40 graden koorts van tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MvN, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Kan dit? Mijn meisje heeft nogsteeds 40 graden en koorts en ook onze eigen huisarts zegt aankijken ( althans die kloteassistente )

Maar kan je zo'n hoge koorts krijgen van tandjes? Ik vind dit zo zielig voor mijn meisje!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie heeft het wel 2 keer gehad (en heeft alles inmiddels). Dat was een periode waarin hij al wat minder weerstand had (verkouden geweest). Dat heeft 2a3 dagen geduurd, en daarna was het over.

Omdat hij veel pijn leek te hebben heeft hij paracetamol gehad, maar van de koorts zelf had hij weinig last. Alleen wat meer slapen..

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja hoor dat kan best van de tandjes zijn. Ons meisje is ook twee weken heel ziek geweest (virus icm tandjes). Onze kinderarts zei dat bij "Zahnfieber" (tandenkoorts zoals ze het in Duitsland noemen) de temperatuur vaak een dag hoog is (kan dus ook 40 graden zijn) en dan vaak weer een dag lager/normaal.

Houd in de gaten of ze goed blijft drinken, want ze drogen snel uit. Zeker icm diarree.

4. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Volgens mijn huisarts is 40 graden koorts te hoog voor tandjes. De assistente heeft ook tegen mij gezegt dat ik het maar aan moest kijken, maar niet langer dan drie dagen. Ik had er een slecht gevoel bij en heb toch eerder gebeld en mocht toen (na een beetje aandringen ;)) toch komen. Uiteindelijk moest zoonlief vier dagen in het ziekenhuis blijven ... was mijn gevoel toch juist.

Als je het niet vertrouwd, gewoon weer bellen hoor. Vertrouw op je moedergevoel!
    En nog een tip die ik meekreeg vanuit het ziekenhuis: Zeggen tegen de assistente dat je kindje lusteloos is, moet jij eens opletten hoe snel je mag komen. Beter een keer teveel naar de huisarts.

Succes en sterkte met je meisje.

5. MvN

MvN Niet meer actief

Oke, en hoe lang mag je kindje zown hoge koorts houden? net was et net geen 40 graden, 38,8. Ben zo bang dat ik als zeikerd word aagezien. Ze is ook al 4 weken verkouden :( Vorige keer had ze 5 dagen koorts dus ik naar de huisarts, komen we daar.. heeft ze geen eens koorts meer! grrr

Deel Deze Pagina