Hoe verliep je 2e inleiding?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Femke86, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb net gehoord dat ik voor 39 weken ingeleid zal worden ivm hoge bloeddruk.
    Dit wordt mijn tweede ingeleide bevalling.
    Ik ben heel benieuwd of een ingeleide bevalling op elkaar lijkt, of dat het net als elke andere bevalling heel verschillend is. Wat is jouw ervaring?

2. Kell87

Kell87 Lid

14 okt 2016
    21
    0
    1
    Administratief
    Capelle ad IJssel
    Ben ik ook wel benieuwd naar, niemand nog?

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ook ik lees even mee. Word rond de 39 weken ingeleid voor de 2e keer. Ben benieuwd :)

4. Ik ben bij m'n oudste ingeleid met 38+2 vanwege een hoge bloeddruk en te weinig vruchtwater. Bij m'n jongste ben ik ingeleid met 37 weken vanwege een waanzinnig hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging.

Beide keren waren echt absoluut niet met elkaar te vergelijken. Ik dacht dat de eerste keer heftig was, maar dat viel echt in het niet vergeleken met de tweede bevalling. Maar goed, er zijn natuurlijk ook héél veel vrouwen die hun tweede bevalling veel makkelijker vonden, ook bij twee keer een inleiding, dus ik denk dat het echt helemaal niets zegt..

Heel veel succes in ieder geval alvast! :)

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Bij mijn 1e ingeleid na het spontaan breken van de vliezen, meconium in het vruchtwater, maar geen weeën.. Duurde erg lang voor de weeënopwekkers werkte, en doordat het infuus steeds omhoog gezet werd, uiteindelijk in een weeënstorm gekomen.. Ruggenprik gehad en de volgende ochtend bevallen na 2 uur persen.. 16u vliezen gebroken, volgende ochtend 7.50u bevallen..

Bij de 2e werd in ingeleid met 41 weken, vanwege een lopende studie naar inleidingen. Half 1 's middags ballon geplaatst, uurtje later eruit, vliezen gebroken en aan het infuus, rond half 4 pijnstilling gevraagd, pompje remifentanil gehad om half 5, en om kwart voor 8 bevallen.. Stuk sneller dus :)

Wat mij is bijgebleven is dat ze in het ziekenhuis goed naar me luisterden, toen ik aangaf van de weeënstorm van de vorige keer werd het infuus niet zo snel opgehoogd nu, maar lieten ze het even op zijn beloop toen ik eenmaal redelijk goede weeën had. Verder ging het allemaal een stuk sneller qua bevalling, nu 3x persen ipv 2 uur lang..

Zou bijna zeggen dat ik het zo weer zou doen ;) Alleen vinden we 2 kinderen ws. wel genoeg hihi

6. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook nog even gegoogeld op ervaringen en ik zie dat alle bevallingen verschillend zijn.
    Eigenlijk net als een natuurlijke bevalling.
    Vind ik zelf wel fijn om te lezen!
    Ik weet nu ook wat beter hoe ik het zelf wil deze keer.

7. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ik ben bij de eerst niet echt ingeleid maar wel wee opwekkers gekregen omdat mn vliezen te lang gebroken waren en bleef hangen op 5 cm ontsluiting. Vond het de naarste bevalling van de drie. Bij mn derde wel echt ingeleid vanaf het begin en weer weeopwekkers gekrege .. die ze netjes gelijkdelijk aan steeds een beetje hoger zette. Dit was veruit de beste bevalling. Heb maar een uurtje pijn gehad. Binnen dat uur mocht ik persen en zes min later was ze geboren.

8. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Bij beide bevallingen ingeleid.

De tweede bevalling was bij mij nog heftiger. Maar dat wil niks zeggen want de gynaecoloog zei dat normaal de 2de bijna altijd makkelijker is.

De eerste keer ingeleid met 37 weken en de tweede met 37.3

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hier was ik ook wel benieuwd naar
    Begreep wel dat het beter is om geen ruggenprik te nemen als je ingeleid word omdat je bevalling hierdoor langer kan duren. Dat is net iets wat je eigenlijk niet wil.

10. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Ik ben bij alle drie mijn bevallingen ingeleid vanwege overtijd lopen.
    En ze leken toch wel behoorlijk op elkaar... er zat alleen verschil in de tijd, elke keer iets sneller :D

11. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    1e keer ingeleid met 42 weken. 2e keer met 40 weken.
    Beide keren ballon gehad. 2e keer werkte hij iets sneller. 1e keer rugweeen, 2e keer buikweeen.
    1e keer ruggeprik, 2e keer pompje.
    Beide keren eindigden in een vacuumverlossing.
    1e keer geen persweeen gehad. 2e keer waren de weeen veel heftiger.

12. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    1e bevalling: gebroken vliezen, weeen maar er gebeurde nog niets. Na 24 uur eerst tabletten omdat ik nog maar 1cm ontsluiting had daarna aan het infuus. Pas 48 uur na de tabletten had ik mijn dochter in de armen. Heeft echt heel lang geduurd.

2e bevalling: weer gebroken vliezen, weer 24uur daarna aan de weeënopwekkers. Kon wel meteen aan het infuus en 6 uur later had ik mijn zoon in mijn armen.
    De 2e ging dus bij mij echt veel sneller

13. littleway

littleway Actief lid

16 okt 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Eerste keer spontaan bevallen. Bij de tweede ingeleid. Binnen anderhalf uur was de baby er al. Ging super snel.

14. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij de eerste ben ik niet ingeleid, maar wel aan de wee opwekkers omdat de ontsluiting niet vorderde. En een ruggeprik gehad, hierdoor voelde ik geen persweeen. Na een uur en een kwartier persen is mijn dochter geboren.

Bij de 2e ben ik met 38.0 ingeleid dmv het breken vd vliezen, ik had al 4 cm ontsluiting. Ik ben vrij snel aan de wee opwekkers gegaan.
    Toen kreeg ik een weeenstorm, maar de ontsluiting bleef op 5 cm hangen. Dus weer een ruggeprik gekregen. Daarna ging de ontsluiting vrij snel. Ik moest weer zonder pers weeen persen. Na een uur persen is mijn zoon geboren.
    De totale bevalling duurde zo'n 7 uur.

Bij mijn jongste ben ik weer met 38.0 ingeleid dmv het breken vd vliezen. Ik had al 3 cm ontsluiting. Er kwamen geen weeen op gang, dus weer aan de wee opwekkers. Deze keer gebeurde er weinig en ze werden steeds verder opgehoogd. Om 9.00u zijn de wee opwekkers gestart en om half 1 zat ik nog gezellig te lunchen met mijn man, ik had toen af en toe een harde buik en nog steeds 3 cm ontsluiting.
    Rond 1 uur begon ik serieuze weeen te krijgen. 14.15u had ik 8cm en toen kreeg ik een weeen storm met vrijwel direct pers weeen. En om 14.30u werd mijn jongste bijna gelanceerd.
    Dus bij de laatste toch nog pers weeen gehad en zonder ruggeprik bevallen.

Deel Deze Pagina