40 weken en 1 dag zwanger - wachtende

Discussie in 'De bevalling' gestart door GeoLilly, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Hoi allemaal

Vandaag ben ik 40 weken en 1 dag zwanger en moet even mijn verhaal kwijt dus waar is er een betere plek dan hier? ;)

Gisteren naar de gynaecoloog geweest, nog steeds maar 1 cm (net zoals vorige week) ontsluiting. Wel al wat verweekt en 2 cm doorgang (?) :(
    Ik heb sinds vrijdag al voorweeën en had dus ook gehoopt dat ik al meer dan 1 cm ontsluiting ging hebben. Jammer dat die pijntjes blijkbaar voor niets zijn :(

Mijn volgende afspraak was normaal gezien op woensdag 19 oktober (41 weken zwanger) maar hij heeft het verlegd naar dinsdag 18 oktober, dan gaat hij kijken om eventueel de geboorte in te leiden op 19 oktober OF we wachten nog af tot en met maandag 24 oktober om de baby op de natuurlijke wijze te laten geboren worden.

Ik wil het liefst niet ingeleid worden want ik vind dat de baby wel zal komen wanneer ze er klaar voor is én ik hoor dat dit nog meer pijn doet.
    Ik vrees echter een beetje dat de gynaecoloog me wat onder druk gaat zetten om toch in te leiden de 19de.
    We zullen het nog even afwachten, mocht het voor de gezondheid van de kleine beter zijn dat ze "vroeger" komt dan zal ik er natuurlijk wel gewoon in meegaan.
    Ik hoop gewoon dat ze komt voor mijn afspraak dinsdag. :)
    Zondag is het volle maan dus wie weet ;)

Het kindje is ook nog steeds een sterrenkijkertje (zoals mijn zoon) en daar word ik een beetje nerveus van omdat ik mij nog steeds goed kan herinneren hoeveel pijn dit deed. ;)

Emotioneel zit ik echt even in een dipje.
    Mijn zoon was 5 dagen te vroeg, ik had een voorgevoel dat ik te vroeg ging bevallen én de gynaecoloog had ook gedacht dat ze te vroeg ging komen. Onbewust stel je je daar toch ook op in en dus lijkt het voor mijn gevoel alsof ik al een week overtijd loop.
    Ook het vooruitzicht dat ik 1 à 2 weken minder tijd samen zal kunnen doorbrengen met mijn kindje stemt me droef.
    Ik hoop ook dat ze niet komt de 24ste oktober, want dan is het precies 3 jaar geleden dat ik een miskraam heb gekregen. Dat is een beetje pijnlijk voor me.

Alles staat klaar voor haar komst, ik wil haar gewoon heel graag ontmoeten.

Blij dat ik dit even van me afkon schrijven, bedankt aan de lezers :)

Groetjes

2. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wachten duurt lang hè. Ik weet nog hoe ik de vorige zwangerschap aan het wachten was op mijn kindje. Ben uiteindelijk bevallen met 41+2 Gewoon spontaan, dus alles kan nog hoor.

Wbt sterrenkijkertje. Mijn dochter is ook geboren als sterrenkijkertje en dus ik weet hoe pijnlijk het kan zijn. Daarom zag ik ook best wel op tegen de volgende bevalling. Maar mijn verloskundige heeft me ook gezegd dat als deze weer verkeerd ligt het waarschijnlijk wel makkelijker zal zijn als bij de eerste. Simpelweg omdat de weg al gebaand is. Is jou waarschijnlijk ook wel vertelt, maar wou het je toch nog even zeggen;)

Heel veel succes. En ik hoop voor je dat je bevalling heel gauw spontaan begint.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben ook met 41.4 bevallen, vond het wachten ook vervelend, was op. Maar mijn dochter heeft echt een goede start gehad en flink geprofiteerd van die extra daagjes in mijn buik. Sterkte!

4. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Lieve GeoLilly
    Wat vervelend dat je je zo voelt. Emoties en onzekerheden gaan alle kanten op zo te lezen. En dan nog die stomme voorweeen....
    Blijf vooral op je strepen staan bij wat jij wilt!!! Jij moet het doen en niemand anders (helaas).

De maand oktober brengt voor jouw dan ook nog extra stress mee. Helaas heel herkenbaar zoals je weet. Probeer dit toch los te laten. Je hebt een prachtige zoon en krijgt nu daar een mooie dochter bij. Dat is wat telt. Je kan het!!!

Het veel succes.

5. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Dankjewel voor de lieve berichtjes! <3

6. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Hoe gaat het nu met je? Hopelijk is het lange wachten al voorbij.
    Denk aan je.

Deel Deze Pagina