40 graden koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cat2, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Dochtertje heeft 39.9 graden koorts. Sinds gister verhoging, loopt steeds verder op. Nu dus 39.9 als hoogste. Ik maak me zorgen. Ze oogt verder prima, kruipt rond, speelt en eet, plast en poept.
    Hoe kan ik verder nog merken dat ze uitdroogt? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Moet ik hiervoor de dokter bellen?
    sinds gister toen ze 39 passeerde geef ik zetpillen.

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier werd me geadviseerd om gewoon extra water te geven, goed op te letten dat ze niet suf worden of opeens niet meer reageren. als ze nog gewoon spelen is er weinig aan de hand.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Veel laten drinken en lekker fruit eten. Zolang ze zich goed voelen en spelen valt t echt mee. Als ze lamlendig op de bank gaat liggen (was hier t geval) dan uiteraard wel de dokter bellen, dan zou ze een oorontsteking oid kunnen hebben.
    Kleine kindere kunnen hele hoge koorts krijgen, juist een teken van bestrijding! Dus die koorts alleen zegt niet zoveel

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Als ze morgenochtend nog zulke hoge koorts heeft zou ik naar de huisarts, maar voor savonds is dit opzich best acceptabel zolang ze niet suf of heel erg ziek wordt. Wel proberen veel te laten drinken

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik zou niet te vaak zetpillen geven, koorts zorgt ervoor dat de ziektekiemen zich niet kunnen vermenigvuldigen en als je die koorts gaat onderdrukken krijgen die ziektekiemen de ruimte om zich juist wel te vermenigvuldigen. En duurt het ziek zijn langer. Dus zolang ze niet suf is of pijn heeft zou ik terughoudend zijn met zetpillen en de koorts lekker zijn werk laten doen.

6. Veera

Veera Niet meer actief

Dit is ook een goeie idd. Ik gaf zetpillen toen dochter oorontsteking had omdat ze met hele erge pijn lag te jammeren. Maar de koorts zakte dan om vervolgens NOG meer omhoog te schieten, doordat het wordt onderdrukt loopt t daarna weer heel snel op en dat is ook niet goed.
    Dus zolang er geen pijn is beter geen zetpillen

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hier ook zoontje 13 maanden koorts nu 39.4 sinds maandag ben gisteren terug vana vakantie van acht eigenlijk en ga morgen ook dokter bellen

Hij eet speelt etc wel

En heeft net een kuur gehad vorige week voor dubbele oorontsteking

Ik zou even aankijken meestal advviseren ze na 3 dagen koorts even te komen checken

Zo lang ze spelen eten etc niet teveel zorgen maken

Alhoewel dat lastig gaat

Als ze echt ziek ogen of ze gaat zich anders gedragen dan zou ik even de hap bellen

8. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    zolang de kids alert zijn, goed plassen en drinken maak ik me niet snel zorgen, ook niet bij 40+, mocht het langer dan 2 a 3 dagen duren bel ik de huisarts.

9. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Drie dagen 40 graden is nog acceptabel, daarna naar de huisarts. En ook naar de ha als ze heel suf oogt of als je moederinstinct een 'niet pluis' gevoel geeft!

10. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hoe oud is ze

11. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Altijd naar je eigen gevoel luisteren die is meestal juist

Jij kent je kind het beste

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Koorts is niet bedoeld om groei van virussen of bacteriën tegen te gaan... Koorts is een reactie op de verhoogde activiteit van het lichaam om die indringers te doden. Hierdoor worden allerlei processen in gang gezet en wordt het lichaam in een soort hyper modus gezet en dus krijg je koorts.

Als je kindje morgen nog zulke hoge koorts heeft zou ik wel even bellen.
    Verder veel drinken en paracetamol. Meer kan je niet doen :(. Sterkte!

13. cat2

cat2 Niet meer actief

13 maanden nu.

Ik dacht dat zetpillen vanaf 39.5 gegeven worden. Maar wat hiervoor gezegd wordt daar zit ook wel iets in.

14. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0

Ik heb ook zetpillen gegeven van 240 gisteren omdat we terug gingen vliegen en hij wat hangerig was

Nu net 120 mg gegeven en zit in romper te spelen

Hij had vanmiddag lang geslapen tot half 7 dus beetje uit ritme door vakanties etc

Ik zou voor slapen toch even zetpil geven

En goed in gatwn houden lekker water geven

Geef je fles of bv ?

15. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hoe gaat hetnu?

Hier net weer 38 graden is nu 5e dag heb toch maar even dokter gebeld mag komen om 12:40

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Koorts zorgt er wel voor dat virussen en bacterieën minder hard groeien.

Een kindje mag gewoon 3 dagen koorts hebben, zeker als het goed drinkt en niet suf is. Na 3 dagen altijd even langs de huisarts.

17. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Mijn huisarts vertelde, tot 38,5 is het verhoging en is dat het teken dat het eigen lichaam aan de slag is, daarboven (wanneer het koorts wordt) kan het lichaam die functie niet meer goed aan en geef je pcm. Dus wij geven boven de 38,5 óf als ik denk dat ie veel pijn heeft met bijv doorkomende kiezen.

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik wacht vaak 3 dagen en als hij dan de 4e dag nog koorts heeft bel ik de dokter. Echter is mijn ervaring dat de koorts dus juist vaak die 4e dag verdwenen is, tenzij ze dus echt iets onder de leden hebben, zoals een oorontsteking bv. Maar dan merk je vaak ook wel pijn of andere ongemakken, dus dan zou ik wel eerder gaan.
    Als ze nu gewoon eet en drinkt, lekker speelt en niet suf overkomt zou ik het nog even aankijken. Kleine kindjes kunnen zo maar opeens hoge koorts hebben en het kan ook zo maar weer verdwenen zijn.
    Zetpillen geef ik hier als de koorts richting de 40 graden gaat, maar hij is dan vaak ook echt niet lekker, voelt zich lamlendig en hangt alleen maar en ook als ik merk dat hij pijn heeft, bij doorkomen van tanden/ kiezen bv.

Sterkte, hopelijk is ze snel weer opgeknapt!

19. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier zitten we al op dag 7 met 39/40 graden :(

Uitdrogen zie je oa aan droge luiers, huilen zonder tranen, droge lippen en tong

Deel Deze Pagina