ja lastige vraag, je weet denk ik het gewoon, ze zijn niet sterk genoeg, niet regelmatig genoeg e.d. maar ik ben een slechte persoon om dat aan te vragen het is goed dat ik ingeleid ben want ik dacht gewoon dat ik rugpijn had en dat waren al echte weeen dus ik hoop dat ik het nu beter herken haha
Hoi, Hieronder een antwoord op je vraag: Oefenweeën (voorweeën / valse weeën): Oefenweeën zijn geen echte weeën omdat ze er niet voor zorgen dat de baarmoedermond geopend wordt. Je baarmoeder trekt samen en oefent zo alvast voor de bevalling. Oefenweeën worden ook wel harde buiken genoemd en komen het meest aan het eind van de zwangerschap en dan vooral 's nachts voor. Oefenweeën kunnen in deze periode heel nuttig zijn want hoe meer je er hebt hoe sneller de baarmoedermond tijdens de bevaling open gaat. Te veel is ook niet goed want zijn het er te veel dan kan het zijn dat je het iets rustiger aan moet doen. Indalingsweeën: Vier tot zes weken voor de uitgerekende datum gaan de meeste baby's indalen: met het hoofdje zakken ze dieper in je bekken. Tijdens dit indalen kun je last hebben van zogenaamde indalingsweeën. Soms voelen ze als scherpe steken in je liezen of kramp in je onderbuik. Sommige vrouwen voelen er ook helemaal niets van.