Tips gevraagd tegen "huiluurtje"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda24, 15 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda24

linda24 Lid

22 jun 2007
    28
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ons dochtertje van 9 weken oud is elke avond vanaf een uur of half 7 tot een uur of half 10 echt heel erg onrustig. Volgens het CB zou het om een huiluurtje gaan en moet ik me er niet al te druk om maken. Helaas, dat doe ik dus wel. Ze huilt zich echt helemaal overstuur en op slechte dagen is ze dan ook haast niet te troosten. Zo zielig om dit aan te moeten zien!

We hebben echt al van alles geprobeerd. Van wandelen tot een ritje met de auto, lekker uitgebreid in bad (in bad is ze overigens rustig maar zodra ze eruit komt begint het hele liedje weer opnieuw), zachtjes tegen haar praten maar niks schijnt echt te helpen.

Ik heb intussen wel door dat het eigenlijk al een beetje begint rond de klok van 5, wanneer ze haar flesje krijgt. Dat drinkt ze dan maar gedeeltelijk op om vervolgens een klein uur later weer om een voeding te komen en zo sukkelen we dus maar door tot ze uiteindelijk in slaap valt. En als ze eenmaal slaapt, is ze ook écht vertrokken. Dat is verder geen probleem. Ze slaapt al vanaf haar geboorte 's nachts een kleine 5 uur aaneengesloten en de laatste 2 nachten slaapt ze zelfs helemaal door.

Ik was benieuwd of jullie misschien nog tips of do's and don'ts hebben want van het CB word ik niet echt veel wijzer.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Linda

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heb je een draagdoek geprobeerd?

Hoe gaat het overdag?
    Hoeveel voedingen geef je? Hoe lang duurt een voeding?

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Je moet ff googelen op baby taal (dunnogwat)

Heeft te maken met te weinig boeren

4. linda24

linda24 Lid

22 jun 2007
    28
    0
    0
    Overdag is ze echt het zonnetje in huis! Vrolijk, opgewekt en gaat ook gewoon slapen wanneer ze moe is. Tot zo ver geen probleem. Ze krijgt in principe 5 voedingen per dag van 150cc. Op de dagen dat het écht niet lekker gaat drinkt ze vooral die van 5 uur in etappes en meestal niet helemaal leeg. Overdag doet ze ongeveer een 15 á 20 minuten over een voeding.

We hebben een draagdoek geprobeerd, overdag vind ze dat ook geweldig maar 's avonds werkt ie niet.

5. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Dunstan babytaal!

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Draagdoek of ergonomische draagzak was hier bij 4 baby's waarvan 1 met een zeer heftige trauma echt een uitkomst !

7. linda24

linda24 Lid

22 jun 2007
    28
    0
    0
    Net even wat info opgezocht over babytaal. Dat ga ik meteen in praktijk brengen!!

En we zaten er inderdaad al aan te denken om eens een draagdoek uit te proberen. En dan voor manlief een ergonomische draagzak want die zit het niet zo zitten om met doeken in de weer te gaan haha

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Herkenbaar. Het is echt niet leuk om je kind zo te zien huilen. Het is hier vanzelf overgegaan, na 6 weken werd het minder en dat schijnt een vrij gangbaar patroon te zijn.

Een baby die huilt in de liefhebbende omarming van een ouder is nog altijd veel beter af dan een baby die alleen huilt. Want al kun je het probleem misschien niet direct voor haar oplossen, je bent er fysiek en mentaal voor haar en steunt haar. Misschien is dat iets waar je voor jezelf ook een beetje troost uit haalt?

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn dochter is 's avonds of klaarwakker en rustig, of ze huilt en is onrustig. Dit laatste heeft hier twee oorzaken: of er zit een boertje dwars, of ze wil slapen maar kan niet in slaap komen.

10. Koon

Koon Niet meer actief

Hier hetzelfde gehad. Uren huilen. We zaten dan met haar op de bank, af en toe viel ze dan in slaap. Draagdoek vond ze alleen fijn als ze rustig was.
    De eerste weken ging het soms tot 3.00 door. Het werd steeds korter. Nu met bijna 5 maanden gaat ze bijna altijd goed slapen.
    Begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Deden wij ook. Ik ben 5x bij een osteopaat geweest, wat ook wel geholpen heeft om de pieken van de onrust eraf te halen.
    Wat het uiteindelijk geweest is weten we niet. Zelf denken we 'gewoon' onrust, erg prikkelgevoelig, misschien nog niet helemaal klaar geweest voor een leven buiten de buik. Maar dat laatste klinkt wel zweverig ;)
    Hier heeft de tijd haar goed gedaan. Ze is nu heel rustig, helemaal niet meer zo prikkelgevoelig, kan haar overal mee naartoe nemen.

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Klinkt ook alsof ze wil clusteren. Ik zou een draagdoek aanschaffen en steeds kleine voedingen geven. Google even op clusteren.

12. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Hier werd rond die leeftijd 's avonds ook ontzettend lang gehuild. Mijn zoontje kreeg FV en ook daarmee kunnen kindjes clusteren. Wij gaven hem steeds een klein flesje, 30/1 of 60/2 en daar had hij steeds even behoefte aan. Dan was het weer een uurtje goed.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Was hier heel in het begin ook. Achteraf clusteren net wat hier boven word gezegd. Ze had gewoon honger en kreeg vlot op elkaar een flesje. Nu al weken geen onrustige avond meer.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd dunstan babytaal, draagdoek en clusteren

15. linda24

linda24 Lid

22 jun 2007
    28
    0
    0
    Ik ben idd sinds een paar dagen aan het clusteren en ik moet zeggen dat dat, in combinatie met de dunstan methode, echt wel een verschil maakt!!

Het echte hysterische huilen is sinds 2 dagen gestopt. Nu nog op jacht voor een draagdoek en dan hoop ik dat het ver over is. Bedankt allemaal! Ben hier enorm mee geholpen!

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Super zeg! het wordt vaak tussen 3 en 4 maand makkelijker ;)

17. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Wat fijn! Geeft weer wat rust :)

18. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Dit dacht ik ook meteen.
    Dat hebben mijn zoon en dochter ook allebei een paar weken gedaan. Vooral aan toegeven, dan is de behoefte van je kind het snelst bevredigd. Bij ons was het ook bij beide kinderen van de ene op de andere dag over.

Edit: o ik zie nu pas dat je al gereageerd hebt, had nog niet doorgelezen.
    Maar iig fijn dat het zoveel verschil lijkt te maken. Geniet ervan, want hoewel het tijd kost, is het ook heel fijn om zo knus met je kind te zijn.

19. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Fijn dat het zoveel beter gaat!

Ik vroeg me net nog even af, hè: Waarom noemen ze het in vredesnaam huiluurtje als het veeeeel langer dan een uur kan duren? :(

Deel Deze Pagina