Kosten in het ziekenhuis bevallen ZONDER medische indicatie

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bentje, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Hoi wat voor koste kun je allemaal verwachten als je ZONDER medische indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen?

Ik heb contact gehad met.mijn verzekerings maatschappij & het ziekenhuis maar word er niet veel wijzer van.

Ik weet dat het overal verschilt.. Maar om een beetje een beeld te krijgen.

Alvast bedankt!

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Zonder durf ik niet te zeggen, Met was het voor mij toen 180,- met spoed ambulance rit erbij.
    Was niet geplanned het ziekenhuis want was thuis begonnen.

Het verschilt echt per ziekenhuis en per zorgverzekeraar.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik denk dat je al gauw op zo'n 300-400 euro kunt rekenen voor en poliklinische bevalling.

4. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    je kan op de site van het ziekenhuis kijken waar je wilt bevallen wat de kosten zijn. het verschilt nogal per ziekenhuis. als ik zou bevallen in het ziekenhuis waar mijn zonen geboren zijn kost het me 380 . maar we zijn verhuisd dus als ik nu naar het ziekenhuis in de buurt ga kost het me 480.
    maar je moet kijken wat voor aanvullende verzekering je hebt. sommige aanvullende verzekeringen vergoeden namelijk ook poliklinisch bevallen.
    ik zit bv bij agis. en daar kon ik hoe ik zwanger ben mijn verzekering omzetten naar een gezinspolis. hierdoor zitten er extra dingen bij voor zwangerschap. zoals poliklinisch bevallen . kraampakket. volledige vergoeding kraamzorg. want ook daar moet je een eigen bijdrage voor betalen. die niet elke verzekering vergoed.
    dus kijk goed na wat voor verzekering je hebt.
    hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes

5. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Hoi ik zal even vertellen wat mij is vertelt.. Het ziekenhuis kwam met een prijs van 500 nog wat euro. Ik heb al meerdere malen contact gehad met.mijn zorgverzekering en de eerste zei ooh mevrouw daar hoeft u niks voor te betalen want u bent uitstekend verzekerd.. Toen dacht ik al van er klopt iets niet ik denk bel nog eens voor de zekerheid.. De 2e zegt dat kost u 198 euro per dag.. Ik denk oke. Vanmorgen nog maar een keer gebelt voor de zekerheid en deze mevrouw vertelde me dat ik 198 euro voor de hele bevallig kwijt zou zijn.. Dus ik snap er even niks meer van :p

6. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Ik zit eigelijk op t hoogste pakket en bij mij word verder ook alles vergoed.. Alleen over de bevalling krijg ik 3 verschillende verhalen.. Erg vreemd..

7. Polletjepiek

Waar ben je verzekerd dan?

8. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Nedasco (vgz) Defensie

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Staat het ook niet in je polisoverzicht? Wat ze wel en niet vergoeden?

10. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Nee niet specifiek over de bavalling zh zonder medische indicatie..

11. Polletjepiek

12. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Wauww thanks! Ik beschik niet over een pc doe alles op mn tablet dus.kon dat zo snel niet.vinden.. Maar.toch best raar dat ze dan 2 keer een.fout antwoord geven aan de telefoon! Ik ga ze nu gewoon nog eens bellen.

Heel erg bedankt!

13. Polletjepiek

Da's wel raar dan ja. Ze willen dan toch ook je verzekerden nummer hebben, dan zie ze wat voor verzekering jij daar hebt. Ben benieuwd wat ze nu zeggen dan.

14. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Is er even bij in geschoten.. Maar erg raar vanmorgen vroegen ze idd ook niet om mijn polisnummer maar ze kon me wel met zekerheid de prijs zeggen.. Heel vreemd :S
    ik zal morgen nog eens bellen. Ik laat even iets weten als ik ze aan de lijn heb gehad.

15. Polletjepiek

Had je nog weer gebeld?

16. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Ja ik heb nog eens gebelt vandaag stuurde ze me door naar t ziekenhuis en uiteraard kreeg ik daar een antwoord: sorry mevrouw, maar dan moet u toch echt bij u verzekering zijn ...jaa duhh :S

Snap r helemaal niks meer van..

Deel Deze Pagina