hoe ziet vruchtwater er nou uit? ik heb elke keer in me onderbroek doorzichtig niet echt kleur van afscheiding gewoon helder en als ik plas en kijk is het bijna doorzichtig en net zag ik een klein soort wit vlokje heel mini zou dit gewoon urine zijn of vruchtwater want bij de meeste lees ik dat ze opeens heel veel verliezen en dat heb ik weer niet wel elke keer dat in me onderbroek en vanochtend had ik nog niks gedronken en ging plassen kwam aardige straal en later ook weer hetzelfde en toen had ik ook nog nix gedronken en het stinkt ook niet naar afscheiding maar erg sterk. ik weet het zelf niet en om nou de verloskundige te gaan bellen dalijk is het niks ben nu 36weken en 5dagen . ook heb ik veel last van steken in me buik elke keer maar het zakt telkens weer af groetjes stephanie
Naar mijn weten is vruchtwater kleurloos, ruikt een beetje zoetig, kan met witte vlokjes zijn, en je kunt het niet ophouden. Bij jou lijkt het me onwaarschijnlijk dat het vruchtwater is. Je hebt het alleen op de wc, terwijl vruchtwater echt ook moet komen wanneer je bijvoorbeeld hard uitademt. Dan houd je het vruchtwater niet tegen. In kleine beetjes kan wel, wanneer je bijvoorbeeld een scheurtje er in hebt en niet een hele breuk van het vlies in 1 keer.
oke ja daarom twijfel ik ook heb wel last van verlies als ik loop in mn onderbroek en dat ziet er niet uit als afscheiding maar niet heel me onderbroek is dan nat
vruchtwater blijf je verliezen al is het soms maar een paar druppeltjes en het kan erg op gewone afscheiding lijken als je kindje diep is ingedaalt bijvoorbeeld werkt het hoofdje als stop. ik verloor met 33 weken een hele plens water en het liep echt langs me benen. kon het niet ophouden en was echt zeik nat. ik dacht dat ik in me broek had geplast maar het rook erg zoet. het ziekenhuis bevestigde dat het vruchtwater was en mocht meteen blijven. verder heb ik alleen maar kleine beetjes verloren maar voldoende om verband te gebruiken. ook komt het elke keer onverwachts en zoals ik van jou begrijp komt het bij jou voornamelijk met het plassen. hierdoor denk ik dat het bij jou afscheiding is want anders kwam het ook op andere momenten naar buiten. wat je kunt doen is een luier ondersteboven in je broek dragen en op de plastic laag wat vocht opvangen. zo kun je beter oordelen omdat verband en je slipje het vocht absorberen en dus moeilijk te oordelen. vruchtwater is helder en vanaf 35 weken zijn er vaak witte vlokjes in te zien in urine kunnen ook witte vlokjes zitten maar weet niet wat dat is. heb dat bijde zwangerschappen gehad
Je kunt eens proberen op je hand te blazen, als je dan "lekt" zou het best eens vruchtwater kunnen zijn.
Ik heb dat ook gehad, elke keer was mijn ondergoed vochtig. Moest wel 6 keer per dag schoon ondergoed aan doen. Hier bleek het om wat urineverlies te gaan. Toen mijn vliezen braken, wist ik zeker dat dat eerste geen vruchtwater was. Het ruikt idd erg zoet...