paracetamol!? wat is verstandig?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door xxNienkexx, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    Hoi,
    Ik had een vraag; ik speel in een band(zangeres) en vanavond moeten we weer spelen..dat betekent voor mij 4 uur lang heerlijk dansen,zingen,swingen. Leuk werk hoor, maar wel vermoeiend. Nu heb ik bij veel beweging soms last van menstruatieachtige pijn. Vooral aan de zijkant (bandenpijn?hormonen??geen idee). Nu vroeg ik me af...als ik daar vanavond weer behoorlijk last van heb, mag ik dan een paracetamol en zo ja, hoeveel van dat spul is geoorloofd als je zwanger bent...wat is verstandig?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je mag paracetamol gewoon nemen 6 per dag. Liever geen andere pijnstillers. En ja verder proberen het toch wat rustiger aan te doen misschien qua "gekke" bewegingen. je hebt die bandenpijn niet voor niets.

3. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    Dankje...nee, ga het ook zeker rustig aan doen!:) ik neem in de eerste instantie ook geen pijnstillers, maar wilde even voor de zekerheid weten wat mag als ik echt wat nodig heb...
    Bedankt voor je antwoord!

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wel paracetamol zonder codeine en caffeine! Even op de verpakking kijken. Ik heb gewoon de huis-tuin-keuken paracetamol van AH eigen merk.

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Mij werd me door de VK verteld dat ik er maximaal 4 mocht

6. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Ik mag er van de Gyn maximaal 8 paracetamol per 24 uur. Absoluut geen ibubrofen of advil of iets dergelijks.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Mij ook gezegd in ziekenhuis Gent, bij verloskundige en gyn waar ik nu loop!

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier in het ziekenhuis geven ze max 4x 1000mg , dat is dus 4x2 tabletten van 500 mg Maximaal.

9. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    ik slik ook gewoon paracetamol hoor! maar nooit heel veel, meer voor een hoofdpijntje of toen ik griep had... en voorheen had ik altijd finimal, maar die mogen nu niet vanwege die toevoeging, dus wel pure paracetamol!

10. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    bedankt voor alle reacties. Uiteindelijk is het heel goed gegaan. Geen paracetamol nodig gehad gelukkig. Ik heb altijd die zonder coffeïne/codeïne dus qua soort zat ik goed. Fijn om te horen dat je ze in ieder geval, wanneer nodig, mag gebruiken!

Deel Deze Pagina