Hallo allemaal, Ik ben net 40 jaar en heb van de week ontdekt dat ik zwanger ben van de 2e!! Toen ons zoontje geboren is was ik 32, daarna wilde mijn man en ik even nog geen 2e. 3 jaar geleden ben ik geopereerd aan een vleesboom in mijn baarmoeder, ik mocht daarna dan ook geen pil of iets dergelijks met hormonen gebruiken. Toen hebben we besloten om toch voor de 2e te gaan, zo van als het zo is dan zijn we super blij, zo niet dan mag het niet zo wezen!! Paar weken geleden nog besloten met elkaar dat we het eigenlijk wel goed vinden zo en had voor mezelf ook 40 als grens aangehouden. Totdat ik een paar dagen geleden ontdekte dat ik zwanger ben!! Ongelofelijk, een paar jaar gewoon niet zwanger worden en op je 40e dan toch nog zwanger raken!! Wij zijn hoe dan ook super blij hoor, vooral ons zoontje is helemaal door het dolle heen, want hij wilde nog zo graag een broertje of zusje!! Maar ik maak me wel wat meer zorgen ivm mijn leeftijd etc. Zijn er dames die hier ook ervaring mee hebben, of ook rond deze leeftijd zwanger?? Groetjes
Allereerst, van harte gefeliciteerd!!!!! Ik ben bijna 39 en nu haast 15 weken zwanger van de eerste, gaat allemaal prima. Er is een topic op het forum met meer meiden van deze leeftijd die of zwanger zijn of bezig zijn: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/545321-meer-35-jaar-ouder-op-forum.html
Geen ervaring omdat ik wat jonger ben, maar van harte gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk voor jullie!!! En zo leuk dat grote broer het nu zo bewust meemaakt, hier ook twee grote jongens die uitkijken naar de baby. hele fijne zwangerschap!
39 en 23 weken zwanger van derde kindje, dochter van 15 en zoon van 13, moet zeggen met ouder zijn ben ik bewuster zwanger, meer zorgen over vanalles, terwijl toen ik zwanger was toen ik jong was, alles gewoon vanzelfsprekend was, ben constant nu in gedachten met dat prutske in mijn buik, maar ik kijk er wel naar uit tegen dat ze geboren wordt
Gefeliciteerd! Wat een mooi cadeautje nog! Geen ervaring want ik ben 10 jaar jonger maar een felicitatie vind ik wel op zijn plaats!! Geniet er enorm van!
Hier ook 39 en zwanger van de tweede, zoon is 6 nu. Onze zoon heeft een beperking en een grote zorgvraag, vandaar dat we zolang hebben gewacht. Toch wilden we graag een tweede, dus toch de knoop doorgehakt. Wat betreft vruchtbaarheid geen problemen gehad met de leeftijd, want beide zwangerschappen waren eerste poging raak. Ik ben een maand voor ik 40 word uitgerekend. Afgelopen week de 20 weken echo gehad en alles zag er prima uit. Eerder de combinatietest gedaan en ook daar een prima uitslag. Ikzelf heb geen fijne zwangerschap (hg, blaasontstekingen etc.), maar denk niet dat dat veel met de leeftijd te maken heeft, aangezien ik de eerste zwangerschap ook geen feestje vond (wel minder erg dan nu)...
Hier inmiddels 42 jaar en zwanger van de 2e. We wilde het al eerder maar dit is steeds niet gelukt (wel miskramen). We wilde het ook opgeven, zo blij dat we het toch nog een kans hebben gegeven. Ik moet eerlijk zeggen dat deze zwangerschap zelfs soepeler gaat dan de eerste
Hier 38 jaar en 35 wkn zwanger van de tweede. Ook een kind van 9 jaar, zij vindt dit heel leuk! Bijna hetzelfde leeftijdsverschil dus. Gelukkig hebben anderen andere ervaringen,maar hier een heel zware zwangerschap... Hoop dat het bij jou makkelijker gaat!
Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik was net 40 en onverwachts zwanger van de 2e, de 1e was al 15 inmiddels. Ik heb ontzettend genoten van de zwagerschap en lichamelijk was het prima te doen.
Hier drie weken geleden bevallen van derde dochter. En wordt volgende maand 40. De eerste keer ik op 35 en de tweede op 37. Bij alledrie bij de gynaecoloog onder controle. Bij de eerste twee was hij nog positief dat er veel vrouwen pas op latere leeftijd kinderen kregen. Maar nu bij de derde begon hij bij de eerste controle meteen over het risico van een miskraam enz.. Na die afspraak meteen een andere gynaecoloog gevraagd Op deze leeftijd wordt je wel meteen alle onderzoeken aangebode Wat overigens niet wil zeggen dat je automatisch meer risico loopt als iemand van 25 Ik heb bij alledrie de combinatietest Gedaan. En goede uitslagen gehad. er hoog ook voor mijn leeftijd. Als die niet goed was geweest dan kreeg ik ook vanuit het ziekenhuis de nipttest aangeboden en vergoed. Ik heb deze zwangerschap niet anders ervaren als toen ik 35 was. Hooguit drukker omdat ik nog twee kleine kinderen heb. Voor de rest geniet! Ik vond het echt zo snel gaan deze zwangerschap. En natuurlijk van harte gefeliciteerd
Gefeliciteerd ik ben 38 en voor eerste keer zwanger, en mijn man en ik zouden in de toekomst nog heel graag een tweede kindje erbij willen, onze droom was altijd een grote familie, daarom zijn we nu zo blij eindelijk zwanger te zijn