40 weken + en het wachten zat!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door podiki25, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    #1 podiki25, 12 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2013
    Hey iedereen,

Ik ben waarschijnlijk de zoveelste, maar het moet er toch uit! Ik ben 40 weken en 2 dagen en ben het zo zaaaaat....Stond deze ochtend op en dacht "wat moe tik nu in godsnaam nog gaan doen om deze dag zonder verveling door te komen". Werkelijk! Gisteren naar de gyn gegaan, baarmoederhals nog gesloten, geen echte weeën, dus afwachten.
    Baby is wel kerngezond, een half uur aan de foetale monitor gelegen en nu moet ik elke 48 uur dit weer doen. Hoop ajb dat er morgen als ik terug moet er verandering is, al is het maar een beetje verweking of opening of zo.

Zijn er nog dames in dezelfde situatie? Wat doen jullie om het wachten te verlichten?

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Niemand?

3. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Arme Podiki.. Gewoon afwachten meid... Hij komt wanneer hij er zin in heeft, dat weet je :) Ga ik nu even bedenken wat je zou kunnen doen. Bijvoorbeeld:

- Ga naar de bieb/boekenwinkel en leen/koop een boek.
    - Bak koekjes. Bijvoorbeeld met chocolade chips erin, of met citroenrasp. wat jij wilt.
    - Maak een account aan op Pinterest en ga lekker pinnen. Ben je zo een aantal uurtjes zoet mee.
    - Bedenk wat je vanavond eens zal koken en kies iets dat je normaal gesproken nooit maakt. Kun je gelijk boodschappen doen omdat je de ingrediënten waarschijnlijk toch niet in huis hebt.
    - Ga een puzzel maken. Zo'n grote, met lekker veel stukjes.

Het zijn maar suggesties.. En ik snap dat je het zat bent. Maar je hebt het niet voor het zeggen, dus je zult het gewoon moeten ondergaan.

Kop op!!

4. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Kan me goed voorstellen! Ik zou deze ingeleid worden en net te horen gekregen dat het niet doorgaat. Sinds vorige week bijna helemaal verweekt en 1 1/2 cm ontsluiting maar helaas niks bijgekomen

5. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik heb het gezien bij mijn schoonzus, 41 weken heeft ze het vol moeten houden.
    Dus ik wens je heel veel sterkte en help je hopen dat je kindje zich snel meld!

6. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Mijn eerste kwam pas met 42+1 na inleiden

7. minimoon

minimoon Niet meer actief

Mijn eerste kwam met 41 + 4. Heb op t laatst veel flapjacks gemaakt. Ben je even.bezig, heb je iets lekkers gemaakt, weer wat tijd voorbij. En nog wat maaltijden om in te vriezen, dat soort dingen. En dvdtjes kijken, boekjes lezen en nog af en toe zwemmen. Zon hartritme controle heb ik toen nooit gehad, maar t was ook niet in Nederland. Maar das wel irritant kan ik me voorstellen. Hopen dat t snel op gang komt! Succes

8. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 40 weken en 2 dagen, lopen gelijk op :) Ook nog niet voldoende ontsluiting om maar iets te kunnen doen helaas... Had gehoopt dat de vk gisteren kon strippen. Bmh is wel verweekt maar nog geen opening. Ja niets aan te doen. Ben het ook behoorlijk zat maar na gisteren wel een knop omgezet op de een of andere manier. Proberen niet teveel bij na te denken en inderdaad gewoon maar doen wat je nog kan en wil. Kan me ook niet meer voorstellen dat het nog spontaan komt :) hoop het wel!!

9. Paki

Paki Lid

20 jul 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook inmiddels ruim 41 weken zwanger en nog steeds niks:(. Maandag gestript, had gelukkig 1 cm ontsluiting, zometeen voor de 2e x naar vk om gestript te worden. Als er vrijdag nog geen beweging is mag ik naar het ziekenhuis en dan hoop ik eigenlijk dat ze mijn vliezen gaan breken en de bevalling spontaan alsnog begint. Zo niet, wordt ik ik maandag ingeleid.
    Ik heb het hele huis schoongemaakt, alles opgeruimd, extra dingetjes voor in de vriezer gemaakt, cake gebakken, koekjes gebakken, inmiddels alle websites op internet gehad:), gewandeld/ gefietst, weet niet meer wat ik moet doen. Ennn, ik word gek van alle smsjes, telefoontjes, appjes en mailtjes met de vraag of ik al bevallen ben!!!

Voel me lichamelijk wel erg goed moet ik toegeven. Ben n totaal 19 kg aangekomen waarvan de laatste 5 kg in de laatste 6 weken.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Thanks iedereen voor de steun!
    Vandaag naar de gyn gegaan voor CTG en controle.
    Resultaat:
    - Beeb ligt met hoofdje naar beneden maar is nog niet ingedaald.
    - Geen ontsluiting.
    - Geen echte weeën.
    Pfffft.... ben het zo zat en begin er serieus aan te twijfelen of het nog natuurlijk op gang zal komen.

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wow, dan mag ik nog niet klagen... Zal wel moeilijk geweest zijn. Weet je soms of het kindje al ingedaald lag?

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    He, grappig dat we gelijk lopen :) en dan ook nog eens overtijd. Ik ben ook bang dat het niet spontaan gaat komen en dan vooral bang voor een keizersnee als ie niet wil afdalen.
    En ieder geval zal ik ook voor je duimen!

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Haha Paki, dat van die smsjes kan ik beamen. Verschrikkelijk, vooral omdat je altijd hetzelfde moet antwoorden... :)
    Maar ja, de mensen bedoelen het goed. Toch een beetje vervelend dat we ze nog geen goed nieuws kunnen melden.

14. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Hier ook overtijd, gisteren gestript door de VK, tot nu toe weinig resultaat helaas.. Wordt elke dag 'teleurgesteld' wakker dat er niks is gebeurd. Maandag naar de VK voor ctg en miss kunnen ze vliezen breken.
    Ze was gisteren zo positief dat de bbm goed verweekt was en dat ze wel zou verwachten dat ik dit weekend zal bevallen.. ben benieuwd

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi, ik wou toch even melden dat onze kleine jongen er eindelijk is... een paar dagen te laat maar alles ging heel vlot.

16. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Ik heb het even gelezen allemaal. Gefeliciteeeerd!!! :D Alles goed gegaan?

17. Bri

Bri Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Mijn oudste is destijds geboren bij 40+6. En dat was precies op tijd voor z'n verjaardag (ooooh wat flauw, maar we vieren het vandaag voor de 5e keer).

Is die van jou nu ook een 04-04 kind? Leuk zijn die!!

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hey Bri,

Gefeliciteerd met de verjaardag!
    Neen, hij is geboren op 16 maart, maar mijn ticker blijft maar automatisch zeggen dat hij vandaag geboren is, weet niet hoe ik dit moet veranderen. Hij is nu 2 weken en 5 dagen oud... :)

19. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier is de kleine al vanaf 36 weken ingedaald, maar vk checkte niet eens of ik wel of geen ontsluiting heb (ik ben 41 weken..Kom op zeg..!) heb maandag afspraak voor strippen en anders woensdag inleiden :(

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ben ook bijna 40+..... en maak mij ook zorgen dat ik overtijd loop en dat baby te groot is en ik ben het zwanger ook erg zat!

met 37.5 1 cm ontsluiting en lukte niet bij vliezen te komen om te strippen... a.s. dinsdag weer een poging...

heb geen voorween geen harde buiken niks eigenlijk...
    baby ingedaald al lang...
    geen slijmprop verloren of wat dan ook...

wel veel bewegelijke baby en hoop klachten van mijzelf...
    Gelukking kan ik goed doorslapen c. 12 uur per dag :)))

Deel Deze Pagina