Wie gaat er nog meer voor een tweede kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door caadje1989, 22 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,,

Ik ben benieuwd wie er nog meer voor een 2e kindje gaan.
    Wij zijn deze maand gestopt met nuvaring maar nog wel tijdelijk condooms gebruikt tot we er echt zeker van waren dat we ervoor willen gaan.
    Voor onze 1e zwangerschap besloten we er helemaal voor te gaan vanaf mijn man zn verjaardag...was vervolgens in 3e ronde raak :) Nu lijkt t ons mooi om écht voor een broertje of zusje te gaan vanaf mijn verjaardag (a.s vrijdag)
    Uiteraard spelen er een hoop vragen mee;
    "Zal de tweede keer net zo makkelijk lukken als eerste keer?"
    Hoe verloopt een tweede zwangerschap met n dreumes van momenteel 1,5jr om ons heen (t.o.v. eerste zwangerschap kon ik toen alle rust nemen haha dat zie ik nu niet gauw gebeuren :p én bij de eerste had ik een zorgeloze zwangerschap, alleen geplande ziekenhuisbevalling ivm GBS bacterie maar buiten dat om? Niks te klagen gehad. Op hoop van zegen mag de volgende zwangerschap ook zo mooi verlopen maar wie weet gaat het dit keer heel anders....misschien moeten we veel langer geduld hebben dan we hopen. (Heb al genoeg andere topics gezien hierover...) We gaan het zien...

Maar zou het wel leuk vinden om in contact te komen met anderen die ook voor hun tweede wonder gaan ;) en wat er allemaal in jullie hoofd omgaat...;)

2. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier bezig voor een tweede :D een stukje hieronder bij "zwanger worden clubs" zijn meerdere groepjes van meiden die in hetzelfde schuitje zitteb, misschien een idee om daar gezellig mee te kletsen? Succes meid! Hoop dat je ook deze keer weer snel een mooie positieve test hebt.

3. priincess

priincess Bekend lid

20 feb 2013
    666
    0
    16
    Fultime m0mmy!! ♡
    Duitsland
    Wij gaan,ook voor een tweede kindje..

Toen met mn zoontje was ik in oktober 2012 gestopt met de pil , maar we deden wel gwn zonder condoom.
    Toen ik gestopt was met de pil werd ik tot december niet ongesteld maar we waren ook niet echt bewust bezig. 31 dec 2012 (nieuwjaar) :p werd ik heel heftig ongesteld.. Toen waren we pas echt begonnen voor ons eerste, binnen 2 maanden was het raak, we deden gwn om de dag klussen, omdat ik een onregelmatige cyclus had/heb wist ik niet wanneer ik eisprong had, 5 feb2013 was mijn,laatste menstruatie maar daarna voelde ik helemaal niks (zw kwaaltje bv) maar wel slijmverlies en pijn in mn buik , ik wist niet dat het zo snel raak zou worden. Toen ik in maart menstruatie pijn had en borst dacht ik gewoon dat ik ongesteld moest.worden, want heb altijd voor menstruatie borst en buik pijn.. Na ongeveer 1 week overtijd zeg maar had ik op 12-14 maart zw test gedaan en was positief.
    Bevalling ging zo,snel binnen 4 uurtje met scheurtje nu is mijn zoontje 2 jaar zo blij met hem hij is mijn allessss..

Nu ik ben 11 dec 2015 laatst ongesteld geworden toen ik klaar was op 15 dec zijn we ook volgende dag gelijk begonnen met klussen. Omdat ik niet weet wanneer ik eisprong heb en hoelang mijn cyclus dit keer gaat worden.. Ik had op 19 dec menstruatie kramp tot ander half uur ongeveer en was,meteen weg, ook die dag geklust. En 20 dec had ik eiwit slijmverlies , Ben benieuwd .. Als deze maand niet raak is ga ik volgende maand ovu test gebruiken..

4. liefdesdrie

22 dec 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook bezig voor een tweede. Zojuist nog een topic geplaatst :D

5. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik ook!
    Ben 3 dec gestop met de pil 6 dec ontrekkingsbloeding gehad dus ik.wacht op mn.eerste natuurlijke.menstruatie 3 jan.
    Dan gaan we er officieel voor wij gebruiken.nu nog condooms.

By myn eerste was ik ronde 1 zwanger..hoop nu weer

6. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou 4jan weer ongesteld (moeten) worden...als mn cyclus normaal doorgaat tenminste.
    tussendoor wel regelmatig wat bruinverlies gehad met afvegen; herken ik niet mjah zal dr wel bij horen....

7. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ik zal s kijken ;)

8. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wi zijn ook bezig met een tweede! Tweede ronde nu. Op het wachtbankje! :)
    Kleine meid is nu bijna 2 en ik verheug me op een tweede wonder.
    Wat mij vooral verbaast en wat ik niet had verwacht, is dat ik er bijna nog meer mee bezig ben in mijn hoofd, als dat ik was bij mijn eerste!
    Succes!!!

9. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Wij lopen dan ong gelijk ik moet 3 jan ongesteld worden.
    Kheb geen bruinverlies gehad wel veel.buikpijn.

10. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik hoop dat je snel zwanger mag worden.
    Haha ben je er nu meer mee bezig? Ik niet echt nu met de eerste ik leek wel een psycho ik was er zoveeeeel mee bezig.

11. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Hoi, wij gaan voor een tweede! Waren vorige keer meteen zwanger tot teleurstelling van ml haha die had gehoopt op wat langer oefenen ;) We stoppen met het nieuwe jaar met voorbehoedsmiddelen en hopen nu ook weer zo'n relaxte zwanger worden - zwanger zijn en bevalling te krijgen! Merk ook dat ik er nu veel meer van weet dus ben benieuwd of ik relaxt kan blijven haha. Vorige keer echt geen flauw benul van vruchtbare dagen, nu wel dus ben benieuwd.

ml en ik hebben er weer helemaal zin in!

12. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij ook bezig voor en 2e.
    Bij mijn zoon was ik in de 4e ronde zwanger, nu in de 6e ronde en nog niks. Mijn man krijg morgen een semenonderzoek, omdat het toen bij mijn zoon ook al niet geweldig was. Daarbij is mijn cyclus echt ruk, dus zal niet zo makkelijk gaan deze keer 😥

13. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend voor jullie zeg; als je de eerste keer dan relatief snel zwanger bent en met de 2e na een half jaar "nog steeds" niks (ook al is 6 maanden voor sommigen misschien niks...als je gráág een kindje wil is elke maand wachten eentje te veel)
    Ik hoop voor jullie dat het alsnog snel raak mag zijn, succes!

14. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te horen! haahha heerlijk he, die mannen! Sowieso is een zwangerschap, bevalling en baby al een wonder op zich maar dat het zo per keer kan wisselen houd het spannend haha
    Had me vorige keer al wel wat verdiept in vruchtbare dagen enzo. De eerste 2x deden we het er echt om,, toen dacht ik pffff...laat maar we zien het wel en toen werd ik ineens niet meer ongesteld en bleek ik zwanger. Nu doen we gewoon wanneer we zelf zin hebben en zien wel. Als we op den duur meer haast krijgen kunnen we altijd die dagen wat meer in de gaten houden. Al zal het altijd wel in mn achterhoofd blijven zitten want normaliter heb ik een regelmatige cyclus van 28/29 dagen dus vaak in t midden mn vruchtbare dagen. Toch hoop ik dat het ons nu ook mag verrassen JUIST omdat we het een beetje laten rusten

15. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ook wij zijn bezig met een tweede :) nu in ronde 3 !

16. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig hoe iedereen verschillend is he! Denk dat het komt doordat ik weet wat hoe geweldig is! 😊 Hoop dat jij ook snel zwanger bent! Jij was ook de 1e ronde zwanger van de eerste toch? Ik ook! Ben nu al ongeduldig haha!

17. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    #17 sandramarije, 22 dec 2015
    Laatst bewerkt: 22 dec 2015
    Ook ik ben aan het proberen om een 2e kindje te mogen krijgen.
    19 augustus de laatste pil geslikt en ondertussen gaat mijn lijf als een dolle tekeer.. pukkels, zere borsten, emotioneel enz enz

18. Weepee

Weepee Actief lid

11 mei 2010
    140
    0
    16
    Limburg
    Wij zijn ook aan een 2de bezig. Helaas al in ronde 35:(
    Bijna 3 jaar bezig.
    Vind het leeftijdsverschil wel echt jammer nu.
    Bij de eerste duurde het 17 rondes/1,5 jaar.
    Er is geen oorzaak gevonden voor het niet zwanger worden.
    Uit de laatste onderzoeken is gebleken dat we 86% kans hebben op een goede zwangerschap en 84% kans dat het binnen een jaar lukt.
    We houden hoop!
    Heb in aug 2013 en mei 2015 een vroege miskraam gehad.

Mijn eerst volgende NOD is 29 december.

19. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je! Zo voelt het ook, elke ronde is er 1 teveel! Ik hoop ook voor jullie dat het snel raak mag zijn 😉

20. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook voor de 2e. Ik vind het ook weer heel spannend al stel ik me er nu meer op in dat het misschien even duurt.... Wil het tot de zomer los proberen te laten (nou ja... Ivm met pcos en gekke cyclus wel ovulatietestsn dus hoe los laat je het dan echt ;) )

Deel Deze Pagina