel tegenwoordig. Ik doel meer op dat veel mensen tegenwoordig alles willen. En kinderen en een leuke baan en duur huis, 2 auto's, vaak op vakantie enz.. De kinderen zijn hier de dupe van. Ook heb jij nog een baan waarbij je vaak thuis bent en wisselende diensten draaid. Ik heb net vooral over moeders die dus vooral egoïstisch zijn. En gestrest de kids wegbrengen en ophalen.

15. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik lees met verbazing jullie berichtjes. Stew, ik sluit me bij jou aan. En linneke jammer dat je je mening zo zonder ruimte voor context, deponeert.

Vandaag gesprek gehad met arts. Niet gunstig, heb namelijk te laag amh. Krijg daar nu ook iets voor. Wel balen.

16. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Wat is AMH Eek?
    En kan het met medicatie verbeteren?
    Nu ook later aan de IVF of is daar nog niks over te zeggen?

Hoop zo dat snel bingo is voor je!

17. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Wat ik ook niet begrijp is, waarom gaan jullie niet gewoon mailen? Ik heb is even terug gelezen, maar er komen wel steeds die 2 berichtjes plaatsen en niet meer terug komen. Jullie zijn zo met elkaar

18. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lage amh betekent slechte ei cel voorraad. De veroudering slaat toe. Minder kansrijk dus.

19. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Shit Eek!

Gaat die medicatie daar wat aan veranderen?
    En moet je dan straks meer dan gemiddeld aan hormonen spuiten om meer follikels te laten groeien?
    Is wel klote om te horen, kan me voorstellen dat je hier niet op zat te wachten...

Vandaag de echo gehad, en gecombineerd met bloeduitslag meteen de uitslag van combitest.
    Was erg mooie echo, kindje druk aan het bewegen, zwaaien naar ons en ook nog de hik. Was na 5 jaar vergeten hoe we hiiiervan onder de indruk waren....
    Ben ook 4 dagen vooruit gezet, kindje was goed gegroeid en deze meting stuk nauwkeuriger te maken dan paar weken terug. Ben nu 12.5 weken, uitgerekend op 09-06-13.

Uitslag combitest was ook goed. Alleen op basis van mn leeftijd is de kans op Down al 1 op 70. Maar de uitslagen van het bloed en de nekplooi (1,2 mm) waren zo goed dat de uitslag nu 1 op 450 is. Ook was het neusbotje al goed te zien op echo, dus goed teken. We gaan dus niet verder voor een vruchtwaterpunctie.

Morgen Sinterklaasfeest op mn man zn werk, Friso is nu al zenuwachtig haha
    En dan morgenmiddag nog een receptie van oom en tante, ivm 30-jarig huwelijk.
    De kleine man zal daarna wel gesloopt zijn....

20. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, wat fijn om een mooie echo te zien en een goede uitslag te krijgen. Heerlijk! En nu ga je ook nog beter voelen, super!

Hier gaat minder heb erg veel moeite met de uitslag en ben het vertrouwen even kwijt.

Medicijn kan voorraad niet veranderen, en de kwaliteit van eicel ook niet, maar kan wel een boost geven aan de omgeving om zo alles toch wat optimaler te krijgen. Moest er zsm mee starten, maar duurt een week voordat ik het heb, moest eerst besteld worden.

Leuk sinterklaas. Wij ontmoeten hem vanochtend bij supermarkt, maar dochter zette het op een huilen bij Sint. Gelukkig mocht piet wel troosten met pepernoten.

Deel Deze Pagina