4 follikels.. IUI poging 5 gaat niet door.. Wat nu?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lauraw25, Sep 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    Hoi meiden,

Vanmorgen tijdens de follikelmeting 4 follikels gezien.. ze zijn 19mm.. 16mm.. 15mm en 13 mm.. Daardoor gaat de inseminatie helaas niet door.. :(
    Daarnaast heb ik ontzettende rechterschouderpijn. Waarschijnlijk door het groeien van de eitjes. Ik heb eigenlijk al gelijk tegen die arts gezegd dat ik deze poging niet wil laten schieten en dat we thuis zelf wel aan de slag gaan. Ze kon me wel begrijpen. Hoe denken jullie erover??

De follikels zullen nog wel even doorgroeien dus zal de pijn nog wel een paar dagen houden ben ik bang.. Als ik de pregnyl zet.. Is het bijna zeker dat ze alle 4 springen..

Wie heeft soort gelijk meegemaakt??

Liefs laura

2. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    2,085
    216
    63
    Ik snap dat je het als een verloren poging zal zien maar denk hier wel goed over na.

Hier hadden we 2 eitjes die beide zijn gesprongen en beide bevrucht.
    Wij hebben nu gezegd bij 3 eitjes of meer gaan we er niet voor.
    Maar het zaad van mijn vriend was ook wel heel ver boven gemiddeld :) Weet niet hoe de kansen nu liggen maar met 2 eitjes gaan we wel verder. Maar stel dat ze alle 4 bevrucht raken?
    En ze blijven zitten.
    Lijkt me erg pittig en beangstigend maar dat moet je even voor jezelf nagaan hoe jullie er tegenaan kijken.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Als je die pregnyl zet, zal die van 15/13 niet bevruchtbaar zijn. Die van 19 en die andere grote misschien wel. Ik zou zelf ook t risico nemen maar daar heb je misschien niks aan..

4. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    2,085
    216
    63
    Ik weet niet zo goed hoe het met de pregnyl werkt maar als je er zeker van bent dat alle 4 de eitjes springen, dan zou ik het niet wagen. Maar springen alleen de 2 gotere, dan natuurlijk wel :D
    Maar goed onze situatie is natuurlijk anders. Als wij geen kindjes hadden gehad, hadden wij ook geen kans laten schieten.
    Maar van 2 kindjes ineens naar 6... hihi..
    Dus daarom sta ik er natuurlijk ook anders in.
    Je moet doen wat goed voelt.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik weet niet hoelang jullie bezig zijn maar bij mijn laatste iui had ik er 3. Na overleg zijn wij er voor gegaan ondanks de goede kwaliteit van mijn vriend zijn zaad. Wij doen al ruim 2 jaar over om zwanger te raken dus onze arts zei: om 1 eitje te bevruchten duurt het al zo lang dus hoe groot is de kans dat ze alle drie bevrucht raken. Uit eindelijk is die iui mislukt.
    Maar ik zal een gok wagen. Die twee grote kunnen misschien bevrucht raken maar dat is ook uit eindelijk de bedoeling; je kansen vergroten.
    Ik had het gevraagd bij de laatste iui, hoeveel 3lingen er zijn geboren. En in 12 jaar is dat bij 1 stel gebeurt....

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Ik heb het wel eens gehsd met 3 follikels. Ook een vrij verbod en ik moest maar afwachten tot de volgende ronde (overigens toen nog geen IUI alleen OI).

We hebben ons er niet aan gehouden en hebben toen ook gewoon gevreeën maar geen pregnyl gezet.
    Daarna was er op de echo te zien dst ze niet allemaal gesprongen waren en dat ik een cyste had.

Ik zou het denk ik ook wel aandurven maar dan zonder pregnyl.

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook gewoon proberen maar dan wel zonder pregnyl.

Heb ik deze ronde ook nog gedaan. Er waren 5 groter dan 12 (twee van 18, 1 van 14 en 3 van 12).
    Geen pregnyl gebruikt maar wel gewoon geklust.

Maar houd wel rekening met cystes :(

8. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

Dec 27, 2014
    2,069
    1
    0
    Gelderland
    Ligt er aan wanneer je normaal gesproken je pregnyl zou moeten zetten... pregnyl geeft de follikels namelijk ook nog net even een boost.

Ik zelf zou in deze situatie niet het risico nemen omdat ik een extra verhoogd risico heb op vroeg en dood geboorte. Maar als er bij jullie verder geen rare dingen zijn... zou ik het denk ik wel proberen met of zonder pregnyl. Maar ik zou wel de uitslagen van de semenanalyse in je achterhoofd houden. ;)

Denk er goed over na, en doe wat voor jullie goed voelt zou ik zeggen.

En wat betreft de cystes... als je die krijgt kan t zijn dat je daar ook enorme last van gaat krijgen. Ik zelf ben bijv erg gevoelig voor cystes, waardoor gedurig mijn mmm traject werd uitgesteld omdat ik last had van grote cystes en ze geen actie wilden ondernemen.

Succes met het maken/nemen van een beslissing meid.

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Ik zou er denk ik ook voor gaan, maar dan idd zonder pregnyl.
    Als je nog geen kinderen hebt en al lang bezig bent zou ik het doen.
    Dit om je kansen te vergroten om zwanger te raken.

Het is niet gelijk zo dat als je 4 follikels hebt je dan ook ineens zwanger word van 4. Er is wel een kans, maar klein aanwezig.
    Normaal heb je maar 1 follikel en daarmee ben je ook niet steeds zwanger geraakt van 1.

10. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    Bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb de pregnyl niet gezet. Wel gaan we zelf klussen.
    Wij zijn bijna 3 jaar bezig om zwanger te raken.
    Momenteel verga ik van de pijn in mijn schouder. Hoe meer eitjes, hoe meer pijn. Aan IVF hoeven wij dus niet te beginnen omdat ik nu al zoveel pijn heb. Het is bijna niet te trekken die pijn.
    Ben bijna geneigd om de pil weer te gaan slikken om van de pijn af te komen. Ik loop al 2,5 jaar met pijn rond :)

Liefs,

Laura

11. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    Groeien de follikels nog door ook al spuit ik geen Gonal f meer?
    Komt de eisprong eerder of later zonder pregnyl?

12. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

Feb 4, 2015
    1,314
    308
    83
    Ik had een keer te veel follikels en moest toen 1 dag wachten en terug komen. Maar ze waren bij mij wel doorgegroeid. Maar volgensmij ligt het er ook wel aan hoe dominant en hoe groot ze zijn, want sommige slinken gewoon.

Hier trouwens wel een keer pregnyl gezet bij te veel follikels met als gevolg allemaal grote cysten!

Succes ik hoop dat je van 1 zwanger raakt!

13. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Sommige follikels groeien wel door ondanks dat je geen hormonen meer spuit, andere krimpen en wellicht wordt een deel cyste.

Overigens hoeft er geen eisprong plaats te vinden.

Het is helaas allemaal erg onzeker :(

Of de eisprong eerder komt dan als je prenyl had gezet hangt er vanaf of je lichaam al de lh piek heeft gehad (op te sporen met ovutestjes).
    Een follikel springt uitzichzelf rond de 22mm geloof ik, maar helaas dus niet altijd :(

Voel je de eisprong vaak? Anders kan dat je helpen.

14. Puck123

Puck123 Bekend lid

Dec 22, 2014
    582
    291
    63
    Spannend zeg. Ik begreep dat je niet gaat voor IUI. Ik had idd ook een keer 4 eitjes bij een FM, de keer daarop waren het er ineens nog 2. Die keer is de IUI overigens niet gelukt. Bij mij lukte de inseminatie toen ik maar 1 goed eitje had! (was de 4e inseminatie, alle andere keren had ik 2 eitjes, dus zegt niet altijd wat..) Succes met wachten..... Hopelijk is je pijn niet voor niks! Het is je gegund na 3 jaar

15. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    Hoi Koekie2,

Mij is verteld door de gyn dat mocht ik pregnyl zetten dat de kleinste ook kan meespringen. Ik heb overigens de pregnyl niet gezet.

16. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    Hoi Hoi,

Als je 4 groeiende follikels hebt, mag de inseminatie niet doorgaan :)..
    Ik heb gevraagd of ze er wel eens van gehoord hebben.. Een vierling.. Er was er 1 in 10 jaar.. Het komt dus niet vaak voor..

17. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    Hi Catmommy,

Waarom moet ik rekening houden met cystes? Hoe zit dat?

18. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    Zo denken wij dus ook.. Vanmiddag heb ik een belafspraak met onze arts.. Ben heel benieuwd wat zij erover zegt..

19. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    Hoi Puck123,

Ik hoop eigenlijk ook dat ik nog een extra echo mag hoe het er nu voor staat. De pijn wordt wel steeds minder maar langzaam. Wij hopen zo dat de pijn voor de laatste x zal zijn deze maand.

20. Bridgett

Bridgett Actief lid

Nov 27, 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat heb je dan aan je schouder?

Share This Page