Hai dames, ik heb weer erge last van slecht slapen. In eerste trimester van de zwangerschap werd ik elke ochtend precies om 5 uur wakker en dan was ik ook echt klaar wakker. Tweede trimester sliep ik super en nu bij derde trimester is het slechte slapen weer begonnen. Ik weet niet meer hoe ik moet liggen, zere heupen last van maagzuur etc. Als ik omdraai schud het hele bed waardoor manlief zowat wakker word en ik ben weer standaard om 5 uur wakker, maakt niet uit hoelaat ik de avond ervoor ga slapen. Heeft iemand tips waardoor ik beter kan slapen?
Ik weet niet of het je helpt maar ik heb een vast ritueel als ik wakker wordt 's nachts. Dat is dus elke nacht tegenwoordig, maar goed. Ik ga eerst bedenken waarom ik wakker ben geworden, daarna even plassen (uiteraard). Dan ga ik wat water drinken (altijd een flesje op mijn nachtkastje staan) en dan ga ik weer liggen. Vaak val ik dan wel vrij vlot in slaap, maar is dit niet het geval dan ga ik ontspanningsoefeningen (yoga) doen. Ook ga ik nog wel eens ademhalingstechnieken voor de bevalling oefenen. Alleen laat ik het puffen dan achterwege hahaha anders maak ik het alleen maar erger ben ik bang. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik slaap ook steeds slechter. Plassen, krampen en brandend maagzuur maken mijn nachten erg kort. Slaap je al met een voedingskussen / kussen tussen je benen? Dat hielp bij mij met de pijn in mijn heup. Probeer inderdaad een ritueel van het wakker worden te maken. Ik ga plassen, wat drinken, rondje door het huis lopen en dan in bed wat ademhalingsoefeningen doen. Vooral niet gaan nadenken over je kleine wondertje. Slapen wordt dan erg lastig... succes!
Het hoort erbij! Eerste 4 maanden bijna elke nacht lag ik 2-3 uur wakker. Daarna redelijk vaak gewoon doorgeslapen of maar kort wakker. Vanaf week 28 standaard rond 4-5 uur wakker voor een uur. Ach dan wen ik alvast aan het nachtritme voor straks Nu ik verlof heb is het minder erg dan slaap ik sochtends gewoon wat langer door.
Hier ook sinds 2 weken minder goede nachtrust. Moet om de 2 à 3 uur m'n bed uit om te plassen. Meestal val ik, na wat water idd, vrij snel weer in slaap. Heb wel sinds vannacht m'n hoofdeinde ietsje hoger gelegd waardoor ik hopelijk minder last heb van maagzuur. Helaas gaan hier de rennies er best snel doorheen Ook slapen met een kussen tussen je knieën of idd een voedingskussen is erg lekker voor je bekken/heupen. Succes. Hoe raar het ook is, hoort erbij. Je zou denken dat je alleen maar beter zou gaan slapen omdat je straks je rust nodig hebt, maar helaas....
Dank jullie wel voor de tips ik heb vanmorgen van de dokter een drankje gekregen tegen maagzuur dus dat gaan we vandaag proberen. En ja ik slaap met een voedingskussen alleen het omdraaien is dan echt een ramp haha Maar goed nog even volhouden. We doen het voor een goed doel he
Nu worden we wakker door onze eigen ongemakken, straks worden we iedere 3a4 uur wakker van de baby. Ik geloof dat het vrouwelijk lichaam je ook ook op deze manier voorbereid op het moederschap. Dat helpt mij wel met minder irriteren aan het feit dat ik steeds wakker wordt. Straks tijdens m'n verlof gaan hier de filmpjes voor zoonlief wat vaker aan en slaap ik bij op de dagen dat hij naar het kdv gaat, net als nadat de baby is geboren. Lekker bijslapen.
Helemaal hetzelfde hier!!!!!! Ik slaap gemiddeld een drie uurtjes nog maar..... Pijnlijke rug, heupen, maagzuur..... En ons lief klein meisje in mijn buik wordt beetje "boos" als ik op mijn andere zij ga liggen..... Ze ligt dwars en dan lig ik op de kant waar haar hoofdje is.... Stampen dat ik dan krijg..... Ik kijk tv in bed en dan val ik gemakkelijker in slaap en een goeie slok gaviscon tegen maagzuur..... Voor de rest probeer ik er mij niet te druk in te maken.....