Ja ik lees het nu, dat is misschien de reden dat in ons ziekenhuis het percentage miskramen met cryo's lager is (17%), want bij ons wordt met een cryo TP altijd een bloedtest gedaan, terwijl sommige andere ziekenhuizen alleen thuistest hanteren en tegenwoordig reageren deze ook al op 10 kIU/ml
In Nederland zie je sowieso heel weinig vergelijkingssites en percentages. Daar moet je echt naar zoeken. Gemiddeld is het toch altijd 30% kans op succes hier? (dat zal dan wel cryo's en verse TP's samen zijn). Terwijl het volgens mij helemaal niet zo slecht zou zijn als er wat meer gezonde strijd zou zijn tussen de ziekenhuizen onderling. Wij wijken nu uit naar Amerika en daar slaan ze elkaar om de oren met percentages. Misschien onterecht, maar dat geeft mij het gevoel dat ze er, en al is het alleen maar voor hun eigen score, ALLES aan zullen doen om hun plaats in de ranglijst niet te verliezen. Met mij (en in dit geval mijn draagmoeder) als winnaar Er zijn zelfs 2 klinieken (1 in LA en 1 in Connecticut) met een first cycle-rate van 79%. Wij hebben 1 van die 2 gekozen voor ons traject. Uiteraard geeft het geen garantie, maar het geeft me wel het gevoel dat ik al met 1-0 voorsta als ik daar in stap ps. wat trouwens die percentages zo hoog krijgt in Amerika is dat het daar heel normaal is om vooraf de embryo te screenen. Dat doen ze in nederland alleen in uitzonderingsgevallen. @Merah: heb je al duidelijkheid over je eigen zwangerschap nu? Zet het door?
Ik snap wat je bedoelt Betty. Toch zijn percentages ook niet alles. Zo is er een academisch ziekenhuis hier in Nederland die er bekend om staat zeer goede ivf-resultaten te hebben. Vrouwen dol-enthousiast. Maar wie verder kijkt ziet dat dit ziekenhuis hele strenge selectie-criteria hebben en dat stellen met maar een beetje twijfel worden geweigerd. Of dat na 1 of 2 behandelingen wordt gezegd: sorry, we kunnen niets meer voor u doen. Terwijl er ook klinieken zijn die dan misschien slechter scoren, maar wel tot het uiterste gaan om ook de meest moeilijke gevallen te helpen bij hun kinderwens. Dan heeft het niets meer met kennis of kunde te maken, maar met kunstmatig je percentages hoog houden. Ook in Amerika zal dit misschien wel spelen. Wat betreft mijn specifieke geval: geen bloed geeft moed. Ik heb zelfs de moed bij elkaar geraapt op mvm te bellen. Kan ik wat terug doen voor alle Mmm-meiden. En als dit verkeerd afloopt, tja dan zien we wel verder. Dan blijven we met z'n viertjes. (Het is onze laatste cryo en mijn man wil geen verse poging meer) Twee kinderen, wat een rijkdom! Iets waarvan veel Mmm-dames een moord voor zouden plegen (nou ja, spreekwoordelijk dan hoop ik ) Zo probeer ik het maar te zien. Maar dat is niet altijd makkelijk, want een kinderwens blijft een kinderwens... Ik zie bij jou veel kleine sterretjes. Wat een verdriet! Ik hoop dat ze in Amerika iets voor jullie kunnen betekenen. Mogelijk dat het vooraf screenen waar je het over had, voor jullie de gouden sleutel is. Heel veel succes!!!
Je hebt wel een goed punt Merah. Ziekenhuizen kunnen natuurlijk ook hun eigen percentages creëren. Ik zou er waarschijnlijk niet eens meer tussen mogen in dat ziekenhuis waar jij het over hebt (35, 9 miskramen). Dat is een beetje valsspelen! Mooie instelling heb je! Je bent tevreden met wat je hebt en je koestert dit eventuele cadeautje. Wij stoppen met een baby proberen te laten groeien in mijn buik. Blijkbaar wil mijn lijf er niet aan. Elke keer rond de 6 weken wordt het er uit gegooid. Ondanks aspirine, prednison, pregnyl, utrogestan etc. We hebben echt alles geprobeerd. Wij gaan IVF doen in Connecticut eind juni en dan wordt de embryo teruggeplaatst in andermans buik. We lenen een buik zogezegd. Het is voor veel mensen moeilijk voor te stellen hier dat je die weg kiest, maar wij zien geen andere optie meer. En bovendien zijn onze grenzen al zo verlegd de afgelopen jaren dat dit nog maar een klein stapje was. Ik hoop ontzettend dat je zwanger blijft! Heel veel geluk toegewenst! Liefs BB
Onze fertiliteitsarts zegt dat de cryo kansen steeds hoger worden en vaak hoger zijn dan bij een verse terugplaatsing. Cryo heeft zich al bewezen, is verder gedeeld dan verse embryo en je lichaam is weer herstelt.. er zijn ook onderzoeken gaande of het niet beter is om nooit een verse terugplaatsing te doen maar er altijd voor te kiezen eerst in te vriezen, lichaam te laten herstellen en dan pas weer terug te plaatsen. Ook met het oog op overstimulatie. Maar dat is pas over jaren waarschijnlijk. Stond volgens de fertiliteitsarts echt nog in de kinderschoenen
*breekt even in* BB is voor jou gent niet iets met baxters bij Dr Noens? Heb je je al eens op immuunafwijkingen laten testen door de Pfeiffer ( duitsland?) zou je nog als laatste kunnen proberen! Wie wee lukt het daarmee wel? Merah proficiat! Ik ben momenteel 9,5 week zwanger van een cryo! Niet eens de beste kwaliteit blasto die ik gehad heb maar toch ! Ik heb inmiddels 4 goede echos gehad ( komende vrijdag termijn echo !) maar bij mij zei Dr Scholtes ( dusseldorf) toen hij een hartje zag met 6,3 week dat de kans op een miskraam daalde naar "nog maar" 10% ... Dus het geld zeker niet voor de gehele zwangerschap ! Fijne zwangerschap gewenst!
Dusseldorf - check Gent - check Er zijn echt geen opties meer voor mij helaas. Althans, met mijn buik. We staan helemaal achter onze keuze hoor, om naar Amerika te gaan en het via een draagmoeder te doen. Eind juni vindt de IVF-procedure al plaats. Heb er oprecht zin in! Eindelijk iets wat niet bij voorbaat al gedoemd is tot mislukken. Bedankt voor het meedenken in ieder geval Bibi!
Wat een spannend traject Betty! Wat ik me afvraag: waarom amerika? Zijn er geen draagmoeders in nederland, of is het de combi draagmoeder/ivf waar ziekenhuizen in nederland niet aan willen beginnen? (Of de wetgeving? Is de vrouw die baart hier niet automatisch de wettelijke moeder). Je hoort het, ik heb hier geen kaas van gegeten...
Oh sorry ik kende je verhaal ook niet hoor maar da kwam als eerste in mij op ! Ikzelf heb nogal wat immuunproblemen waardoor het embryo steeds werd afgestoten! Ook wij dachten na over draagmoederschap ( onze bevruchtinfen zijn gewoon goed!) en mijn eerste adoptiebijeenkomst is volgende maand al omdat we daar ook voor open stonde! Alleen toen gebeurde er in februari een heel groot wonder.. Wat de plannen anders maakte ! Ik hoop dat er voor jullie ook een heel groot wonder gebeurd! En je draagmoeder in de eerste ronde zwanger gaat zijn! Ik ben heeel benieuwd naar je verhaal ! Kan ik je ergens volgen in je tocht naar amerika? Heel veel succes knuf Merah sorry voor het "vervuilen" van je topic! Kwam even tussendoor *oeps* !!
Indrukwekkend youtube-filmpje! Ik hoop en bid dat jullie in de toekomst nog zo'n filmpje kunnen maken, maar dan met een blauw of roze randje!
Wat een mooi verhaal Bibi! Het kan dus echt... Wij staan na dit traject ook zeker open voor nog een eigen zwangerschap (als het ons ooit gegund is), maar bot gezegd is dan tenminste de druk van de ketel. Dan is onze dierbaarste wens tenminste al vervuld. Ik open denk ik een topic ergens waar ik af en toe op ga schrijven wat we mee maken. Misschien vinden meer mensen het leuk om mijn weg te volgen. Heel veel geluk met deze zwangerschap!!! En Merah: bedankt voor je compliment over het youtube-filmpje. Dat heb ik gemaakt op de dag dat we het contract voor het draagmoedertraject tekende. Ik wilde toch een soort van afscheid van mijn 9 mislukte zwangerschappen.
BB je hebt groot gelijk! Kan me heel goed voorstellen! Wij wilde hierna ook. ( voorlopig) stoppen en dan beginnen aan adoptie. Zodat ik idd eindelijk de zekerheid zou krijgen op een kindje en ik het dan zelf. ( grotendeels) in de hand had, ipv hopeloos en treurig maanden afwachten.. Dus begrijp je standpunt erg goed! Is draagmoederschap betaalbaar in amerika? Wij zaten meer met de kosten dat het gewoon niet haalbaar was , ik geloof dat 50.000euro niet is, wel? Stuur me tegen die tijd in een krabbel even je link! Ben zooo geintresseerd en benieuwd! Dan kan ik je volgen! Nogmaals heel veel geluk gewenst in jullie traject! Merrah dringt het al een beetje meer door ? Al een echo gepland?
Nee nog steeds niet Gisteren iets verkeerds gegeten (zalm maar wel verhit), dus goed ziek vandaag. Zit gelijk met listeria in m'n hoofd. En al heb ik gelezen dat de incubatie gemiddeld iets van twee weken, maak ik me gelijk dikke benen. Ons ziekenhuis maakt pas een echo met 7 weken, dus ik heb nog even. Hoop dat het iets eerder mag, dan hoef ik niet tot over de Pasen te wachten
Snap je bezorgdheid! Heel normaal heb ik ook met alles! Mijn CMV virus is weer actief dus maak me ook behoorlijk druk ( al schijnt een reactivatie meestal minder erg te zijn dan een nieuwe besmetting !) kindje van mijn vriendin had pas allemaal vlekjes in het gezicht dus meteen gebeld naar zkh voor 5e ziekte! Denk ook na bij alles wat ik eet! Zondag een uur bij iemand in de serre ( dicht ) gezeten die zware shag rookte! Ik kreeg totaal geen lucht! Zag mijn embryo al voor me als een visje op het droge die naar lucht hapt! Brrr wat kan een mens opeens onzeker zijn he? Hoever ben je nu? Kun je niet al bellen voor een vroege echo? Ik kreeg er omdat ik zo onzeker was met. 5,3 week al een ! De eerste weken zijn echt killing! Sterkte met wachten !