40min. Reizen per bus is netjes hoor. En helemaal handig dat hij niet over hoeft te stappen. Ikzelf was zo een uur aan het reizen en soms wel langer incl. Overstap(pen) Vond het trouwens ideaal de bus. Nog even toetsen leren of het laatste huiswerk afmaken. Maar dat was natuurlijk in de tijd dat je nog geen internet had op je mobiel.
Ideaal die bus, ik zou op goede dagen inzetten op fietsen (als de route dat toelaat, niet dat er bv helemaal omgefietst moet worden ofzo, ik ging bv met de trein heel handig over een brug, met de fiets kon dat niet - volledig omfietsen voor een fietsbrug ), en in bv de winter met de bus.
Hier is een uur fietsen ook best normaal hoor. Wel het maximale meteen ook. Die van ons moet 5 minuten fietsen, 12 minuten met de trein en 3 minuten lopen. Hij is blij dat hij niet hoeft te fietsen hehehe.
Voor degenen die hier vmbo gaan doen is het ook 3 kwartier fietsen minimaal. (In de stad kun je alleen HAVO en VWO doen) Nu duurt het nog 2 jaar voor ons, maar ik verwacht niet dat de oudste gaat fietsen. Er kan natuurlijk nog veel veranderen in 2 jaar maar alles is bij haar wat vertraagd en gaat in hele kleine stapjes. Dus mag ze van mij dagelijks met de bus als ze dat wil. Hier roept iedereen als een kind met de bus wil: " o watjes, gewoon fietsen" maar goed die mensen kijken vast niet langer dan dr neus ver is en snappen niet dat het niet voor elk kind zo simpel is.
Ik vind het niet raar hoor. Hier is alles ook op 45 minuten fietsen of half uur busafstand. Helemaal fijn als de bus voor school stopt en een halte in de buurt is.
Lekker doen inderdaad. Hier 2 hele grote middelbare scholen vlakbij. 1 op 3 minuten fietsen - 1 op max 10 . Beiden in hetzelfde dorp. Maar dochter (en ik) hebben toch een voorkeur voor een school op 30 minuten fietsen (+ brug die weleens open staat en spoor overweg) . Ik kan me voorstellen wat anderen zeggen: Electrische fiets en dan fietsen. Maar een combinatie zou ook niet vreemd zijn, aangezien je zo'n goede aansluiting hebt! Dus november december januari februari bussen en verder fietsen. Zeker als je kind later uit is en over eenzame weggetjes moet... zou ik ook niets vinden.