Proficiat met je zwangerschap meid!! Ik hoor rondom mij steeds meer en meer mensen die zwanger worden na hun 35ste. In principe denk ik wel dat ik de zwangerschap nu veel bewuster zal beleven en als het goed mag blijven gaan ook meer zal genieten van de baby...bij mn zoon was alles zo overweldigend en nieuw en besefte ik achteraf dat ik minder kon genieten..was snel in paniek enzo.. Ik ga wel pas gerustgesteld zijn denk ik ams ik ook 20weken ben.. Qua symptomen heb ik nu enkel last van regelmatige hoofdpijn...soms wat steekjes enzo in onderbuik mr vooral heel moe de hele dag..die vrijdag (dag voor mn NOD) heel ziek geweest en misselijk de hele dag maar daarna nie echt meer...we zien morgen wel denk ik..ik moet dan direct na de gyn nr mn werk dus hoop goed nieuws dat ik daar niet moet aankomen in tranen! Voorlopig probeer ik te genieten en mij geen zorgen te maken..
Hoi jou kan ik nog van testtopic ergens in februari herinneren, toen is het helaas misgegaan. Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Bedankt!!! Straks nr de gyn dus dan weet ik toch al iets meer!! Ik probeer rustig te blijven!! Ik houd jullie op de hoogte!!
Hier ben ik dan terug! Voorlopig ziet alles er goed uit. Ik ben 6weken+1dag ver. Uitgerekend eind maart. Volgende week mag ik nr het labo in het ziekenhuis vr een extra bloedafname. De volgende afspraak staat vast op 26aug en dan nog es 3weken erna. Gezien mij leeftijd en voorgeschiedenis kreeg ik ook 2 soorten medicatie voorgeschreven..1 lichte bloedverdunner en 1 pil die ik vaginaal moet inbrengen. Voordschriften liggen in de auto dus ik kan niet nagaan wat de namen zijn vd medicatie want ik ben aan het werk! Ik kan nu enkel hopen dat het goed blijft gaan! Ik zag ook een kloppend hartje
Wat fijn! De bloedverdunner is waarschijnlijk Ascal (acetylsalicylzuur) en vaginaal tabletten progesteron. Houd wel rekening met veeeeel afscheiding met die vaginale tabletten Had hiervoor een stapel katoenen onderbroeken gekocht bij de zeeman zodat ik geen inlegkruisjes hoefde te gebruiken
Misschien dan ook maar fijn dat alles zo een verassing is. Ik duim zo hard voor je dat het goed gaat!!
Wat f Wat fijn dat de eerste echo goed is gegaan, en dat je ook het hartje al hebt zien kloppen! Toch weer een mooie geruststelling voor nu en ook dat je regelmatig afspraken hebt. Ik wens je hele fijne, gezonde zwangerschap toe!
Bedankt! Ja de gyn wil me om de 3weken zien gezien mijn leeftijd en verleden met miskramen! Hij vind dat alles er goed uit ziet mr ik verlang nr de periode dat ik echt opgelucht kan genieten...nu zijn de curciale weken...elk toiletbezoek heb ik wat schrik...
Hoi meiden Ik schrijf graag mee als veertiger. Het is nog wat vroeg maar ben bijna 6 weken zwanger! Helaas vorig jaar mijn zoontje verloren bij 35 weken, ik bid dat het deze keer goed blijft gaan. Wat doen jullie om extra fit en gezond deze zwangerschap te blijven? Ik wilde gaan zwemmen en proberen vaker nee te zeggen en meer rust te pakken? Veel succes allemaal groetjes
Hoi Wat erg wat jij hebt moeten doorstaan!! Ik duim zo mee met jou dat het goed mag blijven gaan! Ik probeer mij zo rustig mogelijk te houden momenteel! Hier moet ik binnen een 5tal weekjes testen ondergaan dus ik durf pas echt te geloven dta ik zwanger ben als ik dan goed nieuws krijg! Bij mijn vriend hebben ze namelijk ontdekt dat hij chromosoomafwijking meedraagt!! Bang afwachten dus de komende weekjes. Ik kreeg als medicatie Asaflow en Utrogestan ook voorgeschreven naast het Foliumzuur omdat ik al een aanral miskramen had de afgelopen jaren!
Veel succes met alle onderzoeken, ik kan me goed voorstellen dat het ongelofelijk blijft! Slik je ook aspirine preventief? Hou je ons op de hoogte? Groetjes
Hoi ik ben er terug. Deze morgen had ik een afspraak bij de gyn voor een nieuwe echo! Ik ben vandaag 9weken+2dagen. Het ukje is heel mooi gegroeid en al heel beweeglijk..heel mooi om de armpjes en beentjes te zien wiebelen op de echo...en de hartslag konden ze denk ik horen tot in de wachtzaal! De nieuwe afspraak is op 16september mr door de afwijking in de chromosomen van mn vriend moet ik op 19sept een vlokkentest laten doen. Ik kan dus jammer genoeg nog niet genieten nu..de angst .de onzekerheid..ik kan nu enkel leven op hoop dat het kindje oke is!!! Hierbij laat ik jullie meegenieten van de nieuwe echo die ik zelf ontzettend schattig vind
Wat fijn dat je al zoveel ziet, ik begrijp je zorgen, maar probeer toch een klein beetje te genieten hoe lastig ook, het leeft het is een wondertje! Jullie wondertje! Ik wens je het allerbeste! Ik moet 31 augustus voor de eerste echo. …
Gefeliciteerd! Wat leuk, ik ben 38 en weet sinds gisteren dat ik ook zwanger ben! Toch wel weer spannend allemaal.
Hallo allemaal. Ik ben 40 en nu 15 weken zwanger van mijn vierde. Ik ben er pas achtergekomen toen ik al ruim 10 weken was. Ik woon in het buitenland en hier word nog de combinatie test gedaan hier kwam een 1/158 kans uit op trisomie 21. De 12 weken echo was verder prima en de nekplooi ook. Ik heb vanochtend bloed laten afnemen voor de NIPT test, word een spannende week.