40 graden koorts na vacc? (11 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mispoes, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Gisterenochtend (9.30u) heeft onze jongste (11 maand) zijn DKTP-Hib en Pneu vaccinaties gehad. Nu kreeg hij gisteren later op de dag 39 graden koorts. Nou dat kan natuurlijk. Hij werd vanmorgen wakker met nog steeds 39 graden koorts en later vandaag 40 graden. Heb de assistente gebeld, die zei me dat ik het in de gaten moet houden, letten op sufheid en eten/drinken. Oke. Doen we! Toch zit het me niet lekker. De andere kinderen hebben nooit ergens last van gehad na een vacc, en W zelf ook niet, bij de eerdere inentingen......... Vanavond had ie nog steeds 39.9 bij het naar bed gaan. Vind het nu wel erg lang duren. Iemand bekend mee?

bedankt vast voor de reacties! (stom misschien, dat ik me bij de 3e nog steeds zo druk maak om dit soort dingen, die waarschijnlijk wel weer over gaan............pffff)

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het kan heel goed hoor. Misschien was zijn weerstand even iets lager? Koorts is in principe een standaard bijwerking. Ik dacht dat je gewoon pc mag geven. Als de koorts morgenochtend nog steeds aanwezig is, is het 48 uur en dan wordt er aangeraden toch met de HA contact op te nemen.

3. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Dankjewel voor je reactie babyproject. Zo raar dat ik er onzeker van wordt, maar dat is misschien JUIST wel omdat geen van de andere kinderen (en hijzelf) er ooit last van heeft gehad.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Koorts kan tot 48 uur na de vaccinatie volgens mij, duur het langer dan misschien toch een virus te pakken?! Is hij verder ziek?

Hoop dat de koorts morgen gezakt is, bij twijfel gewoon huisarts bellen!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Was hij al iets van verkouden ofzo?
    Mijn jochie was bij een vaccinatie ook amper verkouden, was al flink op zijn retour. Maar direct na de prik kreeg hij flinke koorts en de verkoudheid kwam ook terug. Hij heeft nog zo'n 10 dagen gesukkeld met die verkoudheid en af en toe verhoging.. Zijn weerstand kon die dubbele aanval niet zo goed aan..

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Jaa! Hier ook net last van gehad. Onze man was op de dag wat aan het niezen de dagen voor de prikken en ja hoor, 2 dagen hoge koorts na de vaccinatie wat normaal 1 dag was (schrok ook wel een beetje)....dus het lichaam is dubbel op aan het vechten. Hier werd het op dag 3 minder.

Sterkte, Charlie

7. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Dankjulliewel voor de reacties weer!

We zitten nu op dag 3 (donderdag, vrijdag en dan nu zaterdag) Hij werd wakker om 7.15 met 38.9, hij heeft nu in ruim 5 kwartier al 2 hele volle poepluiers gehad, en de koorts is weer opgelopen tot 39,5. Ik wacht het vandaag nog ff af. Hij lijkt er verder niet heel ziek van, behalve hangerig.

Oja hij was niet ziek of verkouden de dag van de vacc.....

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Waarschijnlijk toch een virus te pakken.. Als hij verder goed eet en drinkt en niet suf is zou ik ook even afwachten..

Deel Deze Pagina