Ik ben 3 dagen over datum (over tijd) en nu vroeg ik me af of die gel die je baarmoedermond week maakt, ook gewoon bij de VK gegeven kan worden of dat je dan direct in het ziekenhuis moet bevallen. Mijn VK gaf aan dat ik ervoor kan kiezen om me te laten inleiden bij 41 weken, dit kan met gel en met weeenopwekkers. Ik ga donderdag nog een strippoging wagen en dan wil ik me graag laten inleiden om meerdere persoonlijke redenen. Maar eigenlijk wil ik dus geen ziekenhuisbevalling en ik ben helemaal vergeten te vragen hoe dat nu zit met die gel en waarom je dan perse in het ziekenhuis moet bevallen... Kan je dan niet gewoon thuis bevallen, die gel maakt toch alleen je baarmoedermond week? Of heb ik het nu helemaal mis...
Voor zover ik weet kun je alleen in het ziekenhuis bevallen, wanneer je gel krijgt. Ik ben zelf ingeleid met gel. Bij inleiden/ gel willen ze de baby goed in de gaten kunnen houden, het is immers toch iets anders dan dat het spontaan op gang komt. De gel maakt inderdaad 'alleen' de baarmoedermond week, maar vaak krijg je van de gel ook wel weeën/ flink harde buiken. Ik ben zelf door de gel bevallen, na de gel kwam de bevalling vanzelf op gang, zonder weeënopwekkers.
Ik ben ook ingeleid met gel... Wilde eerst naar huis, en de verloskudige zei me dat ik dat best mocht wagen als ik durfde en kon Maarr...het werkte echt al heeeel erg snel..dus dat had ik nooit gered. Ben ook blij dat het in het ziekenhuis is gebeurd... Ze is gehaald met een kiwipompje en ben ingeknipt.
ohw oke, Maar als ik thuis MAG bevallen dan zou ik er nog naartoe kruipen hahahahaha VK is 5 min van mn huis af en mn ventje is erbij dus dat wil ik best wagen! Maar ze zegt dat het niet mag helaas... Ben wel blij om te horen dat het zo snel werkt! Zie echt op tegen al die weeenopwekkers e.d.! Morgen laatste strippoging en als die niet aanslaat word ik ingeleid. Hopelijk met de Gel dan...
Hallo, Ook ik ben ingeleid met gel, dit moet altijd in het ziekenhuis gebeuren omdat ze de kleine in de gaten moeten houden mbv een CTG. Heb op 1 dag 2 maal de gel gehad, in de ochtend om 8.30uur zonder enig resultaat. Alleen een wat branderig gevoel van de gel. Om 13.00uur de 2de dosis gel waarbij ik om 15.00uur wat harde buiken bbegond te krijgen die langzaam aan wat pijnlijk werden. Om 16.00uur naar huis gestuurd waarna om 17.00uur de harde buiken pijnlijker werden en vlug kwamen (bleken dus weeen te zijn). Om 18.00uur braken mijn vliezen en kwam ik in een weeenstorm terecht, erg heftig. Om 18.45uur in het ziekenhuis en had al 5 cm ontsluiting, na een half uur volledige ontsluiting en 14 minuten persen later is onze knappe vent geboren. Veel succes!
Dank je! Maar je mocht dus wel naar huis toe daarna! Dus het mag wel dat de Gel in het ziekenhuis aangebracht word en dat je dan thuis mag bevallen?? Dat zou ideaal zijn! Of was het verplicht om terug te gaan naar het ziekenhuis... Fijn dat het toch goed is gekomen!
hoi hoi, Ik mocht naar huis omdat de gedachte was dat de gel niets had gedaan. Achteraf gezien hadden ze even moeten toucheren maar ze gingen ervan uit dat het geen weeen waren. Met gel, moet je in het ziekenhuis bevallen! Ik zal eerlijk bekennen, diit had ik thuis niet aangekunt die weeenstorm, maar goed voor iedereen anders. Je mag na de bevalling in principe gewoon naar huis, ik moest blijven omdat ik ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk en die wilde ze observeren.
Volgens mij wordt je bij inleiden altijd overgedragen aan de gyn/ziekenhuis... En doet niet meer je eigen VK de bevalling, ook al mag je tussendoor even naar huis. Meestal mag je na het inbrengen van de gel niet naar huis en houden ze je tot je bevallen bent in het ziekenhuis, dus om teleurstelling te voorkomen, zou ik daar gewoon van uit gaan.
Oh balen dan... Nou zo meteen om 11:00 de derde strip-poging, (je zou bijna denken dat ik het lekker vind) hopen dat het doorzet dan, heb al sinds gisternacht constant steen-harde buiken ook als ik tv kijk en me ontspan of onder de douche, ze blijven komen maar ze doen amper zeer. Het is vervelend maar daar is het ook allemaal mee gezegd... Hopen dat ze nu dat laatste zetje kunnen geven en dat het allemaal niet meer nodig is! Wil zo graag thuis bevallen...