Vertellen aan ouders?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brynn, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello! Ik ben nu 5 weken zwanger en wil het dolgraag aan onze ouders vertellen!! Doordat ouders van vriend gescheiden zijn heb ik een hoop schoonzussen etc en zelf 1 broer. Mijn vriend heeft nog zoeits van even wachten, maar ik ben te blij! Hoe, wanneer en op wat voor manier vertelden jullie het? Xx

2. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Baby sokjes gekocht en kado gegeven.... En we hebben het meteen verteld, maar alleen aan de ouders. De broers en zusters hebben we het na de 12 weken echo verteld...;)

3. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Konden jullie ouders het zolang geheim houden? Mijn schoonmoeder praat nogal graag:)

4. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ja hoor. Mijn moeder vondt het heel moeilijk, maar ze heeft het prima volgehouden (ze vonden het heel fijn om er al vroeg bij betrokken te worden). Mijn tantes, haar zussen, konden zich niet voorstellen dat ze het geheim had kunnen houden :D:D

5. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Hier hetzelfde als dotjepk. Direct verteld, was precies vier weken.
    Hadden ook sokjes gekocht. Broer en schoonzus vertellen we na goede echo.

Als het niet goed gaat weten ouders ervan en kunnen ze je steunen.

6. Derbi

Derbi Niet meer actief

Hier tweede kerstdag verteld aan mijn familie. Wilden eigenlijk de eerste echo afwachten, een dag later, en dan nieuwjaarsdag vertellen. Maar iedereen was bij elkaar en we hadden die middag de kat in laten slapen dus het was ook wel mooi wat positief nieuws te kunne brengen.

Mijn schoonmoeder nieuwjaarsdag verteld. Dochter van mn man had een shirtje aan met "mij wacht een grote klus, want ik word grote zus"

7. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik zie met Pasen iedereen en we zijn eruit dat we het dan vertellen! Nog 1 week! Ben er gewoon zenuwachtig voor haha!

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Spannend hoor! Wij hebben het ook meteen met 4 weken verteld. Alleen gevraagd het op Facebook stil te houden. Veel plezier met je zwangerschap.

9. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik wil ook echt niks op FB hebben... Bepaalde dingen zijn echt prive! Jij bent 9 weken, zie ik! Alles goed tot zover, nog klachten etc?

10. Pimpeltje

Pimpeltje Actief lid

4 feb 2013
    145
    0
    16
    België
    Ik heb het na mijn bloedtest gezegd tegen de ouders. Maar kon niet anders. Ik sta in het kleuteronderwijs. Collega's en directie waren meteen op de hoogte gebracht aangezien ik geen antistoffen heb voor CMV en dus niet meer mag werken. Vond het nogal oneerlijk dat deze mensen het al wel wisten en onze eigen familie niet....

Hoe heb ik het verteld? Heb een tutje ingepakt en dat afgegeven.

11. De eerste 2x hebben we het meteen verteld aan ouders. Maar toen deze zwangerschappen in miskramen eindigden, waren de aanstaande opa's en vooral oma's zó verdrietig dat wij hén zaten te troosten in plaats van andersom...terwijl je dan toch echt zelf alle steun kunt gebruiken.
    De derde keer hebben we het om die reden voor onszelf gehouden tot we met 12 weken een mooie echo hadden gehad. En dat beviel zo goed dat we dat nu ook weer van plan zijn! Een paar goede vrienden weten het al wel, maar die zijn er emotioneel toch wat minder bij betrokken.

Maar als alles goed gaat, is het natuurlijk hartstikke leuk om het al vroeg gedeeld te hebben. Gefeliciteerd!!!

12. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik heb het mijn ouders direct verteld. Mijn vriend is ook meteen naar zijn ouders toe gegaan. Helaas lekt het toch altijd uit, mensen praten nou eenmaal graag hun mond voorbij.. Gelukkig is alles goed gegaan, maar als het mis was gegaan had ik het mooi vervelend gevonden als iedereen dat dan ook direct wist..

13. Marjolein1985

22 mrt 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het afgelopen donderdag verteld. Wij hadden voor iedereen een klein cadeautje gekocht en zelf een gedichtje geschreven. De reacties waren geweldig. Wij wilden het eigenlijk ook pas vertellen als wij de eerste echo gehad hadden, maar wij zijn zo blij met dit nieuws!

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben het onze ouders ook gelijk verteld :D we hebben gewoon de test laten zien.
    Ook onze zussen wisten het eerder dan de 12 weken.

De rest hebben we het na 13 weken verteld.

15. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zo blij! Can't wait till sunday...

16. Melief

Melief Niet meer actief

Mijn moeder was erbij toen ik testte ;) (waren samen een midweekje weg!) Mijn man en vader toen direct gebeld.
    Schoonouders hebben we ivm miskraam eerder na de eerste echo verteld dmv speentjes met i love opa en i love oma!

17. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik heb het met cupcake verteld versierd met blauwe/rose muisje
    en met chocoladestift geschreven baby 2013 september

18. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk idee!!

19. Veerle87

Veerle87 Lid

29 jan 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    Wij hebben het verteld na onze eerst echo (was met 7 weken). Wel alleen aan mijn broer, ouders en schoonouders. De rest moest maar wachten tot 12 weken.

20. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mijn broer en partner zn broers en zussen komen het ook te weten van het weekend! Heb ook gewoon zoveel vragen en als er iets mis zou gaan (afkloppen) zijn dat de mensen van wie ik steun wil en krijg!

Deel Deze Pagina