wanneer alles wassen/strijken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaat888, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaat888

Kaat888 Actief lid

11 jun 2012
    266
    0
    0
    ik zit thuis in de ziektewet ivm hele erge buikpijn. nu D acht ik kan ik misschien wel al het een en ander wassen met een geur builtje erbij?
    ik ben bang dat Ik straks helemaal niet veel meer kan ivm eerdere bekken problemen. en vind het toch wel erg leuk om dit allemaal zelf te doen en de kastjes in te ruimen enz..

Meiden wat denken jullie?

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Is nog wel erg vroeg. Dan ligt het nog 4 maanden te 'verstoffen'...

3. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik ben rond 30wk begonnen.. en blij ook!

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Hier beide keren flinke bi gehad en rond de 30weken begonnen met wassen en van strijken. Iedere keer wat en dat ging best. Ik liep toen ook al thuis dus tijd zat.

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Hier ook bi, heb net van de week alles gewassen en kleertjes en doeken gestreken e.d. gewoon kalm aan doen, elke dag een wasje.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik was 40 weken zwanger en dat ging echt prima.
    Ik twijfelde toen zelfs of dat niet te vroeg was omdat ik er van uitging dat ik pas met 42 weken zou bevallen.

Ik deed wel plastic zeil (van de Action) over de keertjes.

Nu, achteraf, is het wel een beetje overdreven geweest.

7. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    als ik iets nieuw heb gekocht, was ik het gelijk. bij mij ligt niks maar hangt de kleding. En hoezo ligt het dan te verstoffen. Je gaat toch ook niet je eigen kleding allemaal eens in de 2 maanden wassen voor het geval er 'stof' op komt?

8. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Lekker doen wat jezelf wilt!
    Ik ben pas in mijn verlof begonnen, maar werkte daarvoor ook fulltime.
    Ik had wel geurbuiltjes in de kast gelegd, vond lekker ruiken!

9. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    haha.. ik was al heel vroeg vergeleken bij de rest..
    gewoon doen.. "ken jou t skelen"

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb rond de 25 weken alles uitgewassen, ook omdat ik veel tweedehands kreeg en gekocht heb, dat wilde ik gewoon graag lekker uitgewassen hebben.

De spullen en babykleding ligt allemaal achter gesloten deuren en zal echt niet verstoffen :D

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben al enkele maanden thuis dus ben er ook rond 30 weken mee begonnen denk ik (Kleertjes, dekens, lakens, boxkleed,...) Alles op 't gemak kunnen wassen & strijkenen erna in de kast gelegd/gehangen met Zwitsal geurbuiltjes

De kleertjes die ik naderhand nog heb gekocht, gooide ik gewoon bij onze was..

12. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    Hier ook rond 28 weken alles gaan wassen...
    Verstoffen in de kast geloof ik niet in.. Zoals hier eerder werd gezegd je eigen kleding was je ook niet elke 2 maanden opnieuw toch.. Hier hangt en ligt vrijwel alles bij mijn zoon in de kast erbij en daar gaat elke dag wel schone kleding bij dus alles ruikt nog heerlijk fris! Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt! :)

13. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Rond 32 weken begonnen

14. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ik heb gewacht met wassen tot m'n verlof begon, dat is nu dus net... :). Dus nu is eindelijk alles gewassen en heb het geluk dat m'n moeder deze week komt strijken, dan is alles mooi op tijd klaar.

Maar kan me voorstellen dat als je al zolang van tevoren thuis zit je het ook best eerder kan doen!

15. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ja joh doen, als je er nu zin in hebt! Ik waste de kleertjes meteen als ik ze binnen had en idd een geurbuiltje erbij (van Zwitsal, heerlijk!).

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hier ook rond 32 weken. En strijken heb ik niet gedaan, behalve de hydrofiel luiers omdat die nogal opgepropt in de wasmand hadden gelegen. En de lakentjes. De rest was echt niet nodig. Dat scheelt al erg veel voor je bekken.

17. Kaat888

Kaat888 Actief lid

11 jun 2012
    266
    0
    0
    Super bedankt allemaal voor de tips!

18. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier met 32 weken begonnen, hele week mee bezig geweest, alles gestreken. Ben blij dat het nu klaar is. Alleen af en toe nog als ik wat nieuws heb gekocht, maar dat gaat met de normale was mee. Ik zou wel de hydrofiel luiers die nodig zijn voor een evt thuisbevalling na het strijken direct in een zak doen. Is toch belangrijk dat die hygienisch zijn tijdens de bevalling.

19. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ik heb ook alles al gewassen en gestreken. kan maar gedaan zijn.
    ligt gewoon in de kledingkast. verstoffen doet het heus niet.
    geboortekaartjes zijn zelfs al besteld. vind het prettig als alles geregeld is voor 30 weken voor het geval dat je onverhoop naar het zh moet en het dus niet meer kan doen..

20. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik ben met 30 weken ongeveer begonnen met wassen op mijn gemak. Alles ligt nu al een paar weken 'klaar' :D

Deel Deze Pagina