Toch wel een beetje ongerust...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marieke502, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Hallo dames,

Ik zit met het volgende...

Ik heb op dinsdag 18-11 mijn laatste pil gepakt, ik zou dat weekend ongesteld moeten worden maar die kwam niet. Woensdag 26-11 heb ik de huisarts gebeld en in overleg met haar en mijn man besloten om te stoppen met de pil (ik zou in december stoppen en had nog 1 strip liggen). Na dat gesprek ben ik acuut ongesteld geworden. Ik heb mijn pil zo'n anderhalf jaar geslikt.

Hierna was mijn NOD op 21-12. En nu denk ik mijn eisprong te hebben gevoeld op 7-12. Ik heb op 19-12, 22-12, 24-12 en 31-12 negatief getest. Inmiddels zijn we 19 dagen verder en ben ik nog niet ongesteld, het zou cyclus dag 47 zijn. Wel onwijs veel hormoon gerelateerde klachten (o.a. de meest opvallende: opvliegers, pijnlijke tepels en borsten, rugpijn, lage buikpijn en pijn tijdens het vrijen). Ik ben bij de huisarts geweest op 6-1 maar die wuift het weg en noemt het allemaal maar normaal. Ik ben echter niet gerust gesteld. Vandaar dat ik het hele verhaal hier neerzet. Misschien kunnen de echte zwangerschapsexperts me geruster stellen.

De vraag; moet ik me hier zorgen over maken? Is het normaal dat het zo lang duurt voordat ik ongesteld word?

Ik speel met het idee om ergens volgende week nog een test te doen. Maar zou het zin hebben :)

Heel erg bedankt :)

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

ik kan me voorstellen dat je hier erg onzeker van wordt, toch wordt het vaker gezien na het stoppen met de pil. Het lichaam heeft echt wel even de tijd nodig om te "ontpillen", waardoor er in het begin echt sprake is van een onregelmatige cyclus en het lastig is om je eisprong te herkennen. Als de eisprong 7 december was geweest en je zou zwanger zijn, dan had de test dit echt al uitgewezen. Belangrijk is te letten op symptomen die wijzen op een eisprong. Dit staat goed uitgelegd op Zwanger Worden | Ovulatie Berekenen Dat de menstruatie er nog niet is, is dus niet raar. Geef het lichaam echt even de tijd om weer in een normale cyclus te komen. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina