Geplande keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kwekkie4u, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Hallo allemaal,

sinds een paar dagen weet ik "bijna" zeker dat ik een geplande keizersnee krijg.

Omdat ik nierpatiënt ben, krijg ik om de 2 weken een echo.
    En daarin is te zien dat ipv mijn placenta omhoog ging, juist naar beneden is geschoven. En nu zelfs een groot gedeelte voor de uitgang ligt.

Onlangs dan ook maar de live opname op tv gezien van de keizersnede.

Nu vraag ik mij af; vanaf wanneer word er een datum gepland.
    Nu heeft mijn arts wel aangegeven dat hij het liefst wil wachten tot na de 36 weken.

Mijn eerste kindje is geboren dvm inleiding omdat mijn nieren er bijna mee stopte.

Ik was daar eigenlijk nu ook vanuit gegaan, 36 weken. Maar de gyn vind het te riskant omdat een kind ander reageert bij een keizersnee dan bij een "natuurlijke" bevalling.

Kortom vanaf wanneer kan ik vragen naar "de datum"??

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik zou er nu al naar vragen, ze kunnen je toch wel een indicatie geven lijkt me? :)

3. Soofje

Soofje Actief lid

6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    ik krijg over 12 weekjes mijn 3e keizersnede. ik heb afgelopen donderdag de datum te horen gekregen, het word in principe 29 januari. dit is met 39 weken en 2 dagen.
    eventueel word het de 22e, maar dat is al ik veel harde buiken krijg of het een groot kindje blijkt te zijn.
    ik weet dus al best vroeg wanneer mijn kindje geboren gaat worden:)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In principe halen ze kinderen per geplande keizersnee met 39 weken. Dit omdat dit het veiligst is voor het kind. Ik heb net mijn derde kind mogen krijgen met precies 38 weken. Mijn eerdere bevallingen zijn natuurlijk verlopen maar wel voor 39 weken.
    Je gyn zal je geen datum willen geven voor 37 weken omdat het kind dan niet a terme is. De kans dat je voortijdig gaat bevallen lijkt heel groot maar dan is er wel aantoonbare reden. Ik zou het eea met de gyb bespreken.

5. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Hier in het ziekenhuis is het beleid liefst met 39 weken en niet voor 38 weken. Ik heb de datum pas twee weken geleden gekregen en dit is nog steeds onder voorbehoud.

6. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb wel al een afspraak staan bij de afdeling Anesthesiologie. Dit om de ruggenprik te bespreken.
    Dat heb ik over 2 weken en over 3 weken bij de gyn.

Wellicht dat ik dan kan vragen voor een datum.

Erg benieuwd!

7. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ook hier een geplande keizersnee en ook in ons ziekenhuis is het protocol dat je die krijgt vanaf week 39

Maar het lijkt mij met jouw gezondheid dat ze het anders gaan aanpakken, dus ik zou het over drie weken zeker bespreken.

8. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb met 35 weken de datum te horen gekregen (week 39).
    Ze hebben bij mij tot die tijd gewacht om te kijken of de placenta misschien nog zou optrekken.
    Weet niet of jouw nierproblemen ook voor complicaties zorgen, zo ja, dan kun je denk ik wel eerder een datum krijgen en misschien wachten ze dan niet tot 39 weken.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ze halen tegenwoordig het liefste pas na 39 weken. Maar ik had bij mijn derde met 24 weken al de datum afgesproken voor de sectio hoor! Dan heb je nog lekker veel keuze :D

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik krijg nu mijn 3e ks en mijn 2e geplande,bij mijn eerste geplande ben ik naar de ok gegaan 2 dagen voor de uitgerekende datum dus in de 39e week
    Als alles goed met jou en het kindje gaat dan gaan ze uit van deze termijn.
    Aangezien jij nier problemen heb zou ik het gewoon vragen aan je gyn,misschien kan hij/zij al wat vertellen erover en misschien moet je nog even geduld hebben.
    Bij mijn word deze ks weer in de 39e week gepland tenzij er iets minder goed gaat met mij of de kleine.
    Wil je succes wensen en een voorspoedige bevalling

11. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Dat is wel beter ja.
    Ik mocht kiezen tussen 5 of 6 december ;)

12. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    En sniffie wat heb je gekozen? ;)

13. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Vond 5 december echt te zielig! 6 ook trouwens, maar ja, had geen andere keuze. Mijn vriend zag eerst niet in wat er mis was met 5 december. Hij had nog niet helemaal door dat het dan zijn verjaardag wordt ("5 december hebben we toch niks belangrijks in de agenda staan?!", "schatje, hij blijft voor altijd op die datum jarig he!", "ow ja").

14. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik kijk er wel echt tegen op. Ik heb onlangs de Live Opnames gezien op tv en ik lees zo veel verhalen over hoe zwaar het is etc etc. Ik had het al zwaar na mijn bevalling van de eerste keer.

Ik zal bij mijn eerst volgende afspraak meteen vragen voor een datum.

15. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja het is ook echt een buikoperatie waarvan je je herstelperiode echt nodig heb,hetgeen wat ik erg vervelend vond/vind is dat je je kindje gewoonweg de eerste week niet zelf kan pakken,in bad kan doen en dat soort dingen.. En dat je je kindje ook na de operatie pas na een ruime anderhalf uur kan vasthouden.
    Wil je niet te negatieve dingen vertellen,maar hou er rekening mee.
    Idd lekker vragen aan je gyn wanneer ze m plannen,ik zie ook dat je al 30 weken ben.
    Succes meis! ;)

16. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Vraag goed naar de mogelijkheden in het ziekenhuis.
    Als ik de geplande keizersnede haal en het gaat allemaal goed, mag het doek naar beneden en kan ik onze zoon geboren zien worden. Daarna wordt hij onderzocht. Vervolgens krijg ik huid-op-huid contact en blijft de kleine bij mij liggen terwijl ik gehecht wordt. Ook op de uitslaapkamer blijft hij dan gewoon bij mij liggen (dan moet uiteraard wel alles gewoon goed gaan met de baby en mij). Dus na het onderzoek komt hij bij mij en blijft hij bij mij!
    Vaak kan er meer dan je denkt, dus laat goed je wensen weten wat betreft de keizersnede.

17. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    @sniffie
    Ja dat is pas sinds kort dat dat mogelijk is ruim 2 en 4 jaar geleden bij mijn zoons geboorte nog niet,ik ga het ook ff voorleggen aan mijn gyn en hoop ook dat ik deze mogelijkheid dit keer wel heb ;)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb net een natuurlijke keizersnee gehad en ben wonderbaarlijk snel aan het herstellen. Het is dag 4 en ik doe eigenlijk sinds gisteren alles zelf. Ik ben nu in een kraamhotel maar zou dit mijn eerste kind geweest zijn dan had ik gisteren avond al naar huis gemogen en dat had ook prima gekund. Okay, ik ga niet stofzuigen maar het gaat heel goed. Het valt me 300% mee (al zou ik persoonlijk nooit voor een keizersnee kiezen als er een kans is op een natuurlijke bevalling)

@Sniffie.. bij mij is het zo gegaan zoals jij schreef en dat was echt TOP! Ik heb hem letterlijk 5 minuten niet gezien tijdens het onderzoek van de kinderarts maar de rest van de tijd dus wel... heerlijk!

19. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wow! Wat super goed en fijn dat je zo snel herstelt en dat het gegaan is zoals je wilde. Ben echt blij om dit positieve nieuws te horen :) Lekker genieten van je kleine!

20. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ow, oops! Had niet gezien dat je al twee zoons hebt en al ervaring hebt met de keizersnede.

Deel Deze Pagina