hallo, dit is mijn eerste zwangerschap en erg spannend allemaal dus... afgelopen vrijdag ging ik naar mijn huisarts omdat ik al een week heel erg verkouden ben en werd ook erg trillerig. ik was toen 7 week en 5 dagen zwanger en het kan zelfs nog wel een paar dagen minder zijn. tot mijn verbazing kreeg ik een echo... en tot mijn schrik vertelde mn huisarts mij dat ze wel een vruchtzakje zag ,maar geen vruchtje.. daarna vertelde ze mij dat ik rekening met een miskraam moet houden. nu lees ik en hoor ik van veel mensen dat ze bij 7/8 week een inwendige echo krijgen en geen uitwendige zoals ik dat kreeg. verder moet ik nu rust houden dus ik zit maar in onzekerheid en heb verder ook nog geen bloedingen of iets... over andehalve week heb ik nu weer een echo. hebben jullie dit vaker gehoord en is de kans erg groot dat het fout zit? gr. wilma
Hi WIlma, Ik vind het moeilijk om uitspraken te doen als ik de echo zelf niet heb gezien maar als je huisarts een lege vruchtzak heeft gezien dan ben ik bang dat hij over anderhalve week ook geen vruchtje zal zien. HIj kan natuurlijk ook niet helemaal goed hebben gekeken, Maar houd er rekening mee dat het nieuws niet leuk kan zijn.. Sterkte Imke